بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۶۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
 تدبیر24:  عادل علیبازی-  30درصد مردم ایران نان خوردن ندارند " خبری تکان دهنده از معاون وزیر بهداشت ، دکتر سیاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت در کنفرانس معضلات اجتماعی از عمق فاجعه ای خبر داده که اکنون ملت تمدن ساز ایران به آن گرفتار شده اند !
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علیبازی در نشریه مهروند نوشت:
  " 30درصد مردم ایران نان خوردن ندارند " خبری تکان دهنده از معاون وزیر بهداشت ، دکتر سیاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت در کنفرانس معضلات اجتماعی از عمق فاجعه ای خبر داده که اکنون ملت تمدن ساز ایران به آن گرفتار شده اند !
هرچند ممکن است عده ای  آمار ذکر شده در این خبر را غلو آمیز دانسته اما کسانی که از زیرپوست جامعه ایران اندک آگاهی و آشنایی دارند می توانند شهادت دهند که اگر نه به این شوری شوری اما بخشی از ملت شریف ایران نان خوردن ندارند و بخش های زیادی هم که در طبقات و دهک های متوسط و متوسط روبه پایین جامعه زندگی می کنند  به سختی گذران زندگی می کنند .
ایران کشوری با منابع خدادادی  و گردشگری بسیار و مردمی تاریخ ساز و بی نظیر در دنیا و امنیتی مثال زدنی پتانسیل های بسیاری برای تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی دنیا را دارد اما این اظهار نظر بی سابقه از یک مسئول ارشد نشان می دهد هنوز نتوانسته ایم  از این انعام الهی و موقعیت های سوق الجیشی بخوبی استفاده ببریم .
تردیدی نیست که وضعیت اجتماعی و اقتصادی ایران امروز اصلا شایسته کشور ما نبوده و نیست و باید با نگاهی به گذشته دست به اصلاحات و تغییرات اساسی در برخی سیاست ها و نگرش های خود بزنیم چرا که بدون اصلاح سیاست ها و حتی برخی نگاهها و افکار باید همین شیوه های فعلی را ادامه بدهیم که منجر به وضعیت گرسنه ماندن بخشی از جامعه کشورمان شده است .
باید پذیرفت که برخی سیاست ها و قوانین اشتباه و اجرای بسیار بدتر آنها توسط مدیران ناکارآمد و البته اشکال در نوع نگاه به مسائل ملی و بین المللی سبب شده است تا امروز بخشی از جامعه ایران " گرسنگان برگنج خوابیده " باشند !
بی شک ادامه برخی سیاست های فعلی و اصلاح نکردن آنها سبب خواهد شد تا جامعه ایرانی روز به روز فقیر تر شود و آمار بیکاری و فساد و طلاق و معضلات اجتماعی بسرعت رشد کند که نتیجه آن قطعا سقوط و از هم پاشیدگی جامعه ایرانی خواهد بود که در آن صورت فرصت جبران و اصلاح سیاست ها و برگشت جامعه به ریل پیشرفت و توسعه بسیار بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد .
افزایش آمار طلاق و معضلات اجتماعی چنان شده که برخی معتقدند انتشار آنها در جامعه سبب ناامیدی و ترویج روحیه یاس خواهد شد اما آیا یا نگفتن می توان بر عمق فاجعه خاک پوشاند ؟ آیا بهتر نیست به علل ایجاد چنین وضعیتی پرداخته شود و سپس معلول را درمان کرد ؟
پیشنهاد می شود مرکزی مشترک از نهادهای حاکمیتی _ دولت ، مجلس ، قوه قضاییه  و ......- به فوریت و اضطرار نسبت به بررسی فاجعه اجتماعی که در لایه های مختلف جامعه در حال رخ دادن هست و علل آن و ارتباطش با برخی سیاست ها ، قوانین و ... تشکیل گردد و نسبت به اصلاح علل اقدام نمایند . امری که اجرای آن بسیار دیر شده اما جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعت است .
برچسب ها: تدبیر24 ، گرسنگی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها