بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
تدبیر24 : کیهان، وطن امروز، جوان و دیگر نشریات دلواپس در اقدامی هماهنگی با استفاده ابزاری از سخنان رییس بانک مرکزی در واشنگتن و مصادره به مطلوب آن درصدد اعمال فشار بر دولت برآمدند.

امروز اما کیهان با ادبیات کوچه بازاری خود به این موضوع واکنش داده و نوشته است:"رسانه‌های زنجیره‌ای در واکنش به تیتر نشریات اصولگرا از سخنان رئیس بانک مرکزی، به کاهدان زدند.روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد در تیتر اول خود ذیل عنوان «دلواپسان زنجیره‌ای» نوشت: پنج رسانه مخالف دولت با تیتر و عکس مشابه به برجام حمله کردند.اشاره این روزنامه به جمله «تقریباً هیچ چیز از 3 ماه اجرای برجام عاید ایران نشده» است که از سوی آقای سیف رئیس بانک مرکزی در سفر به آمریکا مورد تأکید قرار گرفته است. سایت اجاره‌ای انتخاب و برخی سایت‌های مشابه نیز گویا که کشف مهمی کرده باشند مدعی شده‌اند نشریات اصولگرا با این تیتر خاص «تقریباً هیچ» منافع ملی را زیر پا گذاشته‌اند".

کیهان در ادامه می نویسد:"این دستپاچگی در حالی است که همین رسانه‌های زنجیره‌ای، ارزیابی و قضاوت مهم رئیس بانک مرکزی (دیدبان اقتصادی کشور) درباره 3 ماه کارنامه برجام را سانسور کردند اما به جای اینکه درباره اقدام ضد حرفه‌ای خود توضیح بدهند با فرار به جلو جای شاکی نشسته‌اند که چرا خبر اظهارات صریح سیف را منتشر کرده‌اید گویی که به رسم همه بزک کنندگان آمریکا توقع داشته‌اند اظهارات مهم یک مقام مسئول اقتصادی به اطلاع مردم نرسد.سیف در آمریکا گفته بود «3 ماه پس از اجرای برجام، تقریباً هیچ چیز عاید ایران نشده است... آنها ]آمریکا و غرب[ به الزامات خود عمل نکرده‌اند. نتیجه‌ای که ما انتظارش را داشتیم آن چیزی نیست که الان می‌بینیم. برای فعالیت‌های عادی بانکی هنوز شرایط لازم فراهم نشده است... توقع ما این بود که بعد از اجرایی شدن برجام ایران به اقتصاد جهانی وصل شود. متأسفانه چنین نشده است. ما باید نتایج ملموس برای ارائه به مردم خود در اختیار داشته باشیم... شرط زنده ماندن برجام این است که غرب به تعهدات خود عمل کند وگرنه برجام فرو خواهد پاشید... ایران 3 ماه پس از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط شده‌اش در خارج را ندارد».

منبع: خرداد
برچسب ها: تدبیر24 ، کیهان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها