بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
آئین اختتامیه سی و یکمین دوره از بازی های المپیک تابستانی 2016 ریو، بامداد دوشنبه با تحویل رسمی پرچم المپیک به «یوریکو کویکی» فرماندار توکیو میزبان المپیک 2020 در استادیوم «ماراکانا» برزیل برگزار و رسما مشعل بازی های المپیک خاموش شد.
 تدبیر24:در آئین اختتامیه بازی های المپیک 2016 ریو، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پرچم المپیک را به نماینده ژاپن میزبان سال 2020 تحویل داد. 
در این مراسم که مقام های ارشد برزیلی به همراه مسئولان کمیته بین المللی المپیک و مسئولان ارشد کشورهای های شرکت کننده حضور داشتند، ورزشکاران شرکت کننده در بازی ها دور افتخار زدند.
مراسم اختتامیه زیر بارش شدید باران در ورزشگاه رو باز شهر ماراکانا برگزار شد و در اواسط مراسم بسیاری از شرکت کنندگان مجبور به پوشیدن کاورهای پلاستیکی شدند.
در آخرین روز از بازی های المپیک 2016 ریو، ورزشکاران در هشت رشته دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، دوچرخه سواری، هندبال، ژیمناستیک و کشتی آزاد رقابت کردند.
بنابر این گزارش، در این بازی ها 301 مدال طلا توزیع شد که بیشترین سهم از مدال ها به رشته ورزشی دوومیدانی و شنا با 47 و 34 مدال طلا اختصاص یافت.
رقابت های 16 روزه این دوره از بازی های المپیک با 10 هزار و 444 ورزشکار از 206 کشور جهان و برای نخستین بار 10 ورزشکار از پناهجویان کشورهای سودان جنوبی، سوریه، جمهوری کنگو و اتیوپی، جذاب و دیدنی بود. 
مدال طلای دو ماراتن آخرین مدالی بود که در مراسم اختتامیه به دونده کنیایی قهرمان این رشته اهدا شد.
همچنین در آخرین روز المپیک علاوه بر دونده کنیا، دونده ای از اتیوپی نقره و دونده آمریکایی مدال برنز ماراتن المپیک ریو را به خود اختصاص دادند.
دو ماراتن از جایگاه ویژه ای در المپیک برخوردار است و تنها رشته ای به شمار می آید که قهرمان آن علاوه بر مدال ١٠٠ هزار دلار جایزه نقدی هم دریافت می کند.
همچنین چهره کیمیا علیزاده با حجاب اسلامی روی سکوی سوم المپیک تصویر برگزیده از کاروان ایران در مراسم اختتامیه المپیک ریو بود. 
کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی ها با 64 ورزشکار در 14 رشته بوکس، پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، جودو، شمشیربازی، والیبال، کشتی آزاد و فرنگی، شنا و دوچرخه سواری شرکت کرد.
کاروان ورزشی کشورمان در پایان بازی های المپیک 2016 ریو با تصاحب سه مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز در مکان بیست و پنجم جدول بازی های المپیک ریو قرار گرفت و آمریکا با 46 مدال طلا، 37 مدال نقره و 38 مدال برنز با مجموع کسب 121 مدال المپیک در رتبه نخست ایستاد و پس از آن انگلیس با 27 مدال طلا، 23 مدال نقره و 17 مدال برنز و در مجموع 67 مدال المپیک در رتبه دوم و چین با 26 مدال طلا، 18 مدال نقره و 26 برنز در مجموع 70 مدال المپیک در رتبه سوم قرار گرفته و کشور امارات متحده عربی نیز با کسب یک مدال برنز در رده 78 جدول کسب مدال ها جا خوش کرده است.
کاروان ورزشی ایران چهار سال پیش در المپیک 2012 لندن با 53 ورزشکار در 14 رشته ورزشی، در مجموع کسب 12 مدال شامل چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز در رده 17 جدول رده بندی بازی های المپیک خوش درخشید. اما در این دوره از بازی های، علی رغم سرمایه گذاری کلان، نتوانست حداقل در اندازه چهار سال گذشته ظاهر شود.
** جابجایی برخی از رکوردهای ورزشی
المپیک ریو صحنه رکوردشکنی های متعددی بود، برخی رقابت ها در شرایط استثنایی، شگفتی ساز و پرفروغ برگزار شد و برخی ورزشکاران گمنام و مشهور به رقابت جدی و در صدد شکستن رکوردهای دوره های پیشین بودند و بیشترین رکوردها در المپیک ریودوژانیرو شکسته شد.
یکی از پرهیاهوترین رکوردهایی که در سراسر دنیا پیچید و رسانه ای شد رکورد نماینده فوق سنگین وزنه برداری ایران، «بهداد سلیمی» بود. وی با بلند کردن وزنه 216 کیلوگرم در حرکت یک ضرب، برگ زرینی بر صدر رکوردهای المپیک ریو 2016 بود. همچنین حرکت دو ضرب وی در عین ناباوری توسط هیات ژوری مردود اعلام شد و بهداد از کسب مدال باز ماند.
رکورد شنا زنان تیم استرالیا در ماده 4 در 100 متر کرال سینه از سه دقیقه و 33 ثانیه و 15 صدم ثانیه به سه دقیقه و 30 ثانیه و 65 صدم ثانیه رسید و در رشته تیراندازی با کمان «کین ووجین» کماندار کره ای توانست رکورد جهان را در دور رتبه بندی انفرادی مردان شکست دهد. 
همچنین «آدام پیتی» از بریتانیا توانست رکورد جهان و المپیک شنای 100 متر قورباغه را در دور مقدماتی رکورد «ون در بروق کامرون» از آفریقای جنوبی از 58 ثانیه و 46 صدم ثانیه به 57 ثانیه و 13 صدم ثانیه بهبود بخشد.
در رشته شنای 400 متر مختلط انفرادی «کاتینکا هوسزو» از مجارستان، رکورد جهان و المپیک «یی شویین» چینی را از چهار دقیقه و 28 ثانیه و 43 صدم ثانیه به چهار دقیقه و 26 ثانیه و 30 صدم ثانیه ارتقا دهد و در رشته تیراندازی 10 متر تپانچه بادی؛ «هوانگ ژوان وین» از ویتنام توانست رکورد خود در المپیک لندن را به 202.5 افزایش دهد.
«لی یاجون»؛ در رکورد حرکت یک ضرب در وزن 53 کیلوگرم زنان با بالا کشیدن وزنه 101 کیلوگرم، رکورد «یانگ ژیا» هموطن خود را ارتقا داد. در همین رشته «کینگکوان لانگ» از چینی با 56 کیلوگرم وزن توانست با مجموع 307 کیلوگرم رکورد «موتلو هلیل» ترکیه ای را به میزان دو کیلوگرم جابجا کند.
در رشته تفنگ بادی 10 متر زنان، «لی دوو» از کشور چین توانست رکورد جدیدی را در این رشته جابجا کند.
از سوی دیگر «سوکانیا سریسورات» از تایلند با بالا بردن وزنه 110 کیلوگرمی توانست رکورد المپیکی وزن 58 کیلوگرم زنان در بخش یک ضرب را ارتقا دهد و «ژانگ منگژیو» توانست در رشته تپانچه بادی 10 متر زنان، رکورد المپیک را به نام خود ثبت کند. 
همچنین «سارا فوستروم» از کشور سوئد توانست در شنای 100 متر پروانه رکورد جهان و المپیک را از «دانا ولمر» آمریکایی از 55 ثانیه و 98 صدم ثانیه به 55 ثانیه و 48 صدم ثانیه ارتقا دهد.
«کیتلین لیدکی» از آمریکا توانست در شنای 400 متر کرال سینه رکورد جهان و المپیک را از «موفات کمیل» فرانسوی بگیرد و رکورد این ماده را از چهار دقیقه و یک ثانیه و 45 صدم ثانیه به سه دقیقه و 56 ثانیه و 46 صدم ثانیه برساند.
همچنین «نیکولو کامپریانی» از ایتالیا توانست رکورد تفنگ بادی 10 متر مردان را به نام خود ثبت کند. در رشته شنای 200 متر مختلط انفرادی «کاتینکا هوسزو» از مجارستان توانست رکورد المپیک «یی شویین» از چین را از دو دقیقه و 7 ثانیه و 57 صدم ثانیه به دو دقیقه و هفت ثانیه و 45 صدم ثانیه ارتقا دهد.
«رایان مورفی» از آمریکا نیز توانست با بهبود 19 صدم ثانیه ای رکورد پیشین المپیک در رشته 100 متر کرال پشت، نام خود را به عنوان رکوردداران المپیک ثبت کند. رکورد پیشین متعلق به «متیو گریورز»، آمریکایی با زمان با 52 ثانیه و 16صدم ثانیه بود. «لیلیا کینگ» از آمریکا نیز توانست رکورد المپیک شنای 100 متر قورباغه زنان را که متعلق به «لیسل جونز»، استرالیا به یک دقیقه و چهار ثانیه و 93 صدم ثانیه برساند.
** جوانترین و مسن ترین ورزشکار در المپیک ریو
بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی رسمی بازی ها از مجموع کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های المپیک 2016 ریو، آریا نسیمی شاد با 17 سال سن در رشته شنا، کم سن و سال ترین و قادر میزبانی با 40 سال سن مسن ترین ورزشکار ایران در این دوره از بازی ها بودند.
همچنین «گائوریکا سینگ» شناگر نپال در ماده 100 متر کرال پشت با 14 سال سن، جوان ترین ورزشکار حاضر در المپیک ریو بود.
** جدول رده بندی مدال وزنه برداری
تیم ملی وزنه برداری ایران با کسب دو مدال طلا در رتبه سوم المپیک قرار گرفت و کشور چین با کسب 5 مدال طلا و 2 برنز در رتبه نخست و کشور تایلند با کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در رتبه دوم المپیک ایستاد.
کشور کره شمالی با کسب یک مدال طلا، سه مدال نقره در رده چهارم و کشور قزاقستان با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره و سه مدال برنز در رتبه پنجم بازی های المپیک ریو قرار گرفتند.
** جدول رده بندی مدال تکواندو
تیم ملی تکواندو کره جنوبی با کسب 2 مدال طلا و 3 مدال برنز در رتبه نخست تکواندو در بازی های المپیک ریو قرار گرفت و پس از آن چین با 2 مدال طلا در رتبه دوم و انگلیس با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره در رتبه سوم و آذربایجان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در مکان چهارم و ساحل عاج با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در رده پنجم جدول بازی های المپیک ریو 2016 قرار گرفت.
** جدول رده بندی مدال کشتی آزاد
تیم ملی کشتی آزاد ژاپن با کسب 4 مدال طلا، 3 مدال نقره در رتبه نخست بازی های المپیک ریو قرار گرفت و تیم ملی کشتی آزاد روسیه با 3 مدال طلا و سه مدال نقره و 2 مدال برنز در رتبه دوم و تیم ملی کشتی کوبا با 2 مدال طلا و 1 مدال نقره در رتبه سوم و تیم ملی کشتی ترکیه با یک مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز در رتبه چهارم و تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز تا پایان روز پانزدهم رقابت ها و به طور موقت در رده پنجم بازی های المپیک ریو 2016 قرار گرفته است.
برچسب ها: تدبیر24 ، المپیک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها