بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
مدیركل كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران:
مدیر كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از اخطار گرفتن 80 ناشر و تعطیلی پنج غرفه انتشاراتی به دلیل تخلفات در این نمایشگاه خبر داد.
تدبیر24 : همایون امیرزاده روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 5 ناشری كه به تذكر شفاهی و كتبی اعتنایی نكرده بودند از حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی از یك روز تا پایان این رویداد محروم شدند. براین اساس یك ناشر یك روز ، چهار ناشر تا پایان نمایشگاه و علاوه بر این یك ناشر هم از حضور در نمایشگاه سال آِینده محروم شد.
وی اظهار كرد: از مجموع 80 ناشری كه اخطار گرفتند 20 اخطار كتبی و 60 اخطار شفاهی بوده است.
امیرزاده گفت: از مجموع 20 ناشری كه اخطار كتبی گرفتند پنج ناشر به تذكرات اعتنا نكرده و براساس رایی كه برای آنان صادر شده غرفه آنها تا پایان برگزاری نمایشگاه 25 اردیبهشت تعطیل است.
وی ادامه داد: همچنین یكی از ناشران متخلف نیز غرفه اش به مدت یك روز تعطیل شد.
امیرزاده با بیان اینكه چهار ناشر نیز تا پایان نمایشگاه غرفه شان تعطیل شده است، تصریح كرد: از این تعداد دو ناشر از حضور در نمایشگاه بین المللی سال 96 نیز محروم شدند.
وی خاطرنشان كرد: مابقی ناشرانی كه اخطار كتبی گرفتند به اخطار اعتنا كرده و موضوع رفع شده است.
امیرزاده به موضوع حضوركتب دربخش بین الملل اشاره كرد وگفت: نظارت ما بر كتابهای بخش بین الملل از مدتها پیش آغازشده ودرطول نمایشگاه هم ادامه دارد.
به گفته وی درواقع برخی كتب اصلا وارد نمایشگاه نشده اند كه جمع آوری شوند.
رییس رسیدگی به تخلفات ناشران اظهارداشت:دربخش بین الملل فصل الخطاب ما در نمایشگاه رعایت ضوابط نشرجمهوری اسلامی ایران است.
به گفته وی چنانچه مواردی خارج از سیستم وارد شده باشد براساس ضوابط و آیین نامه های موجود تذكر و برخورد شده و خواهد شد.
امیرزاده تصریح كرد: برخی كتب متاسفانه از مسیر غیر قانونی وارد نمایشگاه شده اندكه البته با اطلاع از اینكونه كتابها بلافاصله برخورد شده و نسبت به جمع آوری اقدام می شود.
وی تصریح كرد:هركتابی كه ضوابط نشررا رعایت نكرده باشد از نظرما حضور و فروش آن غیرقانونی است ولذا من وهمكارانمان درصورت مشاهده وگزارش برخورد قانونی خواهیم كرد.
وی رسانه ها را چشم و ناظر مجموعه نمایشگاه كتاب عنوان و از آنها خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف ما را درجریان قراردهند.
امیرزاده تصریح كرد:وزارت ارشاد براساس وظیفه قانونی خودتعارفی با ارائه كتابهای خارج ضوابط نشرجمهوری اسلامی ایران ندارد.
امیرزاده درعین حال گفت:اگر در طول 10روز برگزاری نمایشگاه به محتوا وتخلفاتی ازسوی ناشران برسیم كه درفرایند برگزاری نمایشگاه ازچشم ما وناظران پنهان مانده اند حتما بعد از نمایشگاه موارد ازطریق شورای نظارت ورسیدگی به تخلفات بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه ارشاد با دارالقران گفت: خوشبختانه تاكنون هیچگونه مورد تخلف درباره كتب قرآنی به ما گزارش نشده است.
وی درباره ممنوعیت 320 عنوان كتاب ازسوی دادستانی تهران گفت: با دریافت فهرستی ازكتابهایی كه دادستانی تهران عرضه ها را درنمایشگاه ممنوع اعلام كرده بود ضمن تایید این ارایه، هرگونه توضیحی را به بعد نمایشگاه موكول كرد.
امیرزاده گفت: ترجیح من این است كه بعدا بصورت مفصل پاسخ دهم وفعلا فقط اصل خبررا تایید می كنم.
رییس شورای نظارت ورسیدگی به تخلفات ناشران با اشاره به نحوه رای های صادره این شورا هم گفت:برخی رای ها مانند تعطیلی یك روز غرفه و یا تا پایان نمایشگاه غیرقابل تجدیدنظراست ولی كسانیكه ازحضور درسال آینده نمایشگاه محروم شده اند می توانند بعد از نمایشگاه درخواست تجدید نظر كنند.
به گفته وی افرادی كه به آرای صادره معترض هستند می توانند بعد از نمایشگاه از طریق محاكم پیگیر اعتراض خود باشند.
امیرزاده تخلفات 5 ناشر را دربخش های عمومی و دانشگاهی و آموزشی عنوان كرد كه اقدام به ارایه وفروش كتب غیردرسطح گسترده كرده بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها