بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
   تدبیر24: رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص واگذاری 2 هزار میلیارد از اموال موکلش به شرکت نفت، اظهار داشت: امروز بر اساس اعلام رسمی دادستانی استان تهران 2 هزار میلیارد تومان از اموال داخل کشور زنجانی به شرکت نفت واگذار شده است که این خبر می تواند حاوی چند نکته و پیام باشد.

وی افزود: نکته اول این است که تا این زمان هنوز رای قطعی علیه موکلم صادر نشده است و اساسا زمانی متهم مکلف به پرداخت بدهی و جبران خسارت است که رای قطعی صادر شده باشد و ضمن آن محکوم به رد مال شود.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد : موکلم از همان ابتدا و از بدو بازداشت شخصا و با اختیار و داوطلبانه اعلام کرد که هرچه اموال در داخل کشور دارم به شرکت نفت واگذار می کنم و در واقع یک وکالت رسمی برای این منظور به شرکت نفت داد که با همکاری دادستانی تهران و کانون کارشناسان رسمی دادگستری بعد از ارزیابی اولیه اموال امروز اعلام شد که به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان اموال موکلم به شرکت نفت منتقل شده است.

کوهپایه زاده افزود: انتقال اموال نشان می دهد که موکلم با اراده شخصی تلاش داشته تا آنجا که امکان دارد بدهی را پرداخت و خسارت وارده را جبران کند که این موضوع به لحاظ قانونی، زنجانی را مشمول تخفیف قرار می دهد.

وی گفت: موکلم معتقد است کارشناسی برخی از اموال بر اساس قمیت عادلانه و معاملات روز انجام نشده است و اگر برخی اموال به گونه ای دیگر کارشناسی می شد، قطعا مقدار بیشتری از بدهی زنجانی پرداخت می شد.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: بابک زنجانی اگر قصد کلاهبرداری و ضربه زدن به نظام را داشت هیچ وقت در کشور چندین هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نمی کرد و اهل فن به خصوص کارشناسان علم جرم شناسی معقتد هستند و تاکید می کنند که کسی که کار تجاری با این اعداد و ارقام بالا انجام می دهد، اگر سوء نیتی داشت هیچ وقت این اموال را در ایران سرمایه گذاری نمی کرد.

کوهپایه زاده تاکید کرد: بابک زنجانی انسان باهوشی است و این قدر توانایی داشت که به گونه ای سیستم تجاری خود را تنظیم کند که اگر قصد کلاه برداری داشت از کشور خارج شود به گونه ای که حتی یک ریال در داخل کشور باقی نگذارد، کما اینکه افرادی اموال را از کشور خارج کردند و هنوز هم تحت تعقیب هستند و یک ریال هم از خودشان باقی نگذاشتند.

وی ادامه داد: تمام این مسایل نشان می دهد که زنجانی قصد مقابله و ضربه زدن به نظام را ندارد.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: جدا از اموالی که امروز به شرکت نفت منتقل شد، موکلم فروردین ماه وکالتی برای پیگیری اموال وی در ترکیه به شرکت نفت داد و اخیرا هم وکلالتی جدید برای پیگیری اموال در دبی به شرکت نفت داده شده است، زیرا به دلیل شرایط موکلم افرادی به اموال وی در خارج از گشور تعرض کردندو این وکالت ها نشان می دهد متهم همکاری لازم را با شاکی انجام می دهد و باید این همکاری مد نظر دادگاه قرار بگیرد و زمینه تخفیف فراهم شود.

کوهپایه زاده بیان داشت: اگر اموال خارجی زنجانی با این دو وکالت به بیت المال بازگردد رقمی بسیار قابل توجهی از بدهی موکلم پرداخت می شود .

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای صدور قرار وثیقه گفت: ما همچنان منتظر هستیم زیرا پرونده مطابق اصل 161 قانون اساسی مهم ترین وظیفه دیوان عالی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم است وبه دلیل اینکه طبق قانون متهم نمی تواند بیش از 2 سال در بازداشت موقت در زندان باقی بماند و مرجع قضایی مکلف است قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل کند و تا کنون زنجانی به مدت 2 سال 8 ماه در بازداشت به سر می برد، بنده امیدوار هستم قضات شریف دیوان عالی کشور که پرونده را در مرحله فرجام خواهی رسیدگی می کنند تصمیم مقتضی را در این خصوص بگیرد و جهت تودیع وثیقه تذکر لازم را به دادگاه بدوی بده.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها