بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
تدبیر24:  محمد خوش چهره در گفت و گویی با شبکه مجازی آستان با گفتن اینکه " فساد دلایل معلومی دارد و قانون اساسی هم برای جلوگیری از آن پیش بینی های لازم را انجام  داده است.

 پس باید تاکید داشت که اگر واقعا اراده ای باشد، فساد ستیزی دشوار نیست."

ماحصل گفت و گوی "آستان" با محمد خوش چهره در زیر می آید:

* ظاهرا بحث سوء استفاده های مالی تمامی ندارد!

خب! این مساله برای همه روشن و غیبر قابل انکار است که در سیستم مدیریتی کشور متخلفانی حضور دارند که منافع فردی خود را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند. به همین دلیل مردم ایران عادت دارند تا هر چند وقت یکبار خبری مبنی بر اختلاس و .... شنیده شود. این موضوع در شرایطی مشاهده می شود که نظام اسلامی با سایر سیستم ها تفاوت دارد و ما همه باید هم و غم خود را به کار بگیریم تا بلکه الگویی برای جهان اسلام باشیم، نه اینکه اقتصادمان به عنوان اقتصادی مسموم خوانده شود.

*نظرتان درباره فیش های نجومی چیست؟

ببینید! جالبی مساله این است که فیش های چند صد میلیونی بر اساس مصوبه هیات مدیره و قانونی صادر شده است. این نشان می دهد که قوانین هم لازم است تا باز بینی شوند. وقتی مردمی که مشکل معیشت دارند، می شنوند که برخی قانونا حقوق مثلا 100 میلیونی یا بالاتر می گیرند، قطعا اعتمادشان به مسئولین و حتی نظام سلب می شود که این پدیده ای خطرناک است. مردمی که احساس کنند بین آنها و مسئولین فاصله افتاده است، حاضر به همکاری در راستای اجرای برنامه های ملی نمی شوند. این در حالی است که ما برای اقتصاد مقاومتی نیاز داریم تا جامعه دولت را همراهی کنند.

*عده ای هم سعی دارند تا از این مساله بهره وری سیاسی کنند.

این دیگر اوج اشتباهی است که در کشور ما مشاهده می شود. وقتی موضوعی به اقتصاد و فرهنگ و نگاه ما ضربه وارد می کند، طبیعتا همه باید به فکر باشیم تا به شکل احسن با آن مقابله کنیم، نه اینکه مساله را ابزاری برای اهداف جناحی خود ببنیم و استفاده کنیم. در پایان تاکید می کنم که فساد دلایل معلومی دارد و قانون اساسی هم برای جلوگیری از آن پیش بیتی های لازم را انجام  داده است. پس باید تاکید داشت که اگر واقعا اراده ای باشد، فساد ستیزی دشوار نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها