بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
آیت الله هاشمی:
اخيرا تصويري از فائزه هاشمي در كنار چند خانم و آقا منتشر شده كه يكي از آنها فريبا كمال‌آبادي، از رهبران زنداني جامعه بهايي است
تدبیر24 : مطهره شفيعي- ديروز آيت‌ا... هاشمي به جمهوري اسلامي گفت: « فائزه اشتباه بدي كرده و بايد آن را تصحيح و جبران كند. فرقه ضاله بهاييت يك فرقه استعمار ساخته ومنحرف است كه هميشه با همين انحراف شناخته شده و ما هميشه از اين فرقه تبري جسته و مي‌جوييم.» اين جملات يعني پذيرش خطاي فرزند از سوي پدر و نه توجيه آن. براي هياهو و هوچي‌گري سوژه كم نمي‌آورند و اگر هم بهانه‌اي نباشد در كوتاه‌ترين زمان ممكن آن را توليد مي‌كنند. شايد برخي ادعاهاي آنان درست باشد اما وقتي با سياست مخلوط و به ابزار انتقام تبديل مي‌شود نتيجه عكس در اذهان عمومي خواهد داشت. اخيرا تصويري از فائزه هاشمي در كنار چند خانم و آقا منتشر شده كه يكي از آنها فريبا كمال‌آبادي، از رهبران زنداني جامعه بهايي است كه به نوشته سايت هاي خبري به تازگي به مرخصي آمده است. درست است كه ارتباط با افراد بهايي در كشور مسلمان امري مذموم و ناپسند است اما اينكه تصاوير اين ديدار به سرعت در شبكه‌هاي مجازي منتشر شود هم چندان كار پذيرفته شده‌اي نيست و تاكيد كردن بر اينكه عكس فائزه هاشمي در اين ديدار ابتدا از سوي شبكه‌هاي ضدانقلاب منتشر شده و پس از آن سايت هاي خبري مدعي ديانت و اخلاق اقدام به انتشار آن كردند گويي فراموش كرده بودند كه امام صادق(ع) از قول پيامبر خدا (ص) نقل مي‌كند: «هر كس خبر گناه زشتي را به گوش همگان برساند، مانند آغازگر آن كار زشت است.» انتشار خبر و ديدار فائزه هاشمي با كمال آبادي براي دلواپسان داراي نفع هم بود و به نظر مي‌رسد بيشترين دليل انتشار آن در شبكه‌هاي مجازي به همين موضوع بازگردد كه آنها درصدد انتقام از اعتداليون در ازاي شكستي بودند كه پس از خرداد ۹۲ در اسفند ۹۴ متحمل شده و با «نه» بزرگ ملت مواجه شدند. معمولا كوتاه قدهاي سياسي كه درصدد قدكشيدن از مسير هجمه به بزرگان هستند بدون مطالعه آنچه در منش و قاموس اين بزرگان تعريف شده است اقدامات سطحي را در ذهن خود ترسيم می‌کنند و سپس بر آن مبنا سخن مي‌گويند و البته مايه تعجب است كه برخي كه داراي تجربه بيشتري هستند هم اين مسير را به شكل ديگري طي مي‌كنند، مثلا حجت‌الاسلام والمسلمين رضوي مهر، عضو هيات رئيسه مجمع نمايندگان حوزه علميه قم بدون در نظر گرفتن اهداف رسانه‌اي كه با آن سخن مي‌گويد درباره ديدار فائزه هاشمي با كمال آبادي به فارس گفته است: « به طور قطع بايد با افرادي كه با اين گروه‌ها در ارتباط هستند يا سعي دارند تا شأني براي آنها ايجاد كنند برخورد جدي شود. آقاي هاشمي‌رفسنجاني بايد به صراحت در برابر افتضاحي كه فائزه هاشمي به بار آورده است اعلام موضع كند.»

يك بام و دو هواي دلواپسان!

با نگاهي به مشي آيت‌ا... هاشمي در مواجهه با آنچه از سوي نزديكانش صورت گرفته است به خوبي اين نكته حاصل خواهد شد كه براي او برقراري عدالت در ميان اقشار مختلف كشور از اهميت بالايي برخوردار است چنانكه در ماجراي محاكمه مهدي همگان شاهد بودند كه قدمي خلاف قانون براي متهم جلوه ندادن فرزندش برنداشت و آن روز كه عليزاده طباطبايي كه شناخت خوبي از آيت‌ا... هاشمي دارد به نقل از او بيان داشت: « اگر تمام فرزندان من را نيز بازداشت كنند مسير خودم را از انقلاب عوض نمي‌كنم و تنها در همين مسير گام بر مي دارم.» شايد اين روزها را پيش بيني مي‌كرد كه برخي درصدد هجمه به او از مسير فرزندانش هستند. سال گذشته همين خبرگزاري فارس بود كه به نقل از آيت‌ا... هاشمي نوشت: « تذكر مي‌دهم كه همه ملت ايران بدانند ما در رابطه با مسئوليت‌هاي مملكتي و كارهاي اجتماعي با هيچ كس حتي بچه‌هاي خودمان، برادرهاي خودمان و نزديك‌ترين افراد خانواده خودمان هيچ اختصاص و مزيتي در ارتباط ما نيست. يعني اگر كسي مثلا عكسي با امثال بنده داشت اين نشان هيچي نيست غير از اينكه تصادفا كنار هم قرار گرفته‌ايم و عكس برداشته شده است.» آيا با علم به اين موضوع كه دلواپسان اقدام به انتشار آن كردند باز هم بايد در عدالت و بي‌طرفي او ترديد داشت. واقعا یك بام و دو هواي رسانه‌هاي دلواپسان چگونه معنا مي‌شود؟

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها