بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل به شمار می‌رود. این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در۳۰ کیلومتر از مرکز استان اردبیل قرار گرفته است.
تدبیر24 : شورش عزیزی*- جنگل فندقلو را می توان بهشتی گم شده دانست دراستانی مالامال از سرما؛ آری استان اردبیل مشهور است به سرمای استخوان سوز اما به دلیل کم کاری مسوولان مشهور نیست به حضور جنگلی بهشت آسا و طبیعتی بکر و قابل تعامل؛ از هر سمت ایران به اردبیل سفر کنید بدون شک نمی توانید به عنوان یک مسافر یا گردشگر به حضور جنگل فندوقلو پی ببرید دریغ و صد افسوس از یک بنر تبلیغاتی یا یک تراکت معرفی ارائه شده در تلویزیون های شهری و....
عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل به شمار می‌رود. این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در۳۰ کیلومتر از مرکز استان اردبیل قرار گرفته است. مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد. حداقل ارتفاع منطقه فندقلو از سطح دریاهای آزاد 1500 متر و حداکثر 1850 متر می باشد که از شمال به راه قدیم اردبیل - آستارا و آبادی‌های آرپاتپه، خانقاه علیا و سفلی از جنوب به کوه معروف خان بلاغی و آبادی‌های نیارق و از غرب به ننه کران، مهدی پستی، آبی بیگلو، کریم کندی، دگرماندرق و از شرق به حیران محدود است.
در مجموع 19 گونه جنگلی متعلق به 8 تیره و 17 جـنس در ایـن منطقه شناسایـی شده اند در بیـن انواع شناسایـی شده گونه های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می‌افزاید.
در داخل جنگل یک استخر آب‌گرم به نام مشه سویی وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد. همچنین پیست اسکی روی چمن که برای برپایی اردوهای تیم ملی روی چمن از آن استفاده می‌شود، از جمله قابلیت‌های این منطقه برای جذب توریست در کلیه فصول سال است. به دلیل اینکه درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها در این جنگل روییده است، این منطقه فندق‌لو نامیده می‌شود. در منطقه فندق‌لو گونه‌های جانوری مختلفی از قبیل: گرگ، روباه، خوک وحشی، خرگوش، خرس قهوه ای و پرندگانی چون عقاب طلایی، بلدرچین، هدهد، قرقاول، کبک، چکاوک، کلاغ ابلق و سیاه و ... در آن زندگی می‌کنند.
این منطقه دو بهار دارد، یکى از ابتداى فروردین تا پایان خرداد و دیگرى از مهر تا آبان. جنگل فندق استعداد پرورش صد نوع گل از جمله بوماداران و بابونه را دارد. هوای این ناحیه به علت قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای تابستانی بسیار خنک و مطبوع و زمستانی سرد و مرطوب است که جزو مناطق سردسیر استان محسوب می‌گردد.
طرح ملی رهاسازی مارال در جنگل های فندقلو در سال ۱۳۸۹ به تعداد ۸ راس ، با هماهنگی اداره محیط زیست و پاسگاه محیط بانی شهرستان نمین صورت پذیرفت و تا سال 1394این تعداد به22 راس رسیده است.
گویا مسوولان استان اردبیل به بحث توریسم باور ندارند و هنوز به این باور نرسیده اند که علاوه بر چشمه های آبگرم سرعین؛ استان اردبیل مناطق دیگری برای دیدن دارد که با معرفی آنها می تواند این دیار به یکی از مناطق قطب های گردشگری تبدیل گردد و فندقلو همچنان در بی خبری مطلق به زندگی ادمه می دهد هنوز هم بیش از یک کیلومتر از راه رسیدن به این جنگل خاکی است و.....
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها