بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
لازم است در برابر هر نوع موضع و بحثي كه وحدت موجود را خدشه‌دار مي‌كند يا آن را در معرض خطر قرار مي‌دهد، ايستاد؛ زيرا اين آفت‌ بزرگ دامن جريان اصلاح‌طلب را خواهد گرفت.

تدبیر24 :علي محمد حاضري*-دور دوم انتخابات مجلس دهم به زودي برگزار خواهد شد و با توجه به پيروزي ليست اميد در پايتخت و برخي ديگر از شهر‌هاي بزرگ دردور اول به نظر مي‌رسد جريان اميد و شوقي كه به واسطه اين پيروزي‌ها ايجاد شده بيش از گذشته به شهرستان‌ها و كرسي‌هاي باقيمانده آنها خواهدرسيد و اين فضا در تعيين سرنوشت مرحله دوم انتخابات تاثيرگذار خواهد بود. گرچه جريان اميد در كشور معادلات اصلي دور دوم را در دست دارد اما لازم است كه مردم و نيرو‌هايي فعال در حوزه‌هايي كه انتخابات دور دوم در آنجا جريان دارد در گسترش هرچه بيشتر شور و شوق انتخاباتي تلاش كنند و دور دوم را برخلاف تصور معمول كه از شور و شوق كمتري نسبت به دور اول برخوردار است، پرشور‌ نشان داده و سنت بي‌رمقي و سردي دور دوم انتخابات مجلس را اين‌بار توسط اصلاح‌طلبان شكسته شود. موضوع مهم ديگر اين است كه نبايد از پايگاه سنتي راي و همچنين انسجام اصولگرايان تندرو در حوزه‌هاي باقيمانده غافل بود و اصولگرايان قطعا هدايت شده عمل خواهند كرد، به همين خاطر اگر دور دوم انتخابات مجلس كم رمق برگزار شود بدون شك فضا به نفع جريانات تندرو اصولگرا تمام خواهد شد و اين نياز وجود دارد كه مردم احساس مسئوليت كنند و در جهت افزايش مشاركت گام بردارند. در اين زمينه البته چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب نيز همچون گذشته تاثير‌گذار خواهند بود و بايد دردفاع و حمايت ليست اميد دوباره بسيج شوند و دوستان فعال در شوراي عالي اصلاح‌طلبان از وجود آنها براي تشويق هرچه بيشتر مردم بهره گيرند. نكته مهم ديگر هم اين است كه استراتژي حفظ وحدتي كه ميان اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان در جريان بوده بايد كماكان براي تقويت مردم بيش از گذشته تقويت شود. لازم است در برابر هر نوع موضع و بحثي كه وحدت موجود را خدشه‌دار مي‌كند يا آن را در معرض خطر قرار مي‌دهد، ايستاد؛ زيرا اين آفت‌ بزرگ دامن جريان اصلاح‌طلب را خواهد گرفت. در شرايط فعلي و به‌ويژه براي دور دوم انتخابات ممكن است استقبال خوبي از ميان اصولگرايان معتدل براي همراهي و قرار‌گيري در ليست اميد حوزه‌هاي باقيمانده صورت بگيرد كه خود گواهي اين است كه آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه منافع ملي ايجاب مي‌كند كه تندرو‌ها را از خود دور كنند. در ميان اين جريان تلاش در جهت تحقق و تقويت برجام، رفع تنش‌هاي بين‌المللي، اعتماد‌سازي دروني و در مجموع تقويت جبهه اعتدالگرايي در مجلس ديده مي‌شود كه حاصل عقلانيتي است در فضاي سياسي كشور و راهي براي نزديكي هرچه بيشتر ميان آنها و اصلاح‌طلبان كه بايد غنيمت دانسته شود.

* فعال سياسي اصلاح‌طلب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها