بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
تدبیر24 :بهروز نعمتی با بيان اينكه تصور می‌كنم فراكسيون سومی هم غير از اصلاح‌طلبان يا اصولگرايان در مجلس بعدی تشكيل شود گفت: در حال حاضر نيز زمزمه‌های متعددی مطرح می‌شود كه اين فراكسيون شكل بگيرد.

يک ماه مانده به آغاز به‌کار مجلس دهم، رايزی‌ها برای تشکيل فراکسيون‌های مجلس بيش از پيش جديت يافته است. از يک سو اصلاح‌طلبان مجلس دهم می‌خواهند فراکسيون «اميد» را تشکيل دهند؛ فراکسيونی که به دليل افزايش تعداد نماينده اصلاح‌طلب راه يافته به مجلس دهم می‌تواند يکی از مطرح‌ترين فراکسيون‌های مجلس دهم باشد.

از سوی ديگر اصولگرايان مجلس دهمی نيز از هر تلاشی برای قرار دادن همه اصولگرايان راه‌يافته به دوره دهم بهارستان اعم از معتدلين زير چتر واحد فراکسيون اصولگرایی، استفاده می‌کنند؛ فراکسيونی که دست‌اندرکاران تشکيل آن تلاش دارند نمايندگان عضو فراکسيون رهروان راه يافته به مجلس دهم را نيز به اردوگاه خود بياورند. اين در حالي است که فراکسيون رهروان ولايت که فراکسيون اکثريت مجلس نهم نيز هست در بسياری از موارد با افکار و آرای فراکسيون فعلی اصولگرايان در مجلس دهم اختلاف نظر دارد.

با اين همه اگر چه برخی تلاش می‌کنند همه اصولگرايان از جمله اصولگرايان معتدل و مستقلين را به اردوگاه خود در مجلس دهم دعوت کنند، اما برخی‌ها از احتمال تشکيل فراکسيون سوم خبر می‌دهند؛ فراکسيونی که به نظر از سوی نمايندگانی تشکيل می‌شود که در ميانه طيفی قرار گرفته‌اند که يک سر آن اصولگرايان و در سر ديگر آن اصلاح‌طلبان قرار دارند.

پيش‌بينی می‌شد كه مجلس دهم تركيب سياسی قدرت را در ايران تغيير دهد چرا كه ائتلافی نانوشته از خرداد ۹۲ شكل گرفت و در اسفند ۹۴ كامل شد؛ اين ائتلاف فعلا تصميمی برای پايان ندارد و از همين رو بود كه برخي از آن به عنوان جريان سوم ياد می‌كنند. نماينده مردم اسدآباد در مجلس با بيان اينكه غير از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان ممكن است فراكسيون سوم ديگری در مجلس شكل بگيرد، گفت: درباره تركيب هيئت رئيسه مجلس دهم هم در حال حاضر اظهار نظر كردن با توجه به اينكه نتايج دور دوم انتخابات هنوز مشخص نيست، زود است.

وی تصريح كرد: فضايی كه اكنون در مجلس وجود دارد به ويژه درباره بحث فراكسيون‌ها كه حتما اصلاح‌طلب يا اصولگرا باشند به نظر سخت می‌آيد زيرا بسياری از نماينده‌ها مشی اعتدالی يا ميانه‌روی دارند، نه خود را وابسته به اصولگرايی و نه وابسته به اصلاح‌طلبی می‌دانند.

نماينده مردم اسدآباد در مجلس همچنين اظهار كرد: طيف رهروان و اصولگرايان معتدل و همچنين مستقلين ممكن است يك فراكسيون جديد را تشكيل دهند و ليست اميد هم در همان فاز اصلاحات ممكن است فراكسيون ديگری را شكل دهد اما معتقدم غير از اينها فراكسيون سومی هم ايجاد می‌شود.
نعمتی درباره اينكه آيا اين امكان وجود دارد اصولگرايان و رهروان با يكديگر برای تشكيل فراكسيون ائتلاف داشته باشند، گفت: اگر ائتلافی هم صورت بگيرد بنده در آن فراكسيون نيستم.

نعمتی درباره تركيب هيئت رئيسه و رئيس مجلس برای دوره دهم نيز گفت: در حال حاضر اظهار نظر در اين مورد زود است و بايد منتظر باشيم تا نتيجه مرحله دوم انتخابات هم مشخص شود.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها