بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
تدبیر24 : سرخپوشان پایتخت با كسب سه امتیاز ارزشمند در دیدار پرحاشیه مقابل استقلال اهواز كه با هجوم هواداران در دقیقه 90 به زمین و بارش سنگ از جایگاه تماشاگران همراه شد، یك گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر نزدیك شدند و آبی پوشان اهواز نیز به لیگ دسته اول سقوط كردند. تیم صدرنشین پرسپولیس تهران عصر  (جمعه) در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر باشگاه های ایران به میهمانی تیم قعرنشین استقلال اهواز رفت و در پایان با دو گل «جری بنگستون» مهاجم هندوراسی خود به برتری 2 بر صفر دست یافت.
شاگردان برانكو ایوانكوویچ با كسب این پیروزی 51 امتیازی شدند تا صدرنشین مقتدرانه ای را در لیگ برتر داشته باشند. استقلال اهواز نیز با 13 امتیاز و در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط كرد.
درحالی كه این دیدار باید از ساعت 18 و 10 دقیقه آغاز می شد، پرتاب سنگ متعدد برخی هواداران اهوازی به سوی پرسپولیسی ها كه موجب مصدومیت رامین رضائیان و محسن بنگر گردید و بی نظمی حاكم در ورزشگاه سبب شد تا بازی با تاخیر 25 دقیقه ای آغاز به كار كند.
شرایط نامناسب ورزشگاه تختی سبب شد تا محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس برای دقایقی با رئییس هیات هیات فوتبال خوزستان و مسوولان امنیتی این استان، نشست فوق العاده ای را برگزار كنند و در نهایت شرایط برای آغاز بازی فراهم شود.
بازیكنان دو تیم و هواداران حاضر در ورزشگاه به احترام مهرداد اولادی بازیكن فقید ملوان انزلی، پیش از شروع بازی، یك دقیقه سكوت كردند.
مهدی سیدعلی از داوران جوان فوتبال كشورمان قضاوت این دیدار با اهمیت را برعهده داشت.
نخستین فرصت گلزنی در دقیقه ششم ایجاد شد كه ضربه علی علیپور را دروازه بان استقلال اهواز به خوبی مهار كرد.
پرسپولیس كه توپ و میدان را در اختیار داشت با بردن بازی به سمت چپ و ارسال های امید عالیشاه و محمدانصاری در اندیشه رسیدن به دروازه میزبان بود كه دفاع متمركز استقلال اهواز اجازه خودنمایی با گلزنان پرسپولیس را نمی داد.
در دقیقه 28، ارسال رامین رضائیان با ضربه سر جری بنگستون همراه شد كه دروازه بان جوان استقلال اهواز اجازه گلزنی به مهاجم هندوراسی حریف را نداد.
در دقیقه 39، محسن بنگر مدافع باتجربه پرسپولیس به دلیل مصدومیت، جای خود را به مایكل اومانیا داد.
در دقیقه 43، ضربه سر عادل كلاه كج در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس از سوی سوشا مكانی مهار شد تا در نیمه نخست گلی به ثمر نرسد.
در نیمه دوم نیز، بازیكنان استقلال اهواز ابتدا با تجمع در زمین خودی به دنبال حفظ دروازه بوده و سپس با استفاده از سرعت بازیكنان جوانان، ضد حملات خطرناكی را طراحی می كردند.
بازیكنان پرسپولیس هم نشان چندانی از دیدارهای خوب گذشته خود نداشته و تنها به ارسال های بلند برای رسیدن به گل اتكاء كردند.
در دقیقه 55 بالاخره حملات پرسپولیس نتیجه داد و ارسال تماشایی امید عالیشاه را جری بنگستون تبدیل به گل نخست این دیدار كرد.
در ادامه بازیكنان پرسپولیس كه به خواسته خود رسیده بودند با ردوبدل كردن پاس های كوتاه متعدد مانع از بازی سازی هافبك های استقلال اهواز شدند.
در دقیقه 85، مدافع استقلال اهواز با بی احتیاطی علی علیپور را متوقف كرد تا داور نقطه پنالتی را به سود پرسپولیس نشان دهد.
جری بنگستون این ضربه پنالتی را به گل دوم خود و تیمش تبدیل كرد تا سرخپوشان پایتخت، سه امتیاز طلایی این دیدار را از آن خود كنند.
در دقیقه 90 و درحالی كه بازی ثانیه های پایانی خود را دنبال می كرد، هواداران به زمین هجوم آورده و باعث توقف 10 دقیقه ای این دیدار شدند و در نهایت با بیرون رفتن تماشاگران، لحظات پایانی دیدار از سر گرفته شد.
میزبانی بسیار ضعیف اهوازی ها در این دیدار، سوالی را ذهن علاقمندان به وجود آورد كه دلیل برگزاری این دیدار در ورزشگاه قدیمی و كم امكانات تختی چه چیزی بوده است؟ درحالی كه ورزشگاه پنجاه هزار نفری غدیر اهواز كه یكی از بهترین ورزشگاه های فوتبال ایران محسوب می شود، امروز مورد استفاده قرار نگرفت.
*تركیب استقلال اهواز:
احسان مرادیان، مهدی اسلامی، مكی شریفی، علی هلیچی، میلاد ربانی‌فرد، عادل كلاه‌كج، میلاد پاك‌پرور(علی بیگدلی)، پدرام اردلانی، طالب ریكانی، حسین بهرامی (حمزه خذیراوی) و حسین ساكی(عادل مسعودفر).
*پرسپولیس تهران:
سوشا مكانی، محسن بنگر(مایكل اومانیا)، لوكا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، كمال كامیابی نیا، محسن مسلمان(باباك حاتمی)، علی علیپور، امید عالیشاه، جری بنگستون و فرشاد احمدزاده(احمد نوراللهی).
برچسب ها: تدبیر24 ، پرسپولیس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها