بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
 تدبیر24:  به همه آنهایی که با شنیدن بازگشت احمدی نژاد نگران می شوند و نگرانی شان هم اتفاقا طبیعی است، اطمینان می دهم که او هرگز به فکر بازگشت نیست، حداقل برای انتخابات دولت دوازدهم.
وزیر دولت نهم بر این باور است که محمود احمدی نژاد می داند که پایگاهی در میان مردم ندارد و دقیقا به همین دلیل باید اطمینان داشت که با وجود برخی از کارهایی که انجام می دهد، هرگز حاضر به حضور در فضای انتخاباتی نخواهد شد.

پرویز کاظمی در گفت و گو با خبرنگار آستان در همین رابطه به سئوالات مورد نظر پاسخ می گوید:

*شما سابقه همکاری با احمدی نژاد را دارید، احتمال حضور این چهره پر حرف و حدیث در انتخابات 96 را احتمالی محتمل می دانید یا بعید؟

من به همه آنهایی که با شنیدن بازگشت احمدی نژاد نگران می شوند و نگرانی شان هم اتفاقا طبیعی است، اطمینان می دهم که او هرگز به فکر بازگشت نیست، حداقل برای انتخابات دولت دوازدهم.

*از کجا اینقدر مطمئن هستید؟

خب! ایشان هم می دانند که رای زیادی ندارند و هم می دانند که رقابت با رییس جمهوری دشواری های خودش را دارد. البته به اینها، این را هم اضافه کنید که شورای نگهبان به سختی حاضر می شود تا صلاحیتش را برای ورود به عرصه انتخاباتی تایید کند.

*با این تفاصیل، همچنان آمدن یا نیامدن احمدی نژاد در فضای سیاسی محل بحث است؟

همینکه او هشت سال رییس جمهور بوده، کافی است تا چنین احتمالی بهانه بحث و تفسیر باشد. البته شخصیت احمدی نژاد هم به شائبه بازگشتش دامن می زند. اما واقعیت فضای سیاسی به گونه ای است که نشانگر نیامدنش است.

*از این بحث خارج شویم، چقدر احتمال دارد که دولت روحانی یک دوره ای شود؟

من نمی دانم چطور می شود که عده ای به خود اجازه می دهند تا این ذهنیت را به ذهن جامعه تزریق کنند. دولت یازدهم هم در اهداف بین المللی توفیقات خوبی داشته است و هم توانسته است آرامش را به فضای اقتصادی و تا حدودی اجتماعی برگرداند. کارنامه آقای روحانی و همکارانش از سال 92 تا به امروز همه را به این نتیجه می رساند که ایشان از 96 تا 1400 هم رییس جمهوری ایران خواهند بود و در حالیکه مجلس دهم همراهی بیشتری را نسبت به مجلس نهم خواهد داشت، به طور قطع به یقین تاثیرات مثبتش در حوزه های مختلف بیشتر هم خواهد شد.

*البته ظاهرا مساله فیش ها دولت را با چالشی جدی روبرو کرده است.

اول اینکه دریافت حقوق کلان در کشوری که بیشتر مردمش مشکل مالی دارند و کارشان چه کنم چه کنم است، امری مزموم و ناپسند است. اما این را هم باید در نظر گرفت که سوءاستفاده به امروز و دیروز تعلق ندارد و همیشه بودند کسانی که منافع فردی را مد نظر قرار می دهند و کاری به مصالح عمومی ندارند که باید اذعان داشت، این رویه دور از شرع و اخلاق است.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها