بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
تدبیر24 : هر چند روز گذشته پنجشنبه این رویداد بزرگ فرهنگی با استقبال گسترده بازدیدكنندگان روبرو شده بود اما امروز جمعه بر خیل جمعیت افزوده شد و علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی در شلوغترین روز نمایشگاه به بازدید از غرفه ها پرداختند.
ناشران شاید از خوشحال ترین،‌ قشرهای حاضر در نمایشگاه امروز بودند كه توانستند ضمن معرفی جدیدترین آثار خود به بازدیدكنندگان، كتاب هایی نیز بفروشند.
روز گذشته به دلیل استقبال مردم از این رویداد، فعالیت نمایشگاه از ساعت 20 به 21 تمدید شد.
با اینحال هر چند نمایشگاه این دوره خارج از تصور دست اندركاران با استقبال وسیع در روزهای نخست مواجه شد اما هنوز برخی از مشكلات ازجمله مساله تردد بازدیدكنندگان به شهر آفتاب با مشكلاتی روبرو است.
سیسم حمل و نقل نمایشگاه در روز برگزاری این رویداد نتوانست خدمات مناسبی به بازدیدكنندگان ارایه دهد هر چند از چند ماه قبل اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
صف های طویل در مقابل خودروهایی كه بازدیدكنندگان را به محل نمایشگاه انتقال می دهند از جمله این مسایل بوده است.
در این حال سیستم حمل و نقل متروی تهران نیز پاسخگوی نیاز های بازدیدكنندگان را نداد و بسیاری از علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی زمان های زیادی برای سوارشدن به خطوط مترو صرف كردند.
با اینحال برخی از رانندگان خودروها نیز به دلیل ناآشنا بودن به محل برای دسترسی به نمایشگاه، ممكن است چندین بار در یك مسیر حركت كنند كه این عامل بر ترافیك این منطقه افزوده است.
در این حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه امروز جمعه برای بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران به شهر آفتاب آمده بود در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشكلاتی كه در نمایشگاه به چشم می خورد، اظهار داشت: مقداری در ورودی ها و خروجی های مترو مشكلاتی وجود داشت؛ آن هم به خاطر این است كه عده ای نمی دانند چند ورودی به نمایشگاه تعبیه شده و از طرفی هم برخی راه های رسیدن به غرفه ها را قبل از ورود مطالعه نكرده و لذا در برخی مبادی تراكم جمعیت وجود دارد.
بر اساس گفته علی جنتی، به هر جهت وجود مشكلات كوچك در نمایشگاه امسال كه برای نخستین بار آن هم در محلی جدید كه تجربه قبلی نداشته برگزار می شود، امری بدیهی است؛ به عنوان مثال اگر شخصی خانه ای جدید بخرد كه نوساز باشد تا این خانه به حالت استفاده مفید در آید مشكلات كوچكی در آن دیده می شود؛ لذا در این نمایشگاه نیز تمام امكانات برای برطرف كردن مشكلات احتمالی در نظر گرفته شده است.

** پاتوق اهل قلم
پاتوق اهل قلم در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران میزبان نویسندگان، شاعران و اندیشمندان است.
شهرام اقبال زاده، مدیر پاتوق اهل قلم در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا برپایی این پاتوق را كه امسال و به صورت ابتكاری برای نخستین بار برگزار می شود، به عنوان یكی از كارهای شایسته نام برد كه توسط اتحادیه ناشران مدیریت و برنامه ریزی می شود.
وی افزود: در این پاتوق نویسندگان، اندیشمندان و هنرمندان همه حوزه های فكری نظیر نویسندگان كودك و نوجوان، جامعه شناسان و فیلم نامه نویسان پس از گشت و گذار در نمایشگاه حضور یافته و با یكدیگر به گفت و گو و تبادل نظر می پردازند.

** جمع آوری كتاب
عضو شورای نظارت و ارزشیابی و ناظر كمیته ناشران بین الملل از جمع آوری شماری كتاب از این بخش كه به لحاظ محتوایی با معیارهای نمایشگاه و جمهوری اسلامی همخوانی نداشت خبر داد.
علی فریدونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این كتاب‌ها در بخش عربی مروج افراطی‌گری و تفرقهٔ قومی و مذهبی و در بخش لاتین دارای تصاویر نامناسب بوده‌اند.

** روز ایتالیا در نمایشگاه
همزمان با سومین روز از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران روز ایتالیا در این نمایشگاه برگزار شد.
سیدامیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در سخنانی برگزاری این روز را مناسبتی برای گسترش فعالیت های فرهنگی بین دو كشور عنوان كرد.
وی گفت: ایران و ایتالیا مفاخر و زمینه های فرهنگی بسیاری دارند كه می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت های فرهنگی و تبادلات فكری و هنری شود.
در ادامه مانورو كن چا توری سفیر ایتالیا در ایران نیز حضور كشورش در نمایشگاه كتاب تهران را از موفقیت آمیزترین فعالیت های فرهنگی كشورش نامید و گفت: ایران و ایتالیا در زمینه های تاریخی و فرهنگی سخن زیادی برای یكدیگر دارند.
وی ادامه داد، ما پیوندهای فرهنگی زیادی داریم از آن جمله می توان به سوابق تاریخی راه ابریشم اشاره كرد كه توانسته همواركننده تعاملات ملل مختلف در این زمینه باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ساعت 10 تا 20 روزهای 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم) ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها