بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
تدبیر24 :سخنگوي دولت روز گذشته مانند هر هفته به سوالات خبرنگاران در موضوعات مختلف پاسخ داد. بيشتر سوالات اصحاب رسانه حول محور تغييرات در دولت، وضعيت مينو خالقي، حقوق بازنشستگان و غيره بود. محمد باقر نوبخت در مورد دو نرخي شدن قيمت بنزين گفت: نظر صريح دولت در مورد دونرخي شدن قيمت بنزين اعلام شده است و دولت دونرخي شدن بنزين را فسادآور مي‌داند. محمدباقر نوبخت در اين نشست در پاسخ به سوالي در مورد احتمال دونرخي شدن بنزين و موضع دولت در اين رابطه، گفت: در اين رابطه تبصره ۱۴ لايحه بودجه سال ۹۵ وجود دارد كه دولت در فرآيند تصويب اين بند مخالفت صريح خود را اعلام كرده است. چرا كه دولت موافق با دونرخي كردن قيمت بنزين نيست و هنوز هم اين تبصره به دولت ابلاغ نشده است. وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد لغو مجوز كنسرت‌ها در شهرهاي مختلف، به سخنراني‌هاي رئيس‌جمهور و تاكيد او بر نارضايتي از چنين رفتارهايي اشاره كرد و گفت: رئيس‌جمهور در برخي سخنراني‌هاي خود به صراحت مراتب نارضايتي خود را از لغو مجوزهاي قانوني كنسرت‌ها بيان كرده‌اند. انتظار داريم در خصوص كنسرت‌هايي كه با مجوز انجام مي‌شود، شاهد لغو آنها نباشيم چرا كه آثار اجتماعي و فرهنگي سوئي دارند. وي با اشاره به اينكه گاهي لغو مجوز كنسرت‌ها در مورد هنرمنداني مثل استاد ناظري كه شخصيت هنري برجسته كشور هستند، اتفاق مي‌افتد، گفت: اصالت و متانت برنامه‌هاي استاد ناظري براي همه روشن است و قطعا مواضع رئيس‌جمهور در اين موارد قابل تسري به همه كنسرت‌هايي است كه مجوز دارند. سخنگوي دولت در رابطه با طرح مجلس جهت الزام پيگيري خسارت دو ميلياردي ايران از آمريكا، گفت: اين طرح با انگيزه‌هاي ملي در جهت صيانت از منابع ملت ايران صورت گرفته و در حال حاضر دادگاه‌هاي ايراني ده‌ها ميليارد حكم عليه طرح‌هاي آمريكايي صادر كرده‌اند كه همگي آنها در حال انجام است و اقدامات قانونمند لازم را انجام خواهيم داد. پس حتي اگر اين طرح به تصويب نرسد مانعي براي پيگيري‌هاي ما در دادگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران نيست. نوبخت همچنين در مورد چهره‌هايي كه به عنوان مقصر اين پرونده مطرح شده‌اند، ادامه داد: اين موضوع در شوراي عالي امنيت ملي پيگيري مي‌شود كه مباحث داخلي آن به قوه قضائیه منعكس شده و آنچه در مورد مجامع جهاني است نيز از سوي شوراي مذكور پيگيري مي‌شود. مقتضي نيست كه دولت قبل از قوه قضائیه اقدامي داشته باشد و منتظريم در چارچوب قانوني آنهايي كه قصوري داشته‌اند مورد پيگيري قرار گيرند. نوبخت همچنين در مورد بازگشايي سفارت كانادا، گفت: دولت كانادا نسبت به تصميم دولت قبلي خود در مورد ايران موضع‌گيري كرده و آن را نادرست دانسته و اين نشان از تفاوت نگاه‌ها دارد و ما نيز با عنايت به اينكه در چارچوب منافع ملي از گسترش ارتباط با دنيا استقبال مي‌كنيم با حفظ شاخص‌هاي سياست‌هاي كلي در روابط خارجي به اين مساله نگاه مثبت داريم.

گزارش عاملان انفجار نخست وزيري در روزهاي آينده

نوبخت در مورد وضعيت حج در سال ۹۵، گفت: همه تلاش وزارت ارشاد و سازمان حج بر اين بود تا بتوانيم با كيفيتي كه در شأن همه زائران و زائران ايراني است، دولت عربستان شرايط حج را فراهم كند كه متاسفانه تا به حال اين اتفاق نيفتاده است. نوبخت در مورد خبر منتشر شده در مورد عاملان انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي ايران و نقش وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات قطعا در اين مورد وظايف اداري و ماموريت‌هاي سازماني دارد. البته گاهي تقسيم ماموريت‌هايي نيز وجود دارد و توسط يك دستگاه مثلا وزارت كشور يا ناجا بيان مي‌شود كه در اين زمينه ان‌شاءا... گزارش نهايي در روزهاي آينده اعلام خواهد شد. نوبخت در مورد موضع دولت در خصوص تعيين رئيس مجلس و اظهارنظر برخي وزرا در اين رابطه، گفت: با توجه به اصل تفكيك قوا و شرايط قوه مقننه و نمايندگان مجلس دولت هيچ موضع جانبدارانه‌اي براي كانديداهاي موجود ندارد و اين مساله مربوط به تصميم نمايندگان است و اگر برخي وزرا اظهارنظري كرده‌اند ربطي به دولت ندارد و موضع دولت روشن است. وي در رابطه با پيامك اخير سازمان بازنشستگي لشكري مبني بر عدم پرداخت حقوق ارديبهشت‌ماه به علت تامين نشدن بودجه از سوي دولت گفت: متاسفانه اين پيامك ارسال شده است كه قابل پيگرد قانوني است؛ چرا كه باعث دلهره و تشويش ميان بازنشستگان نيروهاي مسلح و سوءاستفاده رسانه‌هاي خارجي شده است كه به نظرم به اين كار ناشيانه مي‌توان واژه اقدام مجرمانه را داد. وي با اشاره به اينكه وزير دفاع اعلام كرده است در رابطه با پرداخت حقوق بازنشستگان سهم وزارتخانه را پرداخت خواهند كرد، گفت: موضوع عدم پرداخت حقوق ارديبهشت‌ماه بازنشستگان نيروهاي مسلح حرفي بي‌ربط است. مگر ما مي‌توانيم حقوق بازنشستگان را پرداخت نكنيم؟ اين پرداخت توسط صندوق بازنشستگي كشوري انجام مي‌شودالبته با توجه به اينكه بودجه ۹۵ به ما ابلاغ نشده است افزايش حقوق سال ۹۵ در اين ماه هم اعمال نخواهد شد. وي در مورد اصلاحات آزمايشي نظام بانكداري اسلامي، گفت: اجراي اين طرح به صورت آزمايشي كه يك قانون مادر است آن هم در فرصت باقي‌مانده از مجلس را به صلاح نمي‌دانيم و دولت با اين اقدام مخالف است و تصورم اين است كه شوراي نگهبان نيز اجازه دهد.

دولت برنامه‌اي براي تغيير استانداران و وزرا ندارد

نوبخت در مورد تغيير وزرا و استانداران گفت: معمولا‌ بعد از هر رخداد سياسي مثل انتخابات اين شايعات مطرح مي‌شود اما دولت هيچ برنامه‌اي جهت تغيير استانداران و وزرا ندارد. نوبخت در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت مينو خالقي، گفت: در اين رابطه بهتر است كمي صبر كنيد. وي همچنين در مورد انتشار فيش‌هاي حقوقي نجومي مديران بيمه مركزي، گفت: وزير اقتصاد در اين زمينه گزارش دادند كه اين تغيير به خاطر يك مطالبه معوق بوده و فيش قبلي حقوقي اين كارمندان و حقوق‌شان متعارف با بقيه كارمندان است. وي در جواب سوالي در مورد موضوع تجميع بيمه‌ها، گفت: نظر سازمان مديريت در اين زمينه روشن و واضح است و جلسات متعددي در اين زمينه‌ داشته‌ايم كه بر اساس جمع‌بندي از طريق قانون برنامه ششم قطعا‌ اين طرح عملياتي مي‌شود. نوبخت در مورد ديدار فائزه هاشمي با جمعي از سران فرقه بهاييت، گفت: در اين خصوص آيت‌ا... هاشمي مواضع شايسته‌اي داشته‌اند و اين كار را نكوهش كرده‌اند كه به نظرم به اين نظر احترام بگذاريم. وي در مورد ادعاي حداد عادل در مورد دخالت در انتخابات ۹۴، گفت: هر كسي جرمي را مشاهده مي‌كند حتما بايد به قوه قضائیه اعلام كند و اينكه فقط مطلبي را مطرح كنيم شأنيت و جايگاهي ندارد و تنها باعث تشويش اذهان عمومي مي‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها