بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
تدبیر24 :به گزارش روز یكشنبه خبرنگار حوزه كتاب و ادبیات ایرنا، براساس اطلاعات خانه كتاب ایران بیش از یكهزار كتاب رمان در سال منتشر می شود و برخی از آنها 16 مرتبه نیز تجدید چاپ می شوند.

**2500 نسخه تیراژ رمان های عامه پسند
تیراژ رمان های عامه پسند بیش از 2500 نسخه، درباره نویسندگان مشهور بیش از پنج هزار نسخه و برای هر چاپ بوده است.
ورود رمان به ایران را می توان همزمان با ورود مدرنیته دانست، در پی تحولاتی كه از اواخر دوره قاجار به مرور در كشور رخ می داد، در زمینه ادبیات وشیوه های بیان ادبی نیز تغییراتی صورت می گرفت كه به سرعت در حال انجام و گسترش بودند.
این تحولات كه در دوره پهلوی به اوج رسید و گونه های ادبی به نام رمان منتشر شد.
رمان ها از ابتدای دوران معاصر ادبیات ایران تا كنون رشد و تغییرات بسیاری را تجربه كرده اند كه متاثر از شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی بوده است.
** فراوانی رمان ها در بازار كتاب
مجتبی همیر نویسنده رمان در این زمینه می گوید: كتاب های عامه پسند در ایران محدود به رمان نیست، آثار مذهبی، روانشناختی و كمك آموزشی، در كنار رمان های عامه پسند، اكثریت بازار نشر ایران را اشغال كرده اند.
وی اكثریت خوانندگان رمان ها را جوانان دانست و ادامه می دهد: رمان های عامه پسند، مركز دایره ای است كه مخاطب و نویسنده را به هم وصل می كند.
این نویسنده می افزاید: شدت یافتن مشكلات اقتصادی، ضعف عمومی در حوزه ادبیات و داستان نویسی از جمله مهمترین دلایلی است كه گرایش مردم به كتابهای رمان بیشتر شده است.
همیر تصریح می كند: ادبیات به ویژه رمان آینه ای است كه خواننده می تواند نیاز و دغدغه های آشنای خود را در آن ببینند.
سیمین نورمحمدی كارشناس نشر نیز در این باره می گوید: بسیاری از مخاطبان جدی ادبیات و نویسندگان صاحب نام در سال های نوجوانی و جوانی، خواندن و نوشتن را با مطالعه رمان آغاز كرده اند.
وی ادامه می دهد: اولین نتیجه رویكرد به این آثار، تقویت و آماده سازی ذهن مخاطب برای پیش رفتن به سوی ادبیات جدی تر است.
** مخاطب با آثار ادبی بزرگ آشنایی ندارد
نورمحمدی با اشاره به اینكه ناپختگی و ناآشنایی ذهن مخاطب با آثار ادبی بزرگ، علت اصلی گرایش به رمان هایی است كه بار محتوایی سنگینی ندارند، اظهار می دارد: ذهن جوانان بی حوصله تر و محدودتر از آن است كه به تعمق در كتب فلسفی و متون چند لایه ادبی بپردازند و به همین دلیل به سمت خواندن كتابهای رمان روی می آورند.
وی اضافه می كند: نویسندگان رمان های عامه پسند در مقایسه با دو دهه قبل بیشتر شده و استقبال ناشران، گرایش نویسندگان را به این سمت و سو افزایش یافته است.
آنچه مسلم است،نویسندگان و مولفان با توجه به اینكه مردم علاقه بیشتر به خواندن كتابهای رمان دارند، باید در بخش تالیف و ترجمه كیفیت محتوا را مدنظر قرار دهند، همچنین موضوعات بی اساس و كم اهمیت باعث می شود از درصد خوانندگان رمان بكاهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها