بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
 تدبیر24 :در حالي كه روز يكشنبه مسئولان ميراث فرهنگي استان چهار محال و بختياري از دستگيري عاملان تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري خبر داده بودند، اين خبر روز گذشته توسط مسئولان انتظامي اين استان نيز تاييد شد. روز جمعه خبري با عنوان مجسمه سردار اسعد تخريب شد، روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت. در واكنش به اين تخريب دوستداران ميراث فرهنگي در چهار محال و بختياري تحصن كردند، واكنش‌هاي ديگري نيز اتفاق افتاد كه از جمله آن مي‌توان به تماس تلفني محسن رضايي با علي شمخاني و درخواست براي بررسي فوري موضوع اشاره كرد. روز گذشته اخبار تازه‌اي درباره تخريب مجسمه سردار اسعد منتشر شد. معاون اجتماعي نيروي انتظامي چهارمحال وبختياري از دستگيري عاملان تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهريار حيدري گفت: براساس گزارش مركز فوريت‌هاي پليس ۱۱۰روز شنبه ۲۵ارديبهشت مبني بر تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري به مركز فوريت‌هاي پليس ۱۱۰اعلام شد. وی افزود: با حضور ماموران انتظامي جونقان در محل قلعه سردار اسعد بختياري فردي مطلع و شاهد تخريب مجسمه به ماموران مراجعه و اعلام كرد دو نفر از اهالي شهر با هويت معلوم پس از درگيري با نگهبان وارد قلعه شدند و مجسمه را تخريب كردند. به گفته حيدري بعد از اظهارات اين فرد مطلع، ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائی عاملان تخريب كه دو مرد مسن سال بودند دستگير كردند. او اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به يگان انتظامي به بزه انتسابي خود اعتراف كردند كه در نهايت با تشكيل پرونده قضائی متهمان به مراجع قضائی تحويل داده شدند.

بيانيه دبيرخانه مجمع تشخيص

روز گذشته روابط عمومي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور بيانيه‌اي توضيحي را درباره وقايع اخير شهر جونقان منتشر ساخت. در بيانيه روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است: در حادثه اخير شهر جونقان، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همزمان با پيگيري موضوع از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، از طريق مقامات محلي موضوع آسيب‌رساني به تنديس سردار اسعد بختياري را پيگيري كردند. همچنين نماينده دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در منطقه مستقر شده و مسائل را در صحنه پيگيري مي‌كند. خوشبختانه با كنترل مساله در محل از طريق استاندار چهارمحال و بختياري و دستگيري دو نفري كه عامل حادثه بودند، نيازي به پيگيري مساله از طريق شوراي امنيت ملي پيدا نشد. همچنين دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام از مقامات مسئول خواسته‌اند تنبيه لازم براي افراد خاطي و محركين آنها صورت پذيرد. در بخش ديگر اين بيانيه آمده است: لازم است از زحمات مسئولان مربوطه‌اي كه به احساسات و عواطف مردم بهاداده و در اين مساله با سرعت عمل اقدام كردند سپاسگزاري شود و بنا به تاكيد دبير مجمع انتظار دارد كه مقامات محلي مساله را به‌طور كامل پيگيري و با تدبير مناسب از وقوع دوباره اين حوادث جلوگيري كنند.

تماس قنبري با وزير كشور

دكتر علي قنبري هم ديروز ضمن تماس با وزير كشور و دبير خانه شوراي عالي امنيت ملي، مردم را به آرامش، خويشتنداري و حركت در مسير قانون دعوت كرد. اين نماينده سابق مجلس نوشته است: « اينجانب ضمن اعتراض شديد به اين هتك حرمت، مراتب را در سطوح مختلف پيگيري نموده و در تماس با وزير محترم كشور، شوراي عالي امنيت ملي و ساير مراجع ذيصلاح، خواستار پيگيري جدي اين حركت شنيع شده‌ام. متواضعانه از همه برادران و خواهرانم، ايل غيور بختياري در سرتاسر كشور درخواست مي‌كنم از هر اقدامي كه باعث خدشه‌دار شدن امنيت شهروندان و قانون شود، جدا خودداري كنند. اگر حركت مرحوم سردار اسعد بختياري را تقويت مشروطيت، مجلس، تماميت ارضي، اعتلاي ايران اسلامي و امنيت ملي بدانيم، هر حركت افراطي و احساسي در تقابل با منش و روش آن بزرگوار و مكمل اقدام نادرست هتاكان خواهد بود.»

اطلاعيه دبيرخانه شوراي امنيت ملي

همچنين دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد: درخواست پيگيري در موضوع تخريب تنديس در يكي از شهرستان‌هاي استان چهارمحال بختياري در چارچوب وظايف دستگاه‌هاي انتظامي محلي قابل پيگيري است. ر اطلاعيه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي آمده است: پيرو انتشار خبري درباره درخواست پيگيري از دبير شوراي عالي امنيت ملي در موضوع تخريب تنديس در يكي از شهرستان‌هاي استان چهارمحال بختياري، به اطلاع مي‌رساند، موضوعاتي از اين دست كه فاقد شاخص‌هاي راهبردي است از دايره مسائل امنيت ملي خارج بوده و رسيدگي به آن در چارچوب وظايف دستگاه‌هاي انتظامي محلي قابل پيگيري است.

برچسب ها: تدبیر24 ، سردار اسعد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها