بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
تدبیر24:   رييس كمسيون اصل 90 مجلس ششم با گفتن اينكه " همه مي دانند كه فساد و سوءاستفاده مربوط به اين دولت و آن دولت نيست و به نظر نمي رسد اين مساله در تعداد راي روحاني اثر بگذارد" به اصولگرايان هم توصيه مي كند كه دست از سياه نمايي با هدف انتخاباتي بردارند.

حسين انصاري راد در گفت و گويي كوتاه با خبرنگار آستان در به سئوالات مطرح شده پاسخ مي گويد:

*دولت روحاني تمديد مي شود يا تك دوره اي؟

آقاي حسن روحاني و همفكرا و همكارانش در طول اين سه سالي كه اداره امور را بر عده گرفته اند هم در بحث ديپلماسي و هم در اجراي برنامه هاي داخلي توفيق خوبي از خود نشان داده اند و دقيقا به همين دليل ترديدي نيست كه ايشان در سال 96 هم با راي بالايي، حتي بالاتر از راي 24 خرداد 92 براي بار دوم به سمت مهم رييس جمهوري انتخاب شود. 

*اما اصولگرايان شبانه روزي تلاش مي كنند تا روحاني را از پاستور خارج كنند.

البته طبيعي است كه رقباي سياسي تلاش خود را به كار بيگرند تا جناح برنده در انتخابات رياست جمهوري باشند. اما توصيه ام به آنها اين است كه براي رسيدن به اين هدف خود دنبال سياهي نمايي و البته تهمت و افترا نباشند. همه مردم مي دانند كه توافق هسته اي چه كار دشواري بود و از بروز چه هزينه هايي را جلوگيري كرد. پس همه مخالفان روحاني بايد بدانند كه كارهايشان به مانند آب در هاونگ كوبيدن است و هيچ فايده اي نخواهد داشت. كشور بعد از سپري كردن هشت سال مملو از چالش و... آرامش پيدا كرده است و دقيقا به همين دليل مسلم است كه هيچ كس يارايي رقابت با روحاني را نخواهد داشت.

*با اين قطعيت؟

بله. تمام شواهد نشانگر اين است كه دولت دوازدهم با رياست حسن روحاني تشكيل خواهد شد.

*البته در 10 ماه مانده به انتخابات مسايل زيادي پيش مي آيد. مثل موضوع فيش هاي حقوقي كه به هر حال بر افكار عمومي تاثير مي گذارد.

اينكه گروهي چند صد ميليون بگيرند و گروهي هم در رفع نيازهاي ابتدايي خود هم بمانند،‌ باعث به وجود آمدن جو بدي در جامعه مي شود. اما همه مي دانند كه فساد و سوءاستفاده مربوط به اين دولت و آن دولت نيست و به نظر نمي رسد اين مساله در تعداد راي روحاني اثر بگذارد. همچنين ذكر اين نكنه ضروري است كه روحاني بر خلاف احمدي ن‍‍ژاد كه كابينه اش را خط قرمز اعلام كرده بود، با بركناري مديران متخلف حسن نيتش را نشان داد. در پايان بار ديگر به اصولگرايان هشدار مي دهم كه سياه نمايي نكنند و اين را هم بدانند كه مردم از خاطر نبرده اند كه آنها در قبال خطاهاي ريز و درشت دولت قبلي را به راحتي ناديده مي گرفتند.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها