بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
تدبیر24 :دو روز مانده به بيست وهفتمين سالگرد ارتحال امام، شبكه بی بی سی فارسي در گزارشي با عنوان «پيام محرمانه آيت‌ا... خميني به دولت كندي، رئيس‌جمهور دموكرات آمريكا، چه بود؟» ادعا كرد كه به اسنادي دست يافته كه از تماس‌هاي سِري امام خميني، با دولت‌هاي جان اف كندي و جيمي كارتر حكايت دارد!. شبكه متعلق به دولت انگليس مدعي شده بود كه «بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران آمريكا را شيطان بزرگ مي‌خواند و مي‌گفت تمام گرفتاري‌ها از آمريكاست اما آيت‌ا... خميني دست كم دوبار با روساي جمهوري آمريكا تماس مستقيم برقرار كرده بود.» بي‌بي سي فارسي در گزارش خود مدعي شده است كه آیت‌ا... كمره‌اي پيام رسان امام خميني به سفارت آمريكا بوده است. اين ادعاي بي‌بي سي بلافاصله از سوي مقامات كشور كه در جريان فعاليت‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي بودند تكذيب شد و آن را شيطنتي ديگر براي سياه نمايي در ايران و ايجاد شكاف و اختلاف دانستند. ديروز هم سعيد حجاريان به ادعاي این شبكه درباره پيام امام به دولت كندي پاسخ داد. سعيد حجاريان با اشاره به اسناد ادعايي درباره پيام امام خميني به دولت كندي هنگام حصر در قيطريه، به جماران گفت: در جريان گزارش اخير بي‌بي سي ادعا شده كه امام از طريق آيت‌ا... شيخ خليل كمره‌اي پيغامي را به دولت كندي فرستاده است؛ در حالي كه نكته مهم در اين ميان آن است كه اساسا شيخ خليل كمره‌اي در طول حصر امام امكان ملاقات با ايشان را نداشته است. وي افزود: در دوران حضور امام در منزل آقاي روغني در قيطريه همسر امام ليستي بيست نفره را به سيف عصار مسئول پرونده امام در ساواك مي‌دهد تا اين افراد براي ملاقات بتوانند به محل اقامت امام بيايند؛ اما از اين ليست بيست نفره فقط چند نفر از نزديكان امام همچون مرحوم آيت‌ا... پسنديده و آيت‌ا... اشراقي امكان حضور پيدا مي‌كنند و لذا اصلا آقاي كمره‌اي ملاقاتي با امام نداشته است كه بخواهد پيغامي از طرف ايشان ببرد. حجاريان يادآور شد: شاه همان‌گونه كه در قضيه دكتر اميني نيز نمايان بود، نسبت به جناح دموكرات آمريكا و دولت كندي حساسيت داشت و اين امر دليل ديگري بر عدم امكان ارسال چنين پيغامي به كندي از طرف امام محسوب مي‌شود. وي گفت: خبرنگار بي‌بي سي فارسي كه اين گزارش را منتشر كرده، نماينده سابق اين شبكه در تل‌آويو بود كه گرايش شديدي به صهيونيست‌ها دارد؛ اتفاقا به همين دليل او را از اين سمت عزل كرده و به نمايندگي در آمريكا فرستادند و اكنون به قول خودش به دنبال اسناد رفته است، در حالي كه حتي يك سند هم درباره رابطه امام با كندي منتشر نكرده است؛ او اگر راست مي‌گويد اين سند را منتشر كند. حجاريان يادآور شد: كندي مدتي پس از حصر امام ترور شد و لذا حتي اگر مرحوم كمره‌اي از قول خودش هم حرفي به آمريكايي‌ها زده باشد اثري نداشته است، چرا كه كندي مرده بود.

هدف، تخريب روحاني بوده است

وي يكي از هدف‌هاي از اين فضاسازي در برهه زماني فعلي را تخريب حسن روحاني رئيس جموري دانست و گفت: آنها مي‌خواهند بگويند روحاني هم امروز با آمريكايي‌ها ارتباط دارد؛ بي‌بي سي مي‌خواهد عده‌اي را در داخل ايران بترساند و آتو به دست آنها بدهد كه دولت فعلي نيز از طريق امثال دكتر ظريف و... با آمريكا مرتبط است. حجاريان ادعاي بي‌بي سي درباره رابطه امام با كندي را مهم‌تر از ادعاي رابطه با دولت كارتر خواند، چرا كه پيش‌تر پاسخ‌هاي متعددي در اين خصوص داده شده است. وي در ادامه تصريح كرد: اساسا چرا آمريكا بايد در آن مقطع (سال ۱۳۴۲) با امام ارتباط مي‌گرفت؟ در آن زمان مراجع تقليد طراز اولي در حوزه علميه حضور داشتند و آمريكا اگر مايل به ارتباط گرفتن بود بايد با مراجع تقليد وقت تماس برقرار مي‌كرد. حجاريان در ادامه گفت: نكته جالب در همين زمينه گفت‌وگوي فردي به نام پرويز معتمد مامور دستگيري امام است؛ وي در تاريخ ۱۱ خردادماه امسال در مصاحبه‌اي كه در يك سايت خبري خارج از كشور منتشر شد، گفته بود: «خانم (همسر امام) گفتند آقا فرمودند از شما سوال كنم حالا كه ما در اختيار شما هستيم آيا اعضاي فاميل اجازه ملاقات با ما را دارند يا خير و چنانچه نيازي به دارو يا احتمالا پزشك پيش آمد اجازه هست كه پزشك مخصوص خانواده به اين محل بيايد... در پاسخ ايشان گفتيم ليست كساني را ‌كه مايل به ملاقات با آنها هستيد در اختيار ما قرار دهيد تا به اطلاع مقامات برسانيم و نتيجه را به شما ابلاغ ‌كنيم. حاج خانم نامه‌اي به دست سيف عصار دادند كه اگر اشتباه نكنم حاوي اسامي بيش از ۲۰ نفر از فاميل درجه يك و افرادي كه از فعاليت‌هاي آنان آگاهي داشتيم بود. ۲۴ ساعت بعد اسامي افرادي كه مي‌توانستند به ديدار ايشان بيايند مورد تاييد قرار گرفت. تا آن‌جايي كه يادم مانده (آيت‌ا...) مصطفي خميني، (آيت‌ا...) شهاب‌الدين اشراقي داماد آيت‌ا... (امام) خميني و آيت‌ا... پسنديده برادر ايشان هر از گاهي به ملاقات ايشان مي‌آمدند. دخترها هم مي‌آمدند. منتها به آنها گفته شد لطفا موارد مطرح شده در اين‌جا را بيرون بازگو نكنيد. اگر خبري به گوش ما برسد يا اتفاقي بيافتد كه مشكلي را به وجود آورد ارتباط قطع خواهد شد». اما همين فرد در مصاحبه ديگري كه در همان سايت پس از انتشار گزارش بي‌بي سي منتشر شد سخن خود را تغيير داد و گفت: «من در آن گفت‌وگو توضيح دادم ما درباره [امام] خميني سختگيري آن‌چناني نمي‌كرديم. هدف‌مان كنترل اوضاع بود. اجازه مي‌داديم افراد مختلف به ديدار او بيايند. پيام وي به دولت آمريكا ناشي از صحت روايت من است». وي در پايان گفت: در واقع اينها نيز به همنوايي و همراهي با بي‌بي سي پرداختند كه تناقض ياد شده نشانگر دروغ بودن اين ادعاهاست.

فرزند آيت‌ا... كمره‌اي هم تكذيب كرد

حجت‌الاسلام والمسلمين ناصرالدين كمره‌اي فرزند مرحوم آيت‌ا... حاج ميرزا خليل كمره‌اي خبرهاي منتشر درباره مراجعه پدرش به سفارت آمريكا را تكذيب كرد. در بيانيه‌ وي آمده است: با توجه به آنكه در روزهاي اخير خبر دروغي را شبكه بي‌بي سي فارسي در رابطه با نامه‌نگاري حضرت امام خميني با رئيس‌جمهور وقت آمريكا پخش نموده است، ضروري مي‌دانم جهت روشن شدن ابعاد آن توضيحات زير ارائه شود: اولا اصل اين نامه از طرف بيت حضرت امام تكذيب شد و وجود آن را ساخته و پرداخته آن شبكه خبري دانستند. ثانيا خانواده مرحوم آيت‌ا... كمره‌اي ادعاي شبكه بي‌بي سي را در روزنامه اطلاعات مورخه ۱۷/۳/۹۵ تكذيب نموده‌اند. ثالثا حضرت امام خميني و حضرت آيت‌ا... كمره‌اي سال‌هاي متمادي كه به قبل از سال ۱۳۴۲ مربوط است در محضر حضرت آيت‌ا... العظمي حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي در اراك و قم مشغول به تحصيل و تدريس بوده و سال‌ها همدرس و هم مباحثه بوده‌اند و سابقه ديرين در آشنايي دارند. قابل ذكر است در يك مورد حدود ۸ سال مسائل فلسفي كتاب اسفار ملاصدرا و كتاب فقه جواهر مورد مباحثه اين ۲ عالم بزرگوار بوده است. اما با تاسف بسيار آقايان عبدا... شهبازي، عطاءا... مهاجراني و مشاور محترم رئيس‌جمهور آقاي آشنا نادانسته نسبتي به حضرت آيت‌ا... كمره‌اي داده‌اند كه با خصوصيات اخلاقي ايشان و مهم‌تر از آن با وظيفه ديني و مذهبي آن بزرگوار به‌طور قطع و يقين در تناقض آشكار است. اين آقايان فرضيه‌اي مطرح نموده‌اند به اين مضمون «آقاي كمره‌اي كه به سفارت آمريكا مراجعه نموده، واقعا حامل پيام شفاهي از حضرت امام بوده يا نظرات شخصي خود را بيان كرده است».

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها