بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
پایگاه اینترنتی پارسینه روز چهارشنبه نوشت: تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تنها یک سال دیگر باقی مانده است. خرداد سال 96 مردم پای صندوق های رای آمده و تکلیف رئیس دوازدهمین دولت کشور را تعیین خواهند کرد.
تدبیر24 :در این یادداشت آمده است: حالا و در آستانه سومین سال حضور حسن روحانی در پاستور حرف ها و گمانه زنی های بسیاری در خصوص نامزد انتخابات ریاست جمهوری جناح های سیاسی کشور شنیده می شود. شنیده هایی که حکایت از این دارد که عملا انتخابات 96 کلید خورده است و در محافل سیاسی بحث‌ها و گفتگوها بر سر رئیس جمهور بعدی بالا گرفته است.
به گزارش پارسینه، گزینه های ریاست جمهوری در دو طیف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان متفاوت است. اصلاح‌طلبان تا به الان رسما حرفی از گزینه دیگری به غیر از حسن روحانی نزده اند و این در حالی است که در جبهه مقابل آنها گزینه های زیادی وجود دارد. در صدر گمانه زنی ها اما یک نام آشنا به چشم می خورد: محمود احمدی نژاد. رئیس دولت های نهم و دهم که به نظر بسیاری از کارشناسان در هر حوزه ای کشور ایران را سال ها عقب انداخت و اثرات منفی عملکردهای اشتباه او سالها بر پیکره اقتصاد و فرهنگ ایران باقی خواهد ماند.
با این حال برخی بر این باورند که به دلیل پایگاه رای خوبی که محمود احمدی نژاد در شهرستان‌های کوچک کشور دارد احتمالا یکبار دیگر اصولگرایان برای مقابله با حسن روحانی روی او سرمایه گذاری خواهند کرد.‌
پیشتر اما علی لاریجانی به عنوان چهره شاخص بدنه سنتی اصولگرایان احتمال بازگشت محمود احمدی نژاد را رد کرده بود.
محمد عطریانفر از چهره های حزب کارگزاران، نزدیک به جریان اصلاح طلبی چندی پیش در این باره گفت:« اینکه ایشان در سال 96 به صحنه خواهد آمد یا نه؟ من اصلاً تصور نمی ­کنم رقیب آقای روحانی، آقای احمدی‌نژاد باشد. لذا چنین رقابتی به احتمال بالا شکل نمی گیرد و از باب احتمال عقلایی اگر درصد کمی هم احتمال چنین موضوعی را بدهیم، اساساً او رقیب دندان‌گیر و قابل توجهی نخواهد بود.»
غلامرضا ظریفیان، یکی از چهره های اصلاح‌طلب نیز امروز طی گفتگویی گفت افکار عمومی خواستار تداوم دولت روحانی است.
او همچنین در مورد رویکرد جامعه به نفی تندروی، گفت: «جامعه به این درک و بلوغ رسید که بیش از اینکه به شعارها توجه کند، مجریان را نیز مورد ارزیابی قرار دهد و این موضوع موجب شد که نتایج انتخابات 24 خرداد 92 به دست آمد.»
مصباحی مقدم و لزوم تشکیل اتاق فکر اصولگرایان برای انتخابات
غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبازر دیگر چهره سیاسی بود که به موضوع انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. او با اشاره به انتخابات 96به اصولگرایان پیشنهاد داد تا برای حمایت از نامزدشان اتاق فکر تشکیل دهند.»
مصباحی‌مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال آینده حضور پیدا کند، یادآور شد: «شخصاً حاضر نیستم به‌صورت داوطلبانه به میدان بیایم اما اگر اجماع اصولگرایان روی بنده باشد، مسئله‌ای دیگری است.»
به گزارش پارسینه، در جبهه اصولگرایی گزینه های زیادی برای انتخابات وجود دارد. از محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی تا سردار سلیمانی که رسانه های اصولگرایی اخیرا حرف های زیادی از احتمال حضور او زده اند. با این حال اصلاح‌طلبان ظاهرا بر روی گزینه خود حسن روحانی باقی خواهند ماند و باید دید این حضور چند نفره اصولگرایان در عرصه انتخابات تکرار اتفاق سال 92 برای آنها خواهد بود یا اینکه آنها این بار روی یک گزینه به وحدت نظر خواهند رسید؟
منبع: پایگاه اینترنتی پارسینه
برچسب ها: تدبیر24 ، پاستور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها