بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
     تدبیر24: عضو جامعه روحانیت با تاکید بر روشنگری قوه قضائیه درباره پرونده سعید طوسی تاکید کرد که چنین روشنگری‎هایی مانع از سو استفاده‌ها می‌‎شود.

بخشی از جلسه عصر روز شنبه جامعه روحانیت مبارز به پرونده جنجالی و حاشیه ساز سعید طوسی قاری معروف ارتباط داشت. روزنامه جوان هم دیروز در خصوص این مسئله قوه قضائیه را مورد نقد قرار داده و از این نهاد قضایی درخواست کرده تا به این مسئله رسیدگی شود زیرا جمهوری اسلامی به هیچ کس چک سفید امضا نداده است.
 
به نظر می‌رسد پرونده سعید طوسی از شکل اجتماعی خود فاصله گرفته و رفته رفته وارد فضای سیاسی شده و حتی برخی رسانه ها این موضوع را به دستاویزی برای حمله و هجمه به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده‎اند. 

در همین رابطه محمد تقی رهبر، عضو جامعه روحانیت در رابطه با جلسه روز شنبه جامعه و همچنین تاثیر ابعاد این پرونده به رویداد۲۴ گفت: جامعه روحانیت مبارز به طور معمول سه شنبه‌ها جلسه دارد، این جلسه که روز شنبه برگزار شده را حضور نداشتم اما احتمالا به عنوان یک خبر مطرح شده است. به طور معمول در جلسات جامعه روحانیت مبارز، مباحث سیاسی و دیگرموضوعات به میان کشیده می‌شود. 

وی در ادامه اضافه کرد: موضوع مورد اشاره هم اتفاقی است که در جامعه روی داده و یک مسئله اخلاقی – اجتماعی است. روحانیت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد اما درباره آن تصمیم گیری صورت نمی‌گیرد زیرا اساسا جامعه روحانیت مبارز چنین مجوزی ندارد. 

رهبر دررابطه با رفتار قوه قضائیه در این خصوص، بیان کرد: در مجلس هشتم که عضو کمیسیون قضایی در مجلس بودم خیلی حرف‌ها برای طرح داشتم که گاهی هم به بحث کشیده می‌شد حتی برخی از دوستان ناراحت می‌شدند و دست به انتقاد می‌زدند. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: با این حال باید به این نکته اشاره کرد که طرح انتقاد کار ساده‌ای است اما در واقعیت مسئله قضاوت که یکی از تلاش‌های آن رعایت حقوق فردی است، دغدغه زیاد و سختی دارد، البته منظور این نیست که کسی بی‌عیب است، اما قوه قضائیه دارای نقاط مثبت فراوانی هم هست و با حضور آیت الله لاریجانی در این نهاد اتفاقات خوبی روی داده است. 

وی در ادامه یادآور شد: میلیون‌ها پرونده در قوه قضائیه برای رسیدگی وجود دارد که حل و فصل این کار با توجه به اینکه هر یک از آن‌ها مشکلات خود را دارد، دشوار است. بنابراین همانطور که در بالا مطرح کردم در کنار نقاط منفی باید مثبت را هم مشاهده کرد. 

رهبر در این باره که چرا قوه قضائیه در مورد برخی پرونده تعلل می‎کند که این چنین باعث ایجاد حاشیه می‎شود گفت: در مورد مسئله قاری قرآن قبل از هرچیز باید این نکته را در نظر داشت که موضوع شخصی است علاوه بر این مشکلی که نباید دور از نظر پنداشت، این است که برای اجرا حکم متهم باید به جرم اعتراف کند. 

این عضو جامعه روحانیت در رابطه با اصرار شاکی‌ها بر وجود مدرک، گفت: صحبت از مدرک بحث رسانه‌ها است که برای اثبات محکومیت کافی نیست. اسناد باید محکمه پسند باشد. 

رهبر اضافه کرد: با تمام این مواردی که مورد اشاره قرار گرفت جهت جلوگیری از ایجاد شبهه برای مردم روند کار باید به اطلاع عموم برسد تا بیگانه سوء استفاده نکند ومهم‌تر از آن این انتظاری است که مردم از دستگاه قضا دارند و کاملا هم درست است. 

وی در خاتمه تصریح کرد: بنابراین قوه قضائیه درباره بحث پرونده قاری قرآن باید دست به روشنگری بزند زیرا خیلی مفید واقع خواهد شد و می‎تواند مانع از سو استفاده‎ها بیگانگان شود.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، سعید طوسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها