بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
دکتر مطلق مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با تدبیر24 :
ناآگاهی ایشان(کبری خزعلی) از قواعد و قوانین و امکانات نظام جمهوری اسلامی ایران، علیرغم مسوولیت طولانی مدت در این نظام، تا حدی است که مدعی تاسیس یک مرکز ارایه خدمات به زنان خیابانی در کنار هر خانه بهداشت شده اند

تدبیر24:در پی اظهار نظر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فساد ضربدری متاهلی در کشور و ادعای مطروحه در خصوص جهت دادن این پروژه از سوی مدیریت میانی وزارت بهداشت، خبرنگار تدبیر24 با دکتر مطلق مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به گفتگو نشست. وی در ابتدای صحبت خود به خبرنگار ما گفت : می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آن را می پذیرم، اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقوا است.شهید دکتر مصطفی چمران

سی و هشت سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد. در این مدت متخصصین متعهد فراوانی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور فارغ التحصیل شده که واجد صلاحیت و شرایط لازم برای مسوولیت امور مختلف می باشند. این یک امر مهم و نقطه اتکایی با ارزش برای جمهوری اسلامی ایران است تا از دلسوزترین، بهترین و متعهدترین نیروها در امور مختلف استفاده نموده و آن ها نیز در محدوده صلاحیت و مسوولیت خود به امور محوله بپردازند. البته هنوز مواردی از عدم شایسته سالاری، بویژه در برخی از تخصصی ترین مدیریت های فرهنگی اجتماعی کشور مشاهده می شود که امید است در آینده ای نزدیک اصلاح گشته و بهبود یابد.

محمد اسماعیل مطلق مشخصا در خصوص اظهار نظر خزعلی گفت : یکی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین مصاحبه موضوعی تحت عنوان فساد ضربدری را در جامعه مطرح نموده و وزارت بهداشت را یکی از مسوولین ترویج این امر دانسته است. کردار ایشان مغایرت کامل با رهنمودهای ولایت محترم فقیه دارد. آن جا که به مضمون می فرمایند: حتی اگر به وجود چنین مواردی اطمینان دارید از انتشار ان در جامعه پرهیز کنید. زیرا انتشار این مطالب سبب قبح زدایی از آن در جامعه می شود. حال باید از ایشان خواست که ضمن ارایه مستندات خود برای وجود چنین روابطی، شواهد خود را برای ترویج این امور شنیع توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به محاکم صالحه و نیز در درگاه خدای متعال ارایه فرمایند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

دکتر مطلق افزود: ایشان بدون هرگونه دانش تخصصی در موضوع سلامت خانواده و جنسی و بدون توجه به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرچه که ما بتوانیم در جامعه مسئله‌ی مشکل جنسی جوانها را حل کنیم، این به نفع دنیا و آخرت جامعه‌ی ما است؛ به نفع دنیا و آخرت کشور ما است؛ (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان ۲۰/۴/۱۳۹۴) ارتقای سلامت جنسی و خانواده به عنوان مستحکم ترین و ارزشمندترین نهاد جامعه، بویژه جامعه اسلامی را با راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده و جنسی که براساس تقسیم کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای کاهش طلاق از وظایف وزارت بهداشت است، ‌هم وزن خدماتی قرار داده اند که قرار است از بعد سلامت، به زنانی که به دلیل آسیب های فرهنگی و اجتماعی به دنبال روابط نامشروع هستند، ارایه شود. از دیدگاه ایشان که ناشی از نداشتن تخصص و یا غرض ورزی است،کلینیک های رفتار پرخطر هم ارز کلینیک های تخصصی سلامت خانواده و جنسی است که قرار است با ترکیبی از متخصصین از روحانی و حقوقدان تا متخصصین علوم بالینی خدمات سلامت خانواده و جنسی را به زوجین و خانواده ها ارایه نماید.

ناآگاهی ایشان از قواعد و قوانین و امکانات نظام جمهوری اسلامی ایران، علیرغم مسوولیت طولانی مدت در این نظام، تا حدی است که مدعی تاسیس یک مرکز ارایه خدمات به زنان خیابانی در کنار هر خانه بهداشت شده اند. با توجه به وجود بالغ بر ۱۷۰۰۰ خانه بهداشت در کشور، سخن ایشان به مفهوم تاسیس ۱۷۰۰۰ واحد جدید ارایه خدمت با لزوم به کار گیری حدود ۸۵۰۰۰ نیروی انسانی است که خود دلیلی بر نپختگی این اظهارات است. ضمن اینکه ایشان با این گفتار خود جامعه روستایی و محروم کشور را متهم به داشتن روابط نامشروع، آن هم در حدی دانسته اند که نیازمند تاسیس ۱۷۰۰۰ واحد ارایه خدمت است.

گر جمله کاینات کافر گردند، بر دامن کبریاش ننشیند گرد

مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت همچنین به خبرنگار ما گفت : خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور سابقه ای دیرینه دارد. کارنامه درخشان این وزارت پس از انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی با شهدایی که تقدیم نظام اسلامی نموده است، توسعه شبکه های بهداشتی و درمانی کشور در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن با گسترده ترین نمونه های شبکه ارایه خدمت در کشور که خدمت رسانی و ارتقای سلامت محروم ترین اقشار جامعه را هدف قرار داده و شاخص های بهداشتی مناطق روستایی را هم ارز برخوردارترین مناطق شهری نموده است در کنار طرح تحول سلامت دولت یازدهم که از افتخارات این دولت و از افتخارات نظام سلامت است تنها گوشه های کوچکی از مجموعه عظیم خدمات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است. اعتماد عظیم جامعه به خدمات وزارت بهداشت و رضایت مداوم جامعه از وزارت یادشده در نظرسنجی های مکرر نشان می دهد که این افراد با سیاه نمایی ها و فضاسازی ها راه به جایی نبرده و تنها مصداق این نکته ظریفند که:بی ادب تنها نه خود را داشت بد، بلکه آتش در همه آفاق زد.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها