بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
تدبیر24 :به گزارش آستان، یاس زارعی ، روش های اصولی بی شماری برای کاهش سوخت به ویژه بنزین خودروها وجود دارد از این رو هنگام استفاده از خودروی شخصی با به کار گیری این اصول درست می توان علاوه بر کاهش هزینه ها در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کرد.

نخستین قدم تنظیم موتور ماشین است که این مهم از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.اگر موتور ماشین عملکرد مناسبی داشته باشد و تنظیم آن درست باشد میزان مصرف بنزین یا هر سوخت دیگری را کاهش داده و کارآیی خودرو را بالا می برد در غیر این صورت تا 30 درصد از سوخت خودرو به هدر می رود.

چرخ های کم باد گزینه دیگر افزایش مصرف سوخت به خصوص بنزین است.چرخ های کم باد خودرو باعث فشار آمدن به لاستیک ها می شود و انرژی بیشتری از خودرو هنگام شتاب و سرعت بالا می گیرد.این مسئله نیز مصرف بنزین را افزایش می دهد. از این رو کنترل ماهانه باد لاستیک ها تا 15 درصد مصرف سوخت را کنترل می کند.

دستگاه تهویه هوای خودرو در تابستان باید توسط متخصص مکانیک کنترل شود دستگاه تهویه هوا داخل خودرو حاوی گازهای سمی است که در اثر نگهداری نامطلوب به بیرون نشت پیدا می کند بنابراین استفاده کمتر از تهویه هوای خودرو سوخت را تا 20 درصد کاهش می دهد.توصیه می شود زمانی که خودرو در حال حرکت با سرعت 60 کیلومتر به بالا است باید دستگاه تهویه روشن شود زیرا در این حالت علاوه بر فشار کمتری که به موتور خودرو وارد می شود مصرف بنزین را نیز کاهش می دهد .

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، بنزین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها