بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
تدبیر24 : خطیب جمعه شهرستان نیشابور در خطبه دوم نماز این هفته با اشاره به بحث‌های لغو کنسرت و گسترش آن به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: چون این قضیه به شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیون‌ها خارجی رفته است باید درباره آن صحبت شود.


به گزارش فارس از نیشابور حجت‌الاسلام اسماعیل مقری خاطرنشان کرد: امام باقر (ع)  اهل غنا و آواز را وعده جهنم داده است و بابیان این احادیث و شنیدن آن توسط شما حجت بر همگان تمام است.

وی گفت: امام صادق (ع) نیز خانه‌ای را که در آن لهو و لعب باشد را ناامن دانسته است و دعای آن خانه را غیر مستجاب مطرح کرده است و در روایتی دیگر آمده است که هر کس گوشش به غنا آلوده شود، دیگر لایق شنیدن صدای آسمانی نیست و صداهای خوب قیامت را نخواهد شنید.

مقری مؤذن ادامه داد: روز شخصی نزد پیامبر (ص) آمد و خواست که به او اجازه دهد تا با ساز خود آهنگ غیر مطربی بخواند و پیامبر(ص) او را از این کار به‌شدت نهی کرد.

وی با اشاره به تعداد بسیار زیاد احادیث در باب موسیقی گفت: در آوازخوانی سه مسأله وجود دارد که باید به آن توجه شود؛ بحث اول حکم فقهی است که مراجع تقلید صادر می‌کنند و فقط حکم شرع است، نکته دوم اخلاق و تربیت است که نباید با مقوله حکم شرعی مخلوط شود.

وی، نکته سوم را مقایسه این دو دانست و تأکید کرد: اگر چیزی از نظر احکام حلال باشد و از نظر اخلاق نیز هیچ تأثیری نداشته باشد، آیا نباید برای انجام آن کار در قیامت جواب بدهیم؟

امام‌جمعه نیشابور گفت: این صحبت‌هایی که امروز کردم نه نظر سیاسی است و نه نظر شخصی، آن چیزی که لازم بود را گفتم و مردم باید تصمیم نهایی را بگیرند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم چه بکنید و چه نکنید، هر اتفاقی که برای این مملکت و انقلاب بیفتد در بی‌خبری مردم است.

امام‌جمعه نیشابور گفت: در کنسرتی که دو سال پیش در نیشابور لغو شد، خانمی آمده بود و طلب پول آرایشش را می‌کرد، آیا این‌ها برای شنیدن فقط موسیقی می‌آیند؟

وی ضمن بیان صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی برنامه نگاری با رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل کنسرت‌ها اظهار کرد: برخی سینه خود را چاک می‌دهند و می‌گویند مردم از حقوق شهروندی محروم شده‌اند آیا بر اساس احادیث موسیقی حقوق شهروندی است؟

مقری مؤذن تصریح کرد: یک نفر برود با سران بهایی دیدار کند و باز همان عده سینه‌چاک دهند که بهاییان دارای حقوق شهروندی هستند.

امام‌ جمعه نیشابور با اشاره به سخنرانی یکی از مسؤولان عالی‌رتبه کشور در رابطه با نماینده زن اصفهان که آرای او باطل‌ شده است، بیان کرد: اینکه این مسؤول می‌گوید برخی امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست و در ادامه نظر دولت نسبت به این فرد را اعلام مطرح می‌کند که نباید چیزی در کشور به رویه تبدیل شود.

وی تأکید کرد: به این مسؤول یادآور می‌شویم که دولت فقط اجرا کننده انتخابات است و حق ندارد درباره صحت انتخابات اظهارنظر کند، چرا دولت می‌خواهد به پرو پای شورای نگهبان بپیچد و قصدش از انجام این کار چیست؟

برچسب ها: تدبیر24 ، لغو کنسرت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها