بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
تدبیر24 : جمعی از مردم درمجلسی با حضور پیامبر اسلام(ص) نشسته بودند.صحبت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و لزوم فراگیری آن و شرایط اجرایی شدن آن و ویژگیهای فرد ارشادگر و روش او. در همین اثنا، نبی مکرم اسلام(ص) توجهات را به سمت آینده ای که به وقوع خواهد پیوست جلب نمودند؛ از سرنوشت این فریضه در دورانی از آینده.

ایشان فرمودند: «دوره ای خواهد آمد که مردم، امر به معروف و نهی از منکر را ترک خواهند کرد.» حاضرین از این کلام رسول خدا(ص) متعجب شدند.مگر می شود فریضه ای از فروع دین که در زمره واجباتی همچون نماز و روزه واقع می گردد ترک شود؟مگر می شود که مردم، امر به خوبی ها و نهی از بدی ها را رها کنند و نسبت به جامعه خود، بی تفاوت شوند؟

پیامبر اسلام(ص) ادامه دادند: «بدتر هم خواهد شد و زمانی برسد که مردم؛ امر به منکر و نهی از معروف می کنند.» حاضرین بهت زده از کلام فرستاده خدا، به فکر فرو رفتند که مگر می شود روزی برسد که عده ای از مردم، از  بی آبرو کردن افراد جامعه، حمایت نمایند و فرد آبرو ریز را تکریم نمایند؟ مگر می شود مردم یکدیگر را از خوبی ها باز دارند و به بدیها امر نمایند؟

نبی مکرم اسلام(ص) عبارت دیگری را به سخنان خود ملحق نمودند که تفکر در آن، پاسخگوی سوالات فراوان حاضرین بود. ایشان فرمودند: «بالاتر از این هم خواهد شد و زمانی برسد که جای معروف و منکر، با هم عوض شود.»

هر از چندگاهی وقایعی در جامعه ما اتفاق می افتد که پایبندان به اصول اسلامی، اخلاقی و انسانی را متاسف می نماید و جایگاه اخلاق در جامعه اسلامی را هشدار گونه نمایان می کند. از نُقل و نبات ریزی دروغ و تهمت گرفته تا آبرو ریختن افراد جامعه. از هتک حیثیت بزرگان گرفته تا بی اعتنایی به اصول.

در روزهای گذشته، تصاویری از مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک کانال تلگرامی منتشر شد که حاکی از کشف حجاب توسط وی بود. منتخب اصفهان بلافاصله انتساب این تصاویر را به خود تکذیب نمود و از مجاری قضایی خواستار پیگیری شد.

با دستور وزیر کشور و با شکایت مدعی العموم، فرد منتشر کننده تصاویر ساختگی که قصد هتک حیثیت منتخب اصفهان را داشت دستگیر شد.

بلافاصله پس از دستگیری فردخاطی، رسانه های اصولگرا در حمایت از این عنصر مقصر به پا خواستند و ضمن حمایت قاطع از اقدام وی در انتشار تصاویر مجعول، خواستار آزادی وی و دستگیری منتخب اصفهان شدند.

این اقدام رسانه های اصولگرا، موجی از ناراحتی و تاسف را در میان اخلاق مداران و دلسوزان موجب شد و سوالاتی از این قسم، اذهان را مورد هجوم قرار داد که به راستی جامعه ما به چه سمت و سویی در حال حرکت است؟ شرافت و مردانگی در مقابل سیاسی بازی و منافع جناحی و حزبی، به چه جایگاهی در حال تنزل است؟ حفظ آبروی یک بانوی هموطن، چه ارزش و احترامی دارد؟

محمد بن فضیل می گوید: به امام موسی کاظم (ع) گفتم: گاهی درباره یکی از برادرانم (مومنین) چیز ناپسندی به گوشم می رسد و هنگامی که درباره آن با او صحبت می کنم انکار می کند، در حالی که آن خبر را افراد مورد اطمینانی برایم نقل کرده اند. امام فرمود: ای محمد! گوش و چشم خویش را درباره برادرت تکذیب کن (و به حرفهائی که درباره او گفته اند توجه مکن حتی) اگر پنجاه قسامه(کسی که سوگند می خورد) نزد تو شهادت بدهند و او چیز دیگر بگوید (مطالبی که علیه او گفته اند تکذیب کند) او را تصدیق و آنها را تکذیب کن، و هرگز چیزی که باعث رسوائی و رفتن آبرو و حیثیت اوست درباره او شایع مکن، وگرنه از کسانی خواهی بود که خداوند فرموده است: کسانی که دوست دارند هرزگی و بدنامی میان مومنین آشکار گردد، در دنیا و آخرت گرفتار رنج و عذاب دردناکی خواهند شد.

اُف بر شرف رسانه های مدعی اصولگرایی! اُف بر غیرت حامیان هتک حیثیت یک بانوی مسلمان! اُف بر حامیان ترویج بی اخلاقی در جامعه! و اُف بر منفعت طلبانی که دین را بازیچه امیال نفسانی خود قرار داده اند!

مگر اسلام نگفته است که به شهادت افراد؛ در موضوعات ایجاد کننده سوءظن، اعتنا کنید و به آنان اتهام و افترا وارد ننمایید؟ پس کجاست ادعای مسلمانی شما؟

مگر اسلام نگفته است که برای منکوب نمودن فاسد ترین افراد جامعه هم از راههای خلاف اخلاق بهره نبرید؟ پس کجاست غیرت دینی شما؟

مگر اسلام نگفته است که اگر دیدید فردی گناهی مرتکب شد در دیدار دوباره، او را به چشم یک گنهکار نبینید چراکه شاید توبه نموده باشد؟ پس کجاست توجه به کرامت انسانی توسط شما؟

مگر قانون نمی گوید هر عکس و تصویری، لزوما برای دادگاه، سند محسوب نمی شود پس چرا تصاویری غیر مستند را به جهت ریختن آبروی یک مسلمان، منتشر نمودید و از منتشر کننده هم حمایت و تقدیر نمودید؟ پس کجاست قانونمندی شما که فقط و فقط، ادعا دارید و بس؟

مگر منافع حزبی و دنیایی چقدر برای شما ارزش دارد که حاضرید برای شکست جناح مقابل، به هر دستاویزی متوسل شوید تا آبروی یک زن مسلمان را بریزید؟

چرا از فردی که مرتکب منکر شده است حمایت می کنید؟ چرا امر به منکر می کنید؟ چرا به وزیر کشور که برای تحقق معروف، دستور بازداشت فرد خاطی را داده است حمله می کنید؟ چرا نهی از معروف می کنید؟

اگر سندی دارید که در اثبات اتهام مینو خالقی موثر است به دادگاه ارائه کنید. به مجلس شورای اسلامی ارائه کنید تا در زمان تصویب اعتبارنامه ها مورد بررسی قرار گیرد. چرا اقدام به بی حرمتی و اشاعه فحشا می کنید؟

کاری که شما به عنوان رسانه های اصولگرا کردید چه تفاوتی با سایت های غیر اخلاقی و مستهجن دارد که برای برخی افراد، تصاویر ساختگی و شرم آور  درست می کنند؟ آنان برای منافع مادی اقدام می کنند و شما هم برای منافع حزبی و جناحی؟ آیا شما حاضرید تصاویری ساختگی از نوامیستان منتشر شود؟

حتی اگر تصاویر منتشره نیز صحت داشت شما حق انتشار آن را نداشتید.مگر در کلام معصومین(ع)، انتشار مطالب دارای سند صحیح که آبروی مسلمانی را مورد خدشه قرار می دهد مصداق اشاعه فحشا نیست؟مگر امام صادق(ع) نفرمود که اشاعه آنچه سند ندارد مصداق بارز تهمت می باشد؟

چرا فقط در ظاهر ادعای اصولگرایی می کنید؟ لم تقولون مالا تفعلون؟
منبع: رویداد24

برچسب ها: تدبیر24 ، مینو خالقی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها