بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
تدبیر24رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس جنبش مردمی لبنان از فداکاری های ایران و حزب الله تقدیر کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اظهاراتی اعلام کرد اطمینان دارد آنچه ارتش این کشور و هم پیمانانش در میدان سوریه به انجام می رسانند، تأثیر عمده ای در ترسیم آینده این کشور دارد.
 
روزنامه الاخبار نوشت: بشار اسد روز گذشته با هیئت "جبهه عربی پیشرو" به ریاست "نجاح واکیم،" رئیس جنبش مردمی لبنان دیدار کرد. در این دیدار اعضای این هیئت بر پیروزی سوریه و بازگشت این کشور به عنوان "نوک پیکانی" در بازگرداندن خیزش ملت های عربی تأکید کردند. هیئت جبهه عربی پیشرو همچنین تأکید کرد در صورتی که پایدارای ملت سوریه نبود، منطقه اوضاع دیگری داشت.
 
"جبهه عربی پیشرو" شامل گروه هایی از نیروهای سیاسی عربی، از جمله جنبش مردمی و حزب المرابطون در لبنان، جبهه مردمی فلسطین، جریان مردمی در تونس و موریتانی و گروهی از شخصیت های سیاسی از اردن و کشورهای عربی است.
 
رئیس جمهور سوریه در این دیدار اعلام کرد رویارویی های کنونی در سوریه هیچ گونه سازشی را پذیرا نیست و گروه های مسلحی که از سوی طرف های خارجی مدیریت می شوند، تنها از سوی ارتش با آنها مقابله می شود. وی همچنین ابراز خوشبینی کرد دستاوردهای میدانی بیشتری در سوریه کسب شود.
 
بشار اسد در ادامه تصریح کرد: اتاق عملیاتی که ارتش سوریه را با هم پیمانانش از ایران، روسیه و حزب الله جمع کرده، بدون توقف در حال فعالیت است.
 
وی همچنین موضع روسیه را مهم و اساسی و در جانب منافع سوریه قلمداد کرد. بشار اسد در این دیدار از نقش روسیه تقدیر کرد و آن را منعکس کننده مجموعه ای از ارزشها در کنار منافع این کشور توصیف کرد؛ به خلاف غرب که طبق گفته بشار اسد  تنها به منافع خود پایبند است.
 
اسد همچنین تأکید کرد همکاری سیاسی، دیپلماتیک، نظامی و امنیتی با روسیه همچنان به قوت خود باقی است و مسکو در مقابله با تروریسم در کنار دولت سوریه ایستاده است.
 
بشار اسد همچنین اعلام کرد کشور بزرگ سوریه از فداکاری های ایران و حزب الله در این جنگ تقدیر می کند. بشار اسد همچنین ابراز امیدواری کرد بخش های نظامی ذی ربط، بزودی محاصره مناطق شرقی حلب را تکمیل کنند و در حومه های دمشق، حمص و مناطق دیگر پیشروی های بیشتری بدست آورند.
 
بشار اسد تأکید کرد مذاکرات سیاسی جاری در خارج نشانگر راه حل ها نیست؛ بلکه به عکس هر روز بیشتر مشخص می شود که افرادی که از طرف مقابل به مذاکره می آیند، حتی نماینده خودشان نیز نیستند. وی گفت نیروهایی که پشت این افراد ایستاده اند، آنها را حتی از دیدارهای مستقیم با هیئت مذاکره کننده دولت سوریه باز می دارند.
 
بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه پرداخت و گفت آنچه در ترکیه در دو روز گذشته اتفاق افتاد، هنوز مشخص نیست و همگان در خصوص پشت پرده آنچه اتفاق افتاد، سخن می گویند. وی تصریح کرد احتمال دارد خود رئیس جمهور ترکیه به دنبال بهره برداری از آنچه اتفاق افتاده برای پایان بخشیدن به هرگونه مخالفتی با وی در سازمانهای نظامی، قضایی و سیاسی در ترکیه باشد.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها