بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
تدبیر24 : نمایشگاه بین المللی كتاب تهران امسال با چند تغییر، متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود.
امسال 130 ناشر خارجی در نمایشگاه كتاب شركت دارند كه به ارائه جدیدترین آثار خود می پردازند.
امسال همچنین امكان خرید بیش از 33 هزار عنوان از جدید ترین كتاب ها عرضه در بخش بین الملل این نمایشگاه از طریق سایت فراهم شده است.
با اینحال بازار جهانی در حوزه كپی رایت و حضور پررنگ نویسندگان و ناشران كشورهای عربی از تفاوت های دیگر این دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران است.
در نمایشگاه امسال كشورهای مختلف از جمله روسیه، سوریه، آلمان، چین، سوئد، لبنان، دانمارك، قزاقستان، پاكستان و امارات در بیست نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور فعالی دارند.
بسیاری از ناشران خارجی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب را رویدادی بزرگ فرهنگی خواندند و آن را یكی از تحولات مهم فرهنگی در خاورمیانه دانستند.

** ناشر آلمانی نمایشگاه تهران را پدیده فرهنگی نادر در خاورمیانه خواند
ناشر آلمانی شركت كننده در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برگزاری نمایشگاه را پدیده فرهنگی نادر در خاورمیانه و جهان اسلامی توصیف كرد.
خانم كلودیا دوربی مدیر پروژه های بین المللی انتشارات فرانكفورت روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه كتاب تهران در جهان اسلام و خاورمیانه پدیده فرهنگی منحصر به فردی است كه با دیگر نمایشگاه های خاورمیانه و حتی جهانی تفاوت بسیار دارد.
وی، وجه تمایز نمایشگاه كتاب تهران با نمونه های دیگر آن همچون نمایشگاه كتاب قاهره در مصر را شور و شوق مثال زدنی مردم ایران برای استفاده از محصولات فرهنگی آن دانست و گفت: چنین اشتیاق مردمی را در هیچ یك از ملل جهان نمی توان مشاهده كرد.

** حضور پررنگ نویسندگان و ناشرا كشورهای عربی
42 هزار و 420 عنوان كتاب عربی در بخش بین الملل نمایشگاه عرضه شده كه از بین 50 درصد در سه سال اخیر به چاپ رسیده است. موضوع بیشتر عناوین ناشران عرب در حوزه علوم انسانی است.

** حضور هیات ایتالیایی با ریاست معاون وزیر فرهنگ
معاون وزیر فرهنگ ایتالیا در راس هیاتی به ایران اعزام شد و نشست های تخصصی در بخش بین المللی با همكاری مسوولان ایران از زمان برگزاری نمایشگاه تا 25 اردیبهشت برگزار می شود.
رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا، رئیس نمایشگاه تورینو ایتالیا و چند نویسنده ایتالیایی نیز در بخش بین الملل حضور دارند.

** تقدیر از مترجم آمریكایی آثار ایرانی
در نمایشگاه كتاب امسال از مترجم آمریكایی كارلین كراك چری تقدیر می شود.
وی كتاب نویسندگان برجسته كشور را از جمله هوشنگ مرادی كرمانی را ترجمه كرده و به بازارهای جهانی معرفی كرده است.

** بازار جهانی در حوزه كپی رایت
بازار جهانی در حوزه تبادل كپی رایت برنامه ای است كه در بخش بین الملل برگزار می شود. و در آن آثار ایرانی كه قابلیت عرضه به بازارهای جهانی دارد معرفی خواهند شد.
همچنین در این برنامه بررسی امكانات و شراط لازم برای ورود آثار نویسندگان ایرانی به بازار جهانی با در نظر گرفتن قوانین كپی رایت و حمایت از انتشارات انجام خواهد شد.

** روز مكزیك و جهان اسپانیایی زبان
118 هزار و 36 عنوان كتاب به زبان لاتین در نمایشگاه امسال عرضه شده و 46 توزیع كننده لاتین كتاب هایی از پنج هزار و 932 ناشر با موضوع علوم انسانی، هنر، پزشكی، فنی و مهندسی، كتاب های مرجع و علوم پایه را در نمایشگاه عرضه كردند.
همچنین در بخش بین الملل مراسمی با عنوان روز مكزیك و جهان اسپانیایی زبان در نمایشگاه كتاب برگزار می شود.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم)، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، شهر آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها