بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
تدبیر24«باور دروغ هم اشتباه است» چرا آيت‌ا... سيد حسن خميني متني را منتشر كرد كه به مخاطبان و دوستداران خود بياموزد نبايد تنها به زشت بودن دروغ اكتفا كرد چرا كه آسيب‌هاي جدي به مثابه ضربه‌هايي است كه بر پيكره اعتماد كشور وارد مي‌شود و آن هم پذيرش ودباور بدون چون و چراي آن دروغ است. يادگار امام در اينستاگرامش نوشت: «مي‌خواهم در اين شب قدر به ياد هم بياوريم كه باور دروغ هم اشتباه است و فراموش نكنيم كه دروغ پردازان تنها زماني موفق مي‌شوند كه ما بدون تحقيق، دروغ‌هايشان را باور كنيم. تنها با اندكي تامل، مي‌توانيم خود را و ديگران را از بسياري از اشتباهات دور كنيم. فقط كافي است در قبول اخبار كمي سختگير باشيم.» بسياري از آگاهان بر اين ادعا صحه مي‌گذارند كه اخبار دروغ وعاري از واقعيت زيادي درباره سيدحسن خميني منتشر مي‌شود كه مهم‌ترين دليل آن، كاستن از محبوبيت يادگار امام است و جالب اينكه وقتي دروغ بودن ادعاي آنها فاش مي‌شود در نخستين اقدام به بيان دلايل غيرمستند كه خودشان هم به غيرواقعي بودن آن واقف هستند مي‌پردازند و در مرحله بعد است كه به تخريب راستگويان كه به كذب بودن ادعاهاي دلواپسان آگاه هستند مي‌پردازند. آيت‌ا... سيد حسن خميني بنا به دلايل زيادي از جمله صداقت در گفتار و رفتار، داشتن مشي ميانه و ده‌ها ديگر در ليست تخريب دلواپسان است چنانكه روزي به دروغ خبر ديدار سيدحسن خميني با سيد صادق شيرازي منتشر مي‌شود و روز دیگر در سايتهاي دلواپس دروغي را منتشر مي‌كنند تا يك منبع نزديك به بيت حضرت امام خميني (ره)، اخبار منتشره درباره توصيه آيت‌ا... هاشمي به سيدحسن خميني براي شركت در آزمون خبرگان را تكذيب كند. به هر حال مخالفان اعتدال از تلاشي براي تضعيف يادگار امام كوتاهي نمي‌كنند و تنها پاسخي كه دريافت مي‌كنند سكوت آيت‌ا... سيد حسن خميني است. نكته حائز اهميت اين است كه آيت‌ا... سيد حسن خميني هيچ‌گاه منكر اشتباه نمي‌شود و آن را مي‌پذيرد مانند آخرين موضوعي كه درباره عكسي كه به اشتباه منتشر كرده، نوشت. او با انتشار عكسي اشتباه منسوب به سربازان كه در سانحه جاده‌اي جان خود را از دست دادند، نوشت: عكسي كه به اشتباه منتشر شد. داستان جانسوز درگذشت برادرانمان هنوز تمام نشده، خبر رسيده كه عكس منتشره از ايشان اشتباه است و آنها كه در عكس هستند زنده‌اند. حقيقت امر آن است كه چند روز پيش كه می‌خواستم اين مصيبت را تسليت بگويم، به دنبال عكس مناسب بودم و طبيعتا نخستين عكس هم، همين تصوير بود، ولى با اينكه اين عكس در صفحات بسيارى بود، چون مطمئن نبودم تصوير ديگرى را برگزيدم. اين را نوشتم تا به دوستان يادآور شوم در عصر انفجار اطلاعات مهم‌ترين بخش، صحت خبر است. به آنها كه خود دروغ می‌سازند كار ندارم و روى سخنم با دوستان این است كه با انبوهى از اخبار و تازگى‌ها با تعداد زيادى از تصاوير مواجه می‌شويم كه بخش زيادى از آنها دروغ است يا دستكم تمام حقيقت نيست.

خبرهاي دروغي درباره خودم مي‌شنوم

به عنوان مثال، بسيارى اوقات خبرهايى درباره خودم می‌شنوم كه جز آنچه به‌طور رسمى انتشار يافته، تقريبا تمامى شان دروغ بوده‌اند. از قبا و ردا و فلان و بهمان گرفته تا قصه‌های ديدار و گفتار و... كه بعضا در جمع‌های قابل احترام هم نقل می‌شده‌اند. غرضم از نوشتن اين مطلب، خودم نيستم بلكه می‌خواهم در اين شب قدر به ياد هم بياوريم كه باور دروغ هم اشتباه است و فراموش نكنيم كه دروغ پردازان تنها زمانى موفق می‌شوند كه ما بدون تحقيق، دروغ‌هايشان را باور كنيم. تنها با اندكى تامل، می‌توانيم خود را و ديگران را از بسيارى از اشتباهات دور كنيم. فقط كافى است در قبول اخبار كمى سختگير باشيم. بهانه‌ای باشد كه در اين شب همه درگذشتگانمان به ويژه سربازان عزيز را به فاتحه‌ای ياد كنيم.

دروغ سهم كساني است كه حقيقت را نمي‌شناسند

يادگار امام همچنين ديروز نوشت: همه بدي‌ها در صندوقي است كه كليد آن دروغ است. آيت‌ا... سيدحسن خميني با انتشار مطلبي در صفحه شخصي‌اش نوشت: در تاريخِ حضرت امير عليه السلام لحظات شيرين و تلخ بسياري است. لحظاتي كه مظلوميت او را رقم زدند و لحظاتي كه به كف با كفايتش لباس افتخار پوشيدند، در اين ميان يك حادثه را مي‌توان از بارزترين نمونه‌هاي مظلوميت آن بزرگوار دانست. وي در ادامه نوشت: بنا به نقل تاريخ، پس از آنكه خبر شهادت حضرت در محراب نماز، به شام رسيد، مردمان ساده از هم مي‌پرسيدند مگر علي نماز مي‌خوانده است؟ تبليغات دروغين دستگاه اموي شخصيت يكي از بزرگ‌ترين عبادت‌كنندگان را اين‌گونه تصوير مي‌كند. دروغ انتشار جهالت ميان كساني است كه سهم خود را از حقيقت نمي‌شناسند و مطالبه نمي‌كنند؛ شايد به همين سبب است كه در روايات ما آمده است كه همه بدي‌ها در صندوقي است كه كليد آن دروغ است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها