بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
تدبیر24 :محمود صادقی در گفت ‌وگو با "آستان "با بیان اینکه پس از انتخابات هفتم اسفند و مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دهم ارديبهشت اصلاح‌طلبان توانستند اكثريت قابل توجهي ازكرسي‌هاي پارلمان را به دست آورند گفت: مرحله بعدي انسجام اصلاح‌طلبان تصميم‌گيري درباره انتخاب هيئت رئيسه مجلس دهم است كه ديروز نمايندگان منتخب ليست اميد دورهم جمع شدند.

وی افزود: كسر قابل توجهي از ۲۹۰ نمايندگان راه يافته به مجلس مورد حمايت ليست اميد و اصلاح‌طلبان هستند كه حدود ۱۶۰ نفر از آنها در نشست ديروز فراکسيون اميد شركت كردند و شركت اين تعداد قابل توجه از نمايندگان منتخب مجلس در جلسه‌اي كه رنگ و بوي اصلاح‌طلبي داشت نشان از حضور موثر و پر تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس آينده دارد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم به "آستان" گفت: اين تعداد شركت‌كننده مي‌توانند تاثير خوبي به نفع اصلاح‌طلبان درانتخابات هيات رئيسه بگذارند، به طور طبيعي آن گروهي كه بيشترين نمايندگان را داراست حق دارد كه درانتخابات هيات رئيسه نيز راي خود را اعمال كنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما ریاست مجلس از کدام طیف سیاسی انتخاب می‌شود گفت: بعيد به نظر مي‌رسد كه اصلاح‌طلبان و اعتداليون مجلس با اصولگرايان به رقابت براي تصدي پست رياست مجلس بپردازند. احتمالا در ميان دو جريان سياسي نوعي مفاهمه به وجود خواهد آمد كه مجلس آينده به محلي براي رقابت ميان دو طيف سياسي مجلس برای انتخاب رئیس مجلس تبديل نشود.

صادقی خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه كساني كه در ليست اميد بودند كه شامل خود آقاي لاريجاني و برخي ديگر از دوستان هم مي‌شود، اين است كه در جلسه هم‌انديشي ليست اميد حضور به عمل مي‌آوردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مجلس برای انتخاب رئیس دچار حاشیه شود گفت: آقاي عارف مقيد به يك چارچوب‌هايي هستند و بارها اعلام كرده‌اند كه ما نمايندگان در مقابل راي مردم در تمامي اركان مجلس مسئول هستيم و بايد فراكسيوني براي حل مشكلات مردم و به حاشيه نرفتن راي مردم تشكيل دهيم و به تصميم فراكسيون عمل كنيم.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: دکتر عارف بارها اعلام كرده‌اند كه به تصميم فراکسیون احترام مي‌گذارند و اگرغير از تصميم فراکسیون كسي بخواهد نظري به نمايندگان مردم القا كند مقابل آنها بايد ايستاد.

وی در پایان تاکید کرد: واقعيت اين است كه كسي نبايد خارج از چارچوب مجلس براي رياست مجلس آينده تصميم‌گيري كند و اين حق نمايندگان است كه انتخاب كنند كه چه كسي بركرسي رياست مجلس تكيه بزند.

منبع:آستان

برچسب ها: تدبیر24 ، اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها