بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
تدبیر24 : شیخ میانه‌روی اصولگرایان در مجلس نهم در پایان دوران نمایندگی به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب خواهد شد.
سید محمدحسن ابوترابی فرد که سابقه حضور چهار دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، در مجلس نهم در نقش نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظاهر شد و حتی در مقطعی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 از سوی ائتلاف پنج‌گانه (ائتلاف اکثریت اصولگرایان) به‌عنوان نامزد نهایی این ائتلاف معرفی شد و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد که البته به دنبال درخواست 200 تن از نمایندگان مبنی بر باقی ماندن وی در مجلس، ابوترابی فرد از کاندیداتوری ریاست جمهوری 92 انصراف داد.


ابوترابی فرد در طول فرآیند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران، با اتخاذ موضعی میانه و تأکید بر حفظ اقتدار و منافع ملی جمهوری اسلامی، همواره سعی در اتخاذ رویکردی میانه نزد نمایندگان مجلس در قبال مذاکرات داشت که با ایجاد موازنه، منجر به پیشبرد این روند شد.


همین موضع وی در قبال مذاکرات پیامدهایی را به همراه داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به انتقادات شدید یک جریان رسانه‌ای خاص به مواضع وی اشاره کرد که البته بسیاری از اعضا ازجمله حجت‌الاسلام وحید احمدی نایب‌رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و چندی دیگر از مجلسی‌ها به حمایت از وی برخاستند.


از سوی دیگر شاید بتوان مدعی شد که مواضع ابوترابی فرد موجب جدا شدن وی از طیف اصولگرایان شد و وی را در زمره اصولگرایان معتدل قرارداد؛ امری که شاید ریشه اصلی عدم رأی آوردن وی در انتخابات 7 اسفند بود.


اینک سید محمدحسن ابوترابی فرد در پایان دوران نمایندگی در مسیر تازه قرارگرفته است. آن‌چنان‌که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با رویداد۲۴خبر داد که او پس از دوران نمایندگی به‌عنوان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب خواهد شد؛ امری که با توجه به مواضع اعتدالگرایانه وی در قبال مسائل ذکرشده، می‌تواند موجب تغییر فضای این نهاد شود و انتخاب این چهره شناخته‌شده‌تر و باسابقه‌تر به‌عنوان جایگزین حجت‌الاسلام محمدیان در این نهاد، قطعاً نتایج دیگری را رقم خواهد زد.


آنچه مسلم است، ابوترابی فرد باسابقه نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و همچنین مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع، نه‌تنها باکار فرهنگی در دانشگاه و فضای آموزشی بیگانه نیست، بلکه ازاین‌جهت یکی از پر سابقه تریم چهره‌ها در این عرصه محسوب می‌شود.


آنچه اینک مهم است آنکه باید به نظاره نشست که آیا مواضع اعتدالگرایانه وی در طول مذاکرات هسته‌ای، که تبعاتی را نیز برای وی به همراه داشت، در سمت جدید چگونه نمود پیدا خواهد کرد.؟
منبع: رویداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها