تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۶۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
آزادسازی مناطق پیرامونی فلوجه و گذر نیروهای عراقی از دروازه های این شهر، راه آزادسازی نهایی آن را هموارتر ساخته است. این در حالی است که داعش برای جلوگیری از این پیشروی ها مانع های بسیاری را ایجاد کرده و از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
تدبیر24 :عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خردادماه با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، مبارزان گروه «الحشد الشعبی» و عشایر اهل سنت آغاز شده است و با پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهر، همچنان ادامه دارد.
هم اکنون بخش بزرگی از تمرکز نیروهای عراقی در جنوب فلوجه و در مناطق «الشهداء» و «جبیل» قرار دارد و عملیات نظامی برای پاکسازی مناطق «البوهری» و «الحصی» در جنوب غربی فلوجه کلید خورده است. پاکسازی این مناطق مسیر نیروهای عراقی برای رسیدن به مرکز شهر و کنترل نهایی فلوجه را هموارتر می کند.
با آغاز حرکت نیروهای عراقی به سمت مرکز فلوجه، نیروهای حشد الشعبی ادامه عملیات را به دیگر نیروها سپرده و از پیشروی بیشتر خودداری کرده اند. بر پایه توافق های صورت گرفته، ماموریت این نیروها که بیشتر آنان را مبارزان شیعه تشکیل می دهند به آزادسازی مناطق اطراف فلوجه محدود بوده و به دلیل بافت سنی و قبیله ای این شهر و برای جلوگیری از سوءاستفاده داعش از تنش های فرقه ای، قرار بر این شده است که تنها نیروهای ارتش عراق و عشایر سنی وارد شهر شوند.
این در حالی است که کیلومترها آنسوتر در خاک سوریه، تلاش ائتلاف کُردی- عربی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با حمایت آمریکایی ها برای تصرف «رقه» پایتخت خودخوانده داعش، به دلیل برانگیخته شدن حساسیت های ساکنان عرب سنی شهر با چالش هایی روبرو است.
پیشروی ها به سمت مرکز شهر فلوجه در حالی صورت می گیرد که نزدیک به 50 هزار غیرنظامی در شهر حضور دارند و داعش مانع خروج آن ها می شود. به گفته شاهدان عینی در فلوجه، داعش غیرنظامیان را در مرکز شهر گرد آورده است و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می ‌کند.
به همین دلیل و برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، هفته گذشته «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد پیشروی در عملیات آزادسازی فلوجه باید کندتر شود تا غیرنظامیان بتوانند از شهر خارج شوند. این در حالی است که شاهدان میدانی گزارش می دهند داعش کسانی را که از شهر فرار می کنند هدف قرار می دهد.
بخش غربی رود فرات در فلوجه همچنان در اختیار داعش است و مردم از هر وسیله ای از جمله کمدهای چوبی و بشکه برای عبور از این رود و فرار از دست داعش استفاده می‌کنند اما در اقدامی غیر انسانی، نیروهای داعش شناورهای مردم را در پهنه فرات هدف قرار می دهند و غرق می کنند.
جنایات داعش در هدف قرار دادن غیرنظامیان شهر فلوجه در حالی رخ می دهد که ارتش عراق به تازگی یک گور جمعی در منطقه «صقلاویه» در 10 کیلومتری فلوجه را کشف کرده است. این منطقه روز شنبه (15 خرداد ماه) به تصرف ارتش عراق در آمد. به گفته مسوولان نظامی، بیشترِ این قربانیان از نیروهای ارتش عراق هستند که به دست داعش کشته شده ‌اند. همچنین، برخی کشته شدگان غیرنظامی هستند.
همچنان که اشاره شد هم اکنون بزرگ ترین مانع در پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز فلوجه ترس از تلفات سنگین غیرنظامیان محاصره شده در دست داعش است. برای حل این مشکل، ارتش یک مسیر را برای فرار غیرنظامیان بازگذاشته و اردوگاه هایی را برای اسکان موقت آن ها در اطراف شهر ایجاد کرده است.
این موانع هرچند موجب کند شدن حرکت نیروهای عراقی شده است اما پیشروی های مهمی که این نیروها در 2 هفته گذشته داشته اند نشان می دهد شهر فلوجه و مناطق اطراف آن به زودی بار دیگر به کنترل ارتش عراق و دولت بغداد در می آید و داعش راهی جز فرار و عقب نشینی نخواهد داشت.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، فلوجه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها