بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تدبیر24 : ياسمين طالقاني- « امروز طبق آخرين آماري كه اعلام شد تورم در كشور تك رقمي شد و اين يكي از آرزوهاي دولت يازدهم بود و اميدواريم در همه زمينه‌ها و در كنار هم با دوستي، اتحاد و وحدت بتوانيم به اهداف ملي دست يابيم. » اين جملات رئيس‌جمهور در ضيافت افطاري بود كه روز سه‌شنبه با حضور فعالان سياسي برگزار شد. روحاني به خوبي مي‌دانست پرونده تضعيف دولت از ناحيه اقتصادي شروع شده است و بر همين اساس ترجيح داد در اين نشست از موفقيت هاي دولت در عرصه اقتصادي بگويد. اين روزها پرده‌هاي اتاق فكر در زمان تصميم‌گيري و راي گرفتن از اعضا كشيده مي‌شود چون فاز تخريب ها تغيير كرده و از عرصه رفتاري به عرصه اجرايي كشيده شده است؛ مثلا دو يا سه هفته پيش بود كه تعدادي فيش حقوقي آوردند و تصميم گرفتند بدون توجه به آنچه در زمان دولت مورد حمايت خودشان پرداخت مي‌شد، از ميزان مبالغ نوشته شده در فيش حقوقي مديران دولت يازدهم كوهي بسازند اما تصورش را نمي‌كردند كه رئيس‌جمهور و اعضاي ارشد دولت با آنها بر لزوم پيگيري اين حقوق هم صدا شوند و دستوراتي صادر كنند. اگر چه قصد اعضاي اتاق فكر با توجه به سابقه‌اي كه از اين پرداخت ها وجود داشت را نمي‌توان صددرصد دلسوزانه تلقي كرد اما در نهايت سبب خير شد. پروژه ديگر اين دلواپسان باز هم در حوزه اقتصادي است چون از بزرگان خودشان شنيده بودند كه وضعيت اين حوزه مناسب نيست اما چون عجله داشتند متوجه بخش آخر اظهارات آنها درباره اينكه اگر واحدهاي توليدي تعطيل شدند مربوط به دولت قبل بوده و طرح و نسبت دادن آن به دولت يازدهم سبب رسوايي خواهد بود! زماني اين دلواپسان متوجه گاف خود شدند برنامه را تغيير ندادند و به‌صورت غيرعلمي و غيركارشناسانه شروع به نقد دولت كردند آن هم نقد غيرمنصفانه كه افكار عمومي متوجه مي‌شوند ناشي از شوك موفقيت هاي دولت يازدهم است. بسياري از آگاهان كه به منشأ تخريب دولت آگاه بودند از دولتمردان خواستند تا سكوت خود را بشكنند مانند حسن رسولي كه سابقه حضور در دولت اصلاحات به عنوان استاندار حضور داشت، از وزراي دولت يازدهم خواست تا به سكوت‌شان در برابر نقدها و تخريب‌هايي كه عليه دولت صورت مي‌گيرد، پايان دهند كه اصرار دلسوزان سبب پايان اين سكوت شد. ديروز معاون اول رئيس‌جمهور انتقاد به اين دسته از دلواپسان را لازم دانست و گلايه كرد از آناني كه شغل ايجاد ياس در جامعه را بر عهده دارند.

مايوس شدن مردم مهم‌ترين خطر

اسحاق جهانگيري ديروز در شهرك صنعتي پاكدشت حضور يافت تا پاسخ علني و مستدل به آناني دهد كه مدعي بودند بخش توليد كشور ديگر فعاليتي ندارد. معاون اول رئيس‌جمهور حضورش در آنجا را به منزله ابلاغ اين پيام به جامعه دانست كه منفي بافي و ايجاد ياس حدي دارد و كسي حق ندارد واحدهاي توليدي را مايوس كند. وی گفت: مهم‌ترين خطري كه هر كشوري را تهديد مي‌كند، مايوس شدن مردم آن كشور است. اسحاق جهانگيري روز سه‌شنبه در نشست با مديران واحدهاي صنعتي و توليدي در شهرك صنعتي عباس آباد شهرستان پاكدشت با طرح اين سوال كه تا چه زماني مي‌خواهند فضاي كشور را مايوس‌كننده جلوه دهند؟ افزود: مواظب باشيم و اجازه ندهيم فضاي اميد كشور از بين برود. وي ادامه داد: طبيعي است كه در هر رشته از فعاليتي در هر مقطعي تعدادي واحد صنعتي مشكل دارند. جهانگيري اظهار کرد: در بهترين شرايط اقتصادي هم اگر از توليدكننده بپرسيد كه همه شرايط مهيا است، مي‌گويد نه ولي واحدم در حال توليد است و اشتغال دارم. معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: عده‌اي در كشور طوري صحبت مي‌كنند كه گويي يك گرد مردگي در همه واحدهاي توليدي كشور افشانده شده است و ديگر توليد و كاري در كشور وجود ندارد. جهانگيري ادامه داد: عده‌اي هم در اين كشور هميشه مشغول پيدا كردن مسائلي هستند كه ذهن جامعه و مديران را از مسائل اصلي كشور به سمت مسائلي كه آنها مي‌خواهند، منحرف كند. وي با بيان اينكه نبايد اجازه دهيم كه مردم را مايوس كنند، گفت: كسي كه دلسوز نظام و كشور است بويژه در مقطع فعلي نبايد به جامعه القاي ياس و نااميدي كند. معاون اول رئيس‌جمهوري افزود: كشوري هستيم كه در اطراف ما حوادث عجيب و غريبي اتفاق مي‌افتد و كشورهاي اطراف ما هر روز با جنگ و كشتار مواجه هستند. جهانگيري ادامه داد: كشور ما، كشوري است كه كانون ثبات، امنيت و آرامش منطقه است و مردم به آينده شان اميدوار هستند. وي با بيان اينكه توليدكنندگان كشور را مي‌شناسم، اضافه كرد: پنج سال وزير صنعت بودم كه در آن پنج سال رشد صنعتي كشور دو رقمي بوده است. معاون اول رئيس‌جمهوري يادآور شد: در همان زمان اگر از من سوال مي‌كرديد چه تعداد واحد صنعتي مشكل‌دار را تعطيل داريم حتما مي‌گفتم تعدادي واحدهاي صنعتي كشور مشكل دارند و برخي هم تعطيل شدند. جهانگيري با بيان اينكه بايد به واحدهاي توليدي كشور فرصت داد، گفت: برخي واحدها دچار مشكل مي‌شوند كه بايد به سرعت راه‌حل پيدا كرد و مهم اين است كه به صنعتگران و توليدكنندگان كشور اعتماد كرد چرا كه اينها ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي كشور هستند. وي گفت: اگر قرار است از سرمايه‌هاي كشور محافظت كنيم بايد از واحدهاي توليدي و اشخاص سرمايه‌گذار حمايت كنيم. معاون اول رئيس‌جمهوري ادامه داد: تا زماني كه آن صاحب كارخانه فكر مي‌كند مي‌تواند اين كارخانه را سرپا نگه دارد و ادامه حيات بدهد هيچ كس حق ندارد آن را مايوس كند و بگويد كه تو نمي‌تواني ادامه حيات بدهي.

برچسب ها: تدبیر24 ، جهانگیری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها