بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
تدبیر24 :به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، طی مراسمی با حضور علاقمندان و كارشناسان فرهنگ و ادب از نخستین مجموعه شعر غلامعلی حداد عادل رونمایی شد.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دراین مراسم گفت: شعر در فرهنگ ما نشانه فرهیختگی است و بزرگان ما با شعر بیگانه نبودند، شعر جلوه هویت ایرانی است.
غلامعلی حداد عادل با بیان اینكه برای كسی كه قدم در دهه هشتم عمر خود گذاشته انتشار كتاب شعر مناسب نیست، افزود: قدری این كار دیر شد، زیرا شعر با عالم سیاست سازگار نبود و دوست داشتم اشعاری هم در مدح پیامبر(ص) و ائمه (س) داشته باشم كه این ها نیز اخیرا آماده شد.
وی با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره خودش نیز گفت: من همانی هستم كه در شعرهایم می بینید نه آن چیزی كه در عالم سیاست و در فضای مجازی از من متصور است.
رییس بنیاد سعدی ادامه داد: در اشعارم سعی كرده ام خودم باشم و به چیزهایی كه سروده ام معتقد بوده و هستم.
حداد عادل با بیان اینكه به زبان فارسی عشق می ورزم، اظهار كرد: از جفایی كه بر زبان فارسی می رود رنج می برم بعضی ها از اسامی خارجی برای اماكن خود استفاده می كنند كه حتی معنی آن را نمی دانند.
رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی ادامه داد: عده ای بر این باورند كه چون محصولات و كالاهای خارجی ها از محصولات داخلی ما بهتر است زبان آنها نیز از زبان ما بهتر است در صورتی كه چنین نیست.
غلامعلی حداد عادل، متولد1324 در تهران، تحصیلات دبیرستانی خود را در رشته ریاضی و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته های فیزیك( كارشناسی ارشد) و فلسفه غرب (كارشناسی ارشد و دكتری) به پایان رساند.
یك سال نیز دانشجوی علوم اجتماعی بود.او از كودكی تحت تأثیر پدر رو جد مادری خود به شعر و ادب علاقه مند شدو همین دلبستگی او را به مطالعه و انس با مطالعه و انس با آثار نظم و نثر ادیبان و نویسندگان دیروز و امروز زبان فارسی ترغیب كرد.مقالات و آثار او از اوایل دهه پنجاه تاكنون در كتاب ها و مجلات منتشر شده است كه در میان آن ها ده ها مقاله به زبان و ادب فارسی و شاعران و نویسندگان بزرگ و مشهور قدیم و جدید اختصاص دارد.
حداد عادل ترجمه هایی از زبان های انگلیسی و عربی به فارسی دارد كه از میان آن ها می توان به ترجمه قرآن كریم و ترجمه كتاب تمهیدات ایمانوئل كانت اشاره كرد.
گزیده ای از مكتوبات مولانا نیز تحت عنوان احوال دل گداخته به سعی وی منتشر شده است. وی سال هاست با ایراد درس گفتارهایی به شرح مثنوی مولوی اشتغال دارد.
او از آغاز تأسیس فرهنگستان در سال 1369 عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و در حال حاضر ریاست این فرهنگستان و مدیریت گروه واژه گزینی آن را به عهده دارد.
مجموعه «هنوز هم...» نخستین مجموعه شعرهای اوست.
در این مراسم محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ، فاضل نظری شاعر و معاون هنری حوزه هنری، علیرضا قزوه شاعر، مدیر مركز آفرینش های حوزه هنری و بهاء الدین خرمشاهی حافظ پژوه و محمدرضا تركی استاد دانشگاه تهران در سخنان كوتاهی به نقد و بررسی مجموعه شعر غلامعلی حداد عادل پرداختند.
مجموعه شعر غلامعلی حداد عادل در كتابی به نام ' هنوزهم ' توسط نشر حوزه هنری منتشر شده و دارای مطالب متنوعی در قالب كهن و به زبان فارسی امروز است.
برچسب ها: تدبیر24 ، حداد عادل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها