بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
تدبیر24: خبرگزاری "رویترز" با انشتار گزارشی اشاره می کند که انتشار فیلم هایی از صحنه های دلخراش اسیب رساندن و زجر و ازار حیوانات سبب شد تا کارزاری گسترده برای دفاع حقوق حیوانات در ایران به راه بیفتد.
این خبرگزاری می نویسد:"یک مرد در منطقه ای  روستایی در شمال ایران یک سگ را پشت کامیون کتک می زد. انتشار این فیلم در اینترنت سبب به راه افتادن تظاهرات اعتراضی در ایران نسبت به خشونت علیه حیوانات شد. پس از آن چند فیلم دیگر درباره ازار و اذیت حیوانات خانگی و عموما سگ ها منتشر شدند. انتقادات عمومی افزایش یافت. طرفداران حقوق حیوانات می گویند متاسفانه اکنون هیچ قانونی برای دفاع از حقوق حیوانات در ایران وجود ندارد. "جاوید آل داود" رییس انجمن حمایت از حیوانات که یک سازمان غیر دولتی است می گوید:"دولت نسبت به این موضوع حساس شده و این خوب است. امیدواریم که قانونی تصویب شد که بتوانیم از طریق آن به وضعیت حیوانات رسیدگی کنیم". 



 این خبرگزاری اشاره می کند که رسانه های اجتماعی نقشی کلیدی در برحسته کردن موضوع ازار و اذیت حیوانات ایفا کردند. این خبرگزاری می افزاید:"کاربران رسانه ها بر مقام های دولتی فشار اوردند که در این باره کاری کنند. تلگرام نرم افزاری است که حدود 20 میلیون کاربر در ایران دارد. واتس اپ نیز به طور گسترده در میان ایرانیان طرفدار دارد. زمانی که فیلمی دردناک درباره تزریق سم به سگها و کشتن آن ها در شیراز منتشر شد واکنش رسانه های اجتماعی بود که به دستگیری مرد عامل این اقدام انجامید. "فرشید رفوگران" وکیلی که در مورد پرونده شیراز از جریان مطلع است می گوید:"رسانه های اجتماعی 100 درصد نقش داشتند. بسیاری از کلیپ ها نشان می دادند آزار و اذیت حیوانات در حال رشد است. اما متاسفانه در این زمینه به دلیل ضعف قانونی قضات با چالش های جدی در دادگاه مواجه هستند". 

رفوگران می گوید که متاسفانه فقدان قانونی واحد در این مورد خاص سبب ایجاد مشکلات حقوقی و لاینحل باقی ماندن آن ها شده است. 



رویترز اشاره می کند که تصویب قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده تا حد زیادی به شکاف فرهنگی موجود در ایران بستگی دارد و در این باره می نویسد:"در ایران طیفی به سگ حساسیت زیادی دارند و آن را نشانه ای تاثیر غربی ها می دانند. در سال 2014 میلادی تعدادی از نمایندگان محافظه کار مجلس طرحی را به مجلس بردند که طبق آن صاحب سگ به 74 ضرب شلاق و جریمه نقدی تا 4 هزار دلار محکوم می شد. هم چنین در فتوای سال 2010 میلادی ایت الله مکارم شیرازی نیز آمده است که سگ نباید به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود. هم چنین مالکان سگ در صورتی که توسط پلیس دیده شوند با رفتار خوبی مواجه نمی شوند. در گزارشی امده بود که حتی در مقابل چشمان صاحب یک سگ تیراندازی نیز به سوی سگ صورت گرفته است". 

دامپزشکی از شیراز اما می گوید که علیرغم فشارها صاحبان سگ به کار خود ادامه داده اند. اومی گوید:"احساس ترس نسبت به نگهداری سگ وجود دارد اما نگهداری سگ قطعا رو به افزایش است و سایت های انلاین که اجازه انتخاب و سگ را به دوستداران حیوانات خانگی می دهند در این باره موثر بوده اند". 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها