بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در آستانه سفر رئیس جمهوری به این استان به تشریح بخشی از خدمات دولت یازدهم در کرمانشاه پرداختند.
تدبیر24: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، بدیهی ترین دستاورد فعالیت های دولت تدبیر و امید در کشور و استان کرمانشاه را گشایش فضاهای اجتماعی و اقتصادی و نیز افزایش ضریب امید به آینده در میان مردم عنوان کرد.
طهمورث الیاسی بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبارزه با فساد، انضباط مالی، برنامه محوری، اصلاح ساختارهای معیوب اداری و بهبود فضاهای کسب و کار و اشتغال در استان کرمانشاه از عمده فعالیت هایی بوده که می توان بازخورد آنها را در استان کرمانشاه مشاهده کرد.
وی اطلاع رسانی و ارائه گزارش عملکرد از سوی دستگاه ها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به نوعی خود را بازوی رسانه ها می داند و هر جا که دستگاه های اجرایی از ارائه گزارش عملکردشان به رسانه ها اجتناب کنند، ما از آنها می خواهیم که اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه همچنین به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: واقعیت آن است که فساد را نمی توان با بگیر و ببندها برطرف کنیم و اگر قصد مبارزه واقعی با مفاسد را داریم راهی جز شفاف سازی، اطلاع رسانی، چابک سازی نظام اداری، خصوصی سازی به معنای واقعی و توزیع برابر فرصت ها نیست و من معتقدم که با برنامه هایی که دولت تدبیر و امید در این خصوص دارد، می توان به عملیاتی شدن مبارزه با فساد در سطحی فراگیر و دارای بازخوردهای عینی امیدوار بود.
وی همچنین بر لزوم برقراری انضباط مالی در کشور تاکید کرد و گفت: دولت یازدهم روی این موضوع بسیار تاکید دارد و با اینکه در سالهای 92 و 93 فشارهای زیادی در امور مالی متحمل شد اما هرگز به مکانیزم هایی که دولت های قبلی با برداشتن از حساب های مختلف نسبت به تامین کسری ها اقدام می کردند، متوسل نشد.
الیاسی افزود: دولت با در پیش گرفتن انضباط مالی توانست بر تورم فائق آید و در همین خصوص نیز به اجرای قاطع قانون مدیریت خدمات کشوری متعهد و مصمم است.
* عملکرد دولت یازدهم در حوزه اشتغال
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به برنامه هایی که دولت و نظام در حوزه اشتغال در استان کرمانشاه در دست اجرا دارند، می توانم این نوید را به مردم بدهیم که چشم انداز مثبتی در پیش است و شرایطی در حال شکل گیری می باشد که براساس آن شاهد افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم خواهیم بود.
الیاسی از اراده دولت برای اجرای سیاست ها و برنامه های قوانین سوم و چهارم توسعه که تاکنون به درستی اجرا نشده، خبر داد و گفت: اگر در سال های گذشته برنامه های یاد شده به درستی اجرا می شد، خصوصی سازی با درصد بیشتری تحقق می یافت ولی متاسفانه به هر دلیل در اجرای اصل 44 قانون اساسی به اهداف یاد شده نائل نشدیم و از مسیر واقعی که افزایش مشارکت عمومی و گسترش بازار سرمایه بود، دور شدیم.
* تسهیلات ابلاغی از محل خط اعتباری سفر رهبر انقلاب
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، از محل منابع هفت هزار میلیارد ریالی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، تاکنون 2 هزار و 540 طرح به بانک های عامل معرفی شده اند.
الیاسی ادامه داد: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز 2 هزار و 443 طرح به ارزش 68 میلیارد و 91 میلیون ریال مصوب شده است.
وی گفت: همچنین یک هزار و 443 طرح با اعتبار 6 میلیارد و 72 میلیون و 257 هزار ریال به انعقاد قرارداد منجر شده که تاکنون پنج میلیارد و 376 میلیون و 549 هزار ریال در قالب یک هزار و 427 طرح پرداخت شده است.
این مسئول، میزان اشتغال پیش بینی شده از طرحهای مصوب را چهار هزار و 365 نفر عنوان کرد.
* وضعیت طرح های معرفی شده به صندوق توسعه ملی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه در مورد طرح های معرفی شده به صندوق توسعه ملی گفت: در این بخش نیز 672 طرح به ارزش چهار هزار و 15 میلیارد ریال مصوب و به صندوق توسعه ملی معرفی شده و در صندوق توسعه ملی نیز تعداد 649 طرح به ارزش چهار هزار و 309 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
الیاسی افزود: اکنون تعداد 118 طرح به ارزش 2 هزار و 71 میلیارد ریال در دست بررسی بانک های عامل قرار دارد که پیش بینی می شود از محل اجرای این طرح ها چهار هزار و 499 نفر دارای شغل شوند.
* تجارت و بازرگانی
براساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای استان کرمانشاه از ابتدای سال 92 از نظر وزنی سه هزار و 929 تن و از نظر ارزش 972 میلیون دلار بوده که این ارقام در پایان سال 93 به سه هزار و 426 تن و 954 میلیون دلار افزایش یافته که از نظر وزنی 7.8 درصد و از نظر ارزشی 1.8 درصد نسبت به سال ابتدای سال 92 کاهش داشته است.
وی همچنین در مورد واردات کالاها از طریق بازارچه ها و گمرکات استان در سال 94، اظهار کرد: در این مدت میزان صادرات از نظر ارزشی 2 میلیارد و 941 میلیون دلار بوده است.
* تحولات بخش صنعت و معدن
به گفته الیاسی شاخص تعداد پروانه بهره برداری در حوزه صنعت و معدن از سال 1380 تا پایان کار دولت قبلی در مجموع 906 پروانه بوده که در این دولت به یک هزار و 156 فقره افزایش یافته؛ به این معنا که 250 پروانه بهره برداری در دولت یازدهم صادر شده است.
وی افزود: در بخش معدن هم 129 پروانه بهره برداری تا انتهای دولت دهم صادر شده که در دولت یازدهم به 168 پروانه بهره برداری افزایش یافته است.
* افزایش تولیدات بخش کشاورزی
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، میزان تولیدات بخش زراعت در سال زراعی 93- 1392 سه میلیون و 300 هزار تن بوده که در دولت یازدهم به 3 میلیون و 463 هزار تن افزایش یافته که نشان از رشد پنج درصدی دارد.
وی همچنین میزان تولید محصولات باغی در استان کرمانشاه در دولت یازدهم را 266 هزار تن اعلام کرد.
به گفته الیاسی در سال 1392 میزان تولیدات دامی هم حدود 421 هزار تن بوده که در سال 93 به 442 هزار تن و افزایش پنج درصدی رسیده است.
او افزود: افزایش 24 درصدی تولید گوشت قرمز در استان کرمانشاه در دوره فعالیت دولت یازدهم هم از دیگر دستاوردهای حوزه کشاورزی استان بوده است در حالی که میزان تولید گوشت قرمز در ابتدای سال 1392 حدود 29 هزار تن بوده و در پایان سال 93 به 36 هزار تن رسیده است.
الیاسی اظهار داشت: افزایش 37 درصدی میزان تولید گوشت مرغ، افزایش 55 درصدی تولید عسل، رشد سه هزار و 700 تنی تولید تخم مرغ، صعود 15 درصدی تولید محصولات حوزه آبزی پروری نسبت به دولت گذشته از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به افزایش 22 درصدی موجودی ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان از ابتدای دولت یازدهم، در مورد استقرار سیستم های آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه گفت: در زمینه تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری نسبت به اولین سال دولت یازدهم رشد 9.48 درصدی داشته است و گسترش چشمگیر سیستم های نوین آبیاری، موجب افرایش هر چه بیشتر راندمان آبیاری و افرایش تولیدات بخش کشاورزی شده است همچنین احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در پایین دست سدها نسبت به سال 1392 استان حدود 25.8 درصد رشد یافته است.
براساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، تعداد پرونده های مصوب تسهیلات زودبازده در بخش کشاورزی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یک هزار و 198 طرح با پیش بینی اشتغالزایی افزون بر 15 هزار نفر بوده که از این تعداد طرح تاکنون 629 فقره طرح اجرا و تسهیلاتی معادل سه هزار و 354 میلیارد ریال پرداخت شده که زمینه اشتغالزایی 10 هزار و 869 نفر در استان را فراهم کرده است.
الیاسی از شبکه های شبکه آبیاری سد سلیمان شاه سنقر، احداث و بهره برداری از 45 کیلومتر بزرگراه، احداث، بهسازی و آسفالت بیش از 250 کیلومتر راه آسفالته روستایی، احداث و بهسازی قطعه چهارم بزرگراه کربلا، بهسازی و روکش آسفالت راه های شریانی به طول 160 کیلومتر، احداث راه اصلی حمیل - کرمانشاه (محدوده استان)، افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت از 19/28 درصد در پایان دولت دهم به 86/28 درصد در زمان حاضر، افزایش تعداد مراکز دیتا از 66 دیتا در پایان دولت دهم به 71 دیتا، رشد طول شبکه فیبر نوری استانی از 882 کیلومتر در سال 1392 به سه هزار و 930 کیلومتر در حال حاضر و افزایش شاخص تعداد روستاهای دارای ارتباط مخابراتی به 2 هزار و 434 روستا در 2 سال اول دولت یازدهم به عنوان برخی از پروژه های شاخص افتتاح شده در دولت یازدهم نام برد.

* مهمترین راهبردها و طرح ها
وی به مهمترین راهبردهای استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: جذب منابع سرمایه ای ملی، نوآوری و دانش بنیان کردن ظرفیت های تولیدی، جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی، توسعه و تقویت شبکه حمل و نقل، توسعه بخش خدمات با تأکید بر خدمات برتر، تأکید بر حفظ، احیاء و بهره برداری اصولی از منابع پایه و طبیعی، ارتقا سطح پایداری معیشت روستاییان و تقویت پیوند های روستایی- شهری، حفظ، احیاء و نگهداری آثار با ارزش تاریخی، ساماندهی معضل اسکان غیررسمی، توسعه و تقویت قطب های علمی- دانشگاهی و نوسازی و ایجاد مراکز درمانی مدرن و رونق بخش گردشگری سلامت از جمله این راهبردها هستند.
به گفته الیاسی در مسیر اجرای این راهبردها مهمترین طرح ها و پروژه های در دست اجرای استان کرمانشاه نقش مهمی دارند که می توان به طرح بزرگ پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا، ساماندهی مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری تاقبستان و پیگیری ثبت جهانی آن، احداث بیمارستان 540 تختخوابی شهر کرمانشاه و طرح توسعه آن به 1500 تخت، اتصال شهر کرمانشاه به راه آهن سراسری از طریق تکمیل راه آهن غرب، پارک علم و فناوری کرمانشاه، تکمیل فضاهای آموزشی و کمک آموزشی، اجرای قطار شهری کرمانشاه، ساماندهی کریدور تاریخی- گردشگری بیستون - تاق بستان، توسعه فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و عملیاتی نمودن کارگو (پایانه بار هوایی)، توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و پلیمر و ایجاد شهرک صنایع پایین دستی و احیای بافت فرسوده شهر کرمانشاه اشاره کرد.
وی احداث بندر خشک در کرمانشاه، اتصال آزاد راهی به همدان و اتصال بزرگراهی به خرم آباد (آزاد راه پل زال- اندیمشک) و شروع عملیات اجرایی انتقال آب سیروان (سردسیری) را طرح ها و پروژه های با دوران اجرایی بلند مدت دولت بر شمرد.

* راه آهن و قطار شهری
همچنین مجتبی نیک کردار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در نتیجه پیگیری طرح راه آهن غرب کشور، قطعه ملایر - کرمانشاه تا نیمه اول سال 96 افتتاح می شود، افزود: قطعه کرمانشاه – خسروی هم ظرف سه سال آینده احداث می شود.
وی تبدیل مونوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری و خروج این طرح از بلاتکلیفی 2 ساله را هم یادآور شد و گفت: فاز اول این پروژه از طاق بستان تا میدان آزادی به شرط تامین اعتبار در سال 96 راه اندازی خواهد شد.

* نگاهی به بازارچه های مرزی کرمانشاه در سه سال گذشته
نیک کردار با اشاره به توقف هشت ساله روند احداث بازارچه مرزی سومار اظهار داشت: محوطه سازی فاز یک این بازارچه به مساحت 19 هکتار، مین زدایی و تسطیح، خاکبرداری و خاکریزی به مساحت 13 هکتار و احداث سوله مسافری از جمله اقدامات انجام شده در مرز سومار است و اکنون سومار از نظر عمرانی آماده شده و تنها کارهای نرم افزاری آن در حال انجام است.
این مسئول همچنین با اشاره به عملیات اجرایی دیگر بازارچه های مرزی استان گفت: تخصیص حدود بیشتر اعتبار بازارچه شوشمی و بهره برداری از جاده کوله بری آن، احداث 11 پارکینگ در سطوح مختلف به مساحت 35 هزار متر مربع و دیوار کوله بری در بازارچه شیخ صله، تسطیح، خاکبرداری و خاکریزی بازارچه پرویزخان و انجام دیوارکشی، آسفالت خیابان و زیرساخت مخابراتی آن و تملک زمین و تهیه نقشه برای تاسیس بازارچه تیله کوه و رسیدن به مرحله انعقاد قرارداد از دیگر فعالیت های این حوزه در سه سال گذشته است.

* گازرسانی
نیک کردار با بیان اینکه گازرسانی به یک هزار و 200 روستا آغاز شده است، عنوان کرد: گازرسانی به شهر هلشی کرمانشاه، تکمیل گازرسانی به قصرشیرین و سرپل ذهاب، بهره مندی 72 روستای جدید از نعمت گاز و رسیدن تعداد روستاهای بهره مند از گاز به نزدیک 400 روستا از دیگر خدمات دولت یازدهم بوده است.

* گردشگری
بازسازی کاروانسرای بیستون به شکل هتل پنج ستاره در سال 94، تخصیص اعتبار برای ساماندهی محوطه های معبد آناهیتا، بیستون، طاق بستان و غار قوری قلعه، شروع ساماندهی 10 روستای در مسیر گردشگری بزرگراه کربلا و تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری به منظور جذب چهار میلیون گردشگر در سال 94 از اقدمات حوزه گردشگری بود که مورد اشاره معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مطالعات انتقال میدان ورودی شهر کرمانشاه به ابتدای جاده قدیم آغاز شده است، افزود: مطالعه احداث کریدور بیستون به تاق بستان، طراحی سازه برای اصلاح مشکل ترافیکی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع)، آغاز عملیات اجرایی احداث پارک در تپه های سراب قنبر پس از انتقال 180 هکتار زمین این منطقه به شهرداری، طراحی میدان بار جدید شهر کرمانشاه در نزدیکی پلیس راه ماهیدشت و آغاز اجرای آن از سال 94، تامین زمین برای بازیافت نخاله های ساختمانی و شروع عملیات ساخت آن در سال 94 و نهایی کردن طرح انتقال پادگان سروران ارتش به خارج شهر و عبور کمربندی شرقی کرمانشاه از این پادگان و از دیگر اقدامات عمرانی در دست اجرا هستند.

* مراکز درمانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تکمیل بخش جراحی بیمارستان طالقانی و مرکز بهداشتی درمانی روستای شروینه در باره دیگر خدمات درمانی در استان گفت: تامین زمین برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه با هزینه 40 هزار میلیارد ریال و زیربنای 49 هزار متر مربع، توسعه بیمارستان امام خمینی با اعتبار 160 میلیارد ریال، تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی پاوه با پیشرفت فیزیکی 72 درصدی، احداث مرکز سوختگی 50 تختخوابی کرمانشاه، کلینیک تخصصی جامع کرمانشاه، احداث اسکلت بیمارستان 32 تخخوابی ثلاث باباجانی، بهره برداری از 43 باب خانه بهداشت روستایی و احداث مرکز بهداشتی درمانی نفت شهر از جمله برنامه های ما برای توسعه مراکز درمانی استان است.

* مسکن مهر
این مقام مسئول همچنین از تهیه طرح هادی 292 روستای استان و تصویب آن در کارگروه زیربنایی و اجرای طرح هادی در 129 روستا با اعتبار 163 میلیارد ریال خبر داد و در باره مسکن مهر هم گفت: در سال 93، 9 هزار و 898 واحد مسکن مهر در سطح استان تحویل شده و مابقی واحدها هم تا پایان سال 95 تحویل خواهند شد.
به گفته وی، احداث چندین اردوگاه تربیتی آموزشی، مدرسه، مجتمع فرهنگی و هنری، هنرستان و کانون پرورش فکری هم در دست ساخت است که تاکنون حدود صدها میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.
عبداله بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم از افتتاح پنج هزار و 371 واحد مسکن مهر در سال 94 خبر داد و بیان کرد: در این مدت صدور 1382 پروانه مهندسی، دفاتر طراحی و نظارت حقوقی و پروانه کاردانی و معماران تجربی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در این استان برای 53 هزار واحد مسکن مهر ثبت نام شده بود، اظهار داشت: هم اکنون تحویل 16 هزار واحد مسکن مهر با پیشرفتی بالغ بر 90 درصد باقی مانده است.

* آبرسانی به شهرها و مزارع
وی در باره دیگر طرح های عمرانی در استان افزود: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح استان با اعتبار هزینه شده 232 میلیارد ریال، احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی زمین های زاگرس در قصرشیرین با اعتبار هزینه شده 466 میلیارد ریال، احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی سومار با اعتبار هزینه شده 134میلیارد ریال و احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در گیلانغرب با هزینه اعتبار 58 میلیارد ریال از جمله پروژه های بخش کشاورزی استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در سال 93 تعداد 103 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شده اند، خبر داد که در سال 94 بیش از 200 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
به گفته نیک کردار هم اکنون آبرسانی به یادمان شهدای بازی دراز و حفاری تجهیز چاه آب شرب سنقر در دست بهره برداری، افتتاح سد مخزنی تنگ حمام و ساخت کانال اصلی انتقال آب سد زمکان در دالاهو آماده افتتاح و شبکه آبیاری پایاب سد زمکان، عملیات لوله رانی مسیر رودخانه آبشوران، تکمیل شبکه آبیاری تنگ حمام، ساماندهی روخانه آبشوران، عملیات اجرایی تکمیل ساماندهی حاشیه رودخانه قره سو، ساماندهی رودخانه راوند و ساماندهی رودخانه های مرزی قصرشیرین و ارمنی اسلام آباد غرب از دیگر خدمات دولت است.
براساس اظهارات نیک کردار، در بخش آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه هم اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرهای، پاوه، روانسر، کنگاور، جوانرود و هرسین و اجرای تصفیه خانه فاضلاب و هاضم لجن در کرمانشاه از جمله طرح های انجام شده یا در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه هم در گفت و گو با ایرنا، درباره وضعیت منابع آبی استان گفت: هم اکنون هشت سد گاوشان، گیلانغرب، زاگرس، آزادی، تنگ حمام، دایک، شیان و سلیمان شاه در دست بهره برداری است که در مجموع 900 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارند.
آنچنان که کیاست امیریان اظهار کرد، هفت سد دیگر هم در حال احداث است که در صورت تکمیل 330 میلیون متر مکعب به ظرفیت ذخایر آبی استان اضافه می کنند.
او خبر داد که 'امسال 2 سد از این هفت سد، به مرحله آبگیری می رسند.'

* برق رسانی
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به طرح های بخش شرکت توزیع و برق منطقه ای بیان کرد: تبدیل 78 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در کرمانشاه و اسلام آباد غرب، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق شمال کرمانشاه، برق رسانی به روستاهای فاقد برق در مسیر 1455 کیلومتر، تامین برق مسکن مهر ایثار 2 و 1633 واحدی رازی کرمانشاه، احداث پست 63.20 کیلووات دالاهو و بهره برداری از نیروگاه 80 کیلوواتی خورشیدی کرمانشاه، افزایش ظرفیت پست سیار 230.63 چشمه سفید کرمانشاه، خط 230 کیلوولت دو مداره اورامانات به نیروگاه داریان پاوه و نیروگاه 100 مگاواتی اسلام آباد غرب با پیشرفت 85 درصدی تکمیل شده یا در دست اجراست.
وی در بخش دیگری از سخنانش، کاهش 10 درصدی تلفات حوادث جاده ای استان در نتیجه جلسات کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای ترافیک، تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با زمین خواری و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز جدید در استان، تشکیل کارگروه توسعه روستایی برای ارتقای سطح معیشت و اقتصاد روستاییان، واگذاری 240 قطعه زمین به خانواده های ایثارگران در سال 93، تامین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و شروع بازساری نفت شهر پس از 26 سال از پایان جنگ تحمیلی را از دیگر اقدامات عمرانی دولت یازدهم در استان کرمانشاه عنوان کرد.

* فرودگاه
نیک کردار از بازسازی و مرمت پایانه پروازهای خارجی با مساحت هشت هزار و 500 متر مربع هم خبر داد و اظهار داشت: پیگیری صدور ویزا در فرودگاه کرمانشاه، پیگیری طرح جامع فرودگاه، ایجاد دو هزار و 500 متر مربع سالن و یک هزار و 120 متر مربع سایبان ورودی با اعتبار 22 هزار میلیون ریال و انعقاد تفاهم نامه با شرکت فرودگاه های کشور به منظور اجرای طرح جامع توسعه فرودگاه کرمانشاه از دیگر اقدامات دولت در این حوزه است.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها