بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
تدبیر24 : نایب رییس پیشین شورای شهر تهران در گفت و گویی با آستان می گوید: مجلس آينده با توجه به وجود عدم ساختار مناسب در جامعه اجرايي و عدم تفكر حزبي و متناسبل نبودن نوع برگزاري انتخابات، معلوم نيست نتيجه اي بهتر از مجالس قبل داشته باشد. متاسفانه علي رغم اينكه اكثريت قريب به اتفاق رجل سياسي كشور از اين نابساماني در جامعه سياسي مخصوصا عدم كاركرد حزبي رنج مي برند و به گونه هاي مختلف نظر خود را بيان نموده اند، اما همچنان اين معضل وجود داشته و خواهد داشت.

حسن بيادي همچنین ادامه داد: ظاهرا برخي از سياسيون منتظر يك امداد غيبي براي رفع اين معضلات هستند و نتيجه منفي عملكرد خود را دائما به گردن ديگران مي اندازند و از اين طريق اشتاباهات و عدم كارايي خود را در نزدم مردم و افكار عمومي توجيه مي كنند. غافل از اينكه مردم كاملا هوشيار هستند و به موقع جواب اين نامهرباني ها را خواهند داد و با توجه به توسعه فضاهاي غيرقابل مجازي با اين نابساماني ها برخورد و نظرات معترضانه خود را بيان خواهند كرد.

وی همچنین اظهار داشت: يكي از معضلات جدي جامعه پارلماني و مجلس ما، شكل برگزاري انتخابات و و ديگري نحوه ورود و تعيين صلاحيتهاي نامزدهاي انتخابات است. با اين شيوه انتخابات شايسته سالاري و تخصص و البته تعهد مورد كم لطفي قرار مي گيرد و باندهاي متصل به قدرت و ثروت، به صورت قبيله اي و عشيره اي پيروز ميدان مي شوند و بعضي هم به خاطر سخت گيري در تاييد صلاحيت، محقرانه وارد مجلس مي شوند. لذا با اين شيوه نتيجه مطلوبي نسبت به آنچه بايد باشد، نخواهيم گرفت.

بیادی درباره حرف و حدیثهایی که راجع به ریاست مجلس طرح می شود، گفت: مي توان بدون هيچ شك و ترديدي، اينطور اذعان داشت كه علي لاريجاني گزينه مطلوبي براي جلوس روي صندلي اول بهارستان است تا بتواند كارنامه قابل دفاعش در دوره هاي هشتم و نهم، براي سومين بار متوالي، به همه نشان بدهد كه از توانمندي بالايي براي رياست بر قوه مهم مقننه برخوردار است.

وی بیان کرد:در هر صورت با توجه به اهميت موفقيت مجلس دهم در برابر مشكلات و نظارت پيگيري مساله مهم برجام و پسابرجام با تعامل جناحين مي شود. مديريت هاي كلان و متوسط مجلس را به شايستگان سپرد و آينده مجلس را با تعيين و تهيه نقشه راه و برنامه اي و نظارت محور نمودن به نقطه مطلوب رساند.

حسن بیادی در پایان اظهاراتش تاکید کرد که در حال حاضر به دليل عدم نظارت صحيح و عدم كارايي ديوان محاسبات در برخورد با تخلفات برنامه اي دولت و غير واقعي بودن تفريغ بودجه دولت ها و دستگاه هاي اجرايي هر چه خواسته اند انجام داده و هيچ پاسخگويي جدي مشاهده نمي شود كه با توجه به قرار گرفتن كشور، در برهه فوق العاده حساس پسابرجام، فضايي به وجود آيد كه از طريق آن، برنامه هايي كه براي كاهش مشكلات و كمرنگ شدن تهديدها در نظر گرفته شود، به بهترين شكل ممكن اجرايي شود تا از اين طريق توسعه و تعالي به هدفي محقق تبديل شود.

منبع:آستان

برچسب ها: ندبیر24 ، حسن بیادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها