بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
با تحریف سخنان مقامات دولتی؛
برخی از رسانه های داخلی تلاش دارند تا با تحریف سخنان مقامات رسمی کشور بر اجرای طرحی که در ذهن خود نگاشته اند اصرار نمایند ، و با این گونه خبرسازی ها با تحریف مطالبی که ماهها قبل مطرح شده است به تغذیه رسانه های بیگانه می پردازنند
تدبیر24 :روز گذشته  یکی از رسانه های معلوم الحال در کانال خبری خود با بازنشر مصاحبه ای که مربوط به 22 مهرماه سال گذشته بود به جریانی دامن زد که شاید بیراه نباشد که بگوییم به تغذیه رسانه های بیگانه پرداخت . بازنشر تحریف شده صحبتهای شهین دخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره زنان کارتن خواب که به تیتر رسانه های خارجی تبدیل شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 این رسانه در خبر خود آورده است که مولاوردی مطرح کرده که گویی قرار است طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب به عنوان طرحی کارشناسی شده از سوی دولت اجرا شود ، در حالی که اگر به اصل خبر که  مربوط به نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشت با مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی در مهرماه 94  است مراجعه ای داشته باشیم به درک درستی از نظر دولت نسبت به ارائه راهکار نسبت به پدیده زنان کارتن خوا خواهیم رسید .
بنابر اخلاق رسانه ای شاید بیراه نباشد که برای تنویر اذهان رسانه های بیگانه که متاسفانه برخی از همکاران داخلی به آنها خوراک تازه ای را می دهند، به بیان اصل خبر و نظرات مطرح شده در آن نشست پرداخت .
مهرماه سال گذشته در نشست مشترکی که در وزارت بهداشت در میان صحبت های مختلفی که از سوی مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی بیان می شد ، نگرانی از وضعیت آمارهای موجود نسبت به حوزه آسیب های اجتماعی وجود داشت و مباحث مختلفی نسبت به مسئله انتقال ایدز از سوی زنان روسپی و کارتن خواب و یا تولد نوزدان معتاد مطرح شد که حاکی از ذهن اشتراکی دستگاههای اجرایی نسبت به زنانه شدن آسیب های اجتماعی بود. موضوعی مهمی که در آن برهه زمانی بارها از سوی خانم مولاوردی نسبت بدان هشدار داده شده بود و جلسات کارشناسی مختلفی به اهتمام ایشان در دستگاههای اجرایی برگزار گردید .
در برابر نگرانی های ارائه شده سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه علی رغم پیشنهادات مطرح شده از سوی تیم های کارشناسی نسبت به اجرای طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب گفت : "یکی از پیشنهادهای داده شده معرفی آنها برای عقیم سازی است اما تا مجوز شرعی نداشته باشیم این کار را نخواهیم کرد . "
هاشمی بر آموزش و ارائه آگاهی به زنان کارتن خواب و حل ریشه ای مشکلات آنها صحبت کرد و گفت که تلاش آنها برای آموزش و تامین شغل و مراقبت از این دسته از زنان است . وی همچنین در حضور خبرنگار تدبیر24 گفته بود همواره بر اساس دستور شارع مقدس و قانون عمل خواهیم کرد . ما در زمینه افرادی که سلامت شان در معرض خطر است قانون داریم و بر اساس آن پیش می رویم . بنابراین هیچ گاه سخنی از سوی وی مبنی بر اجرای طرحی از سوی وزارت بهداشت برای عقیم سازی زنان کارتن خواب مطرح نشد.

پیرو سخنان وی شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز با اشاره به نگرانی هایی که نسبت به سلامت اجتماعی زنان وجود دارد گفت : نگرانی هایی از باب زنانه شدن مشکلاتی چون تزریق مواد و رفتارهای پرخطر جنسی وجود  دارد . وی در آن نشست پیرامون بحث سلامت اجتماعی زنان کارتن خواب از تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی خبر داد که برای اسکان زنان در سکونتگاه ها و حاشسه شهرها صورت گرفته است و تاکید کرد که هدف این است تا با هماهنگی ها اثر بخشی فعالیت ها بیشتر شود و نگاه وی حل ریشه ای موضوع زنان کارتن خواب بود .

مولاوردی در حاشیه همان جلسه در پاسخ به خبرنگارانی که از تصمیم برای اجرای طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب مطرح می شد نیز تاکید کرد که دولت هیچ برنامه ای برای عقیم سازی زنان ندارد و از بررسی کارشناسی مسله زنان کارتن خواب صحبت کرد . وی چنین گفت : " بحث هایی در این باره در جریان است ولی باید به طور تخصصی و کارشناسی این طرح بررسی شود " تاکید وی بر این بود که با توجه به اینکه تولد نوزدان معتاد بار مالی و هزینه هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت باید راه حل هایی کارشناسی شده برای این مشکل اندیشیده شود و نگاه وی بر این بود که حل اصل پدیده کارتن خوابی زنان دارای الویت است که باید به طرح کارشناسی شده ای برای رفع پدیده کارتن خوابی زنان پرداخته شود ، و به همین دلیل به تفاهم نامه ای که معاونت زنان و خانواده با وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی اسکان زنان کارتن خواب داشت اشاره شده بود .

بنابراین با توجه به اصل محتوای ارائه شده بدین نکته نیز می رسیم که معاونت امور زنان و خانواده نیز طرحی برای عقیم سازی زنان کارتن خواب در دستور کار ندارد و نظر شخص معاون نیز تاکید بر این باید هر طرحی در رابطه با زنان کارتن خواب بررسی کارشناسی شود .
بررسی و تحلیل کوتاهی بر سخنان مطرح شده آنهم در مهرماه سال قبل بیانگر آن است که دولت هیچ برنامه ای برای اجرای طرح عقیم سازی زنان ندارد و صرفا این مسله در حد بررسی های کارشناسی بوده است و این بدیهی است چرا که عرصه کار کارشناسی بستری برای بحث و تبادل نظر است .
اما آنچه جای تعجب دارد اینکه برخی از رسانه های داخلی تلاش دارند تا با تحریف سخنان مقامات رسمی کشور بر اجرای طرحی که در ذهن خود نگاشته اند اصرار نمایند ، و با این گونه خبرسازی ها با تحریف مطالبی که ماهها قبل مطرح شده است به تغذیه رسانه های بیگانه می پردازنند . این مصداق عدم رعایت اخلاق رسانه ای و امانت داری است که همواره بزرگان بر آن تاکید داشته اند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها