بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
تدبیر24 : ناصر ایمانی با اشاره به وضعیت اصولگرایان پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصولگرايان شرايطي عادي دارند و با بحران خاصي روبرو نيستند. در اينكه اصولگرايان در سال هاي 92 و 94 در تهران مبارزه انتخاباتي را به رقيب باختند، هيچ شك و ترديدي نيست و آنها حتما بايد دنبال چرايي اين مساله بروند تا بلكه انتخابات سال 1396 را با توفيق تجربه كنند.  

ایمانی افزود: مطلب دوم هم اين است كه هم اصولگرايان و همه ساير سليقه هاي سياسي پيش بيني مي كردند كه در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كرسي هاي كمتري نسبت به مجلس نهم به نمايندگان اصولگرا تعلق بگيرد.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد:  هيچ كس گمان نمي كرد كه در حوزه تهران، هر 30 كانديداي اصلاح طلب راي بياورند. البته معلوم بود كه تعدادي قابل توجهي از كرسي هاي بهارستان به نامزدهاي اصلاح طلبي كه از تهران در انتخابات شركت كرده بودند، خواهد رسيد. البته اينكه تعداد راي يك جريان سياسي كم مي شود، الزاما نمي توان اين مساله را به نقطه ضعفشان ربط داد و مربوط به شرايط ديگر مي شود. همچنين بايد اين را هم در نظر گرفت كه يك جريان سياسي نمي تواند تا ابدالدهر در قدرت باقي بماند و اينطور نيست كه همه دلايل شكست، به دليل خطا يا ضعف باشد.

وی همچنین افزود:كشور در حالي به استقبال انتخابات دوازدهمين دولت جمهوري اسلامي مي رود كه مشاهدات موجود، ما را به اين نتيجه مي رساند كه كشور شرايطي متفاوت را نسبت به دوره هاي پيشين دارد و به همين دليل انتخابات سال 96 به شدت بستگي به عملكردي دارد كه آقاي روحاني و همكارانش در يكسال پاياني دولت يازدهم از خود به جاي خواهند گذاشت.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: بنابراين يكسال آتي اهميت بالايي دارد. البته باید در نظر داشت که اين دوره به دليل وضعيت خاص اقتصادي، شرايط وي‍ژه تر است و اگر در خرداد ماه سال بعد مردم به لحاظ اشتغال، معيشت و گراني احساس امنيت نداشته باشند، اينكه جريان اصولگرايي بتواند كانديدايش را به عنوان رييس جمهور ببيند، احتمالش بالا خواهد بود. اما اگر دولت بتواند كارنامه قابل دفاعي داشته باشد، دولت يازدهم به مانند دولت هاي نهم، هفتم و پنجم تمديد خواهد شد. مساله قطعي، اما چيزي غير از اين نيست كه جبهه اصولگرايي در سال 96 با يك يا چند كانديدا، حضوري جدي در انتخابات خواهد داشت.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها