بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
آخرین نظرسنجی‌ها:
فاصله دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ها با هیلاری کلینتون کاهش یافته است. ترامپ به سرعت نظرسنجی شبکه های خبری ای.بی.سی و واشنگتن پست را در رسانه های اجتماعی خود بازنشر کرد که حاکی بود او با یک امتیاز یعنی ۴۶ در مقابل ۴۵ درصد از رقیب خود جلو افتاده است.
 تدبیر24: فاصله دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ها با هیلاری کلینتون کاهش یافته است. ترامپ به سرعت نظرسنجی شبکه های خبری ای.بی.سی و واشنگتن پست را در رسانه های اجتماعی خود بازنشر کرد که حاکی بود او با یک امتیاز یعنی ۴۶ در مقابل ۴۵ درصد از رقیب خود جلو افتاده است.

پیشتر همین نظرسنجی در اوایل ماه اکتبر نشان داده بود که ترامپ با ۱۲ درصد پشت سر کلینتون است.

ترامپ هیجان زده از این تغییر نتیجه را توییت کرد.


نشریه پولیتیکو در واشنگتن می نویسد شاید بخشی از پسرفت هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در نتیجه طرح دوباره جنجال ایمیل های او و بازگشایی پرونده تحقیق در اداره پلیس فدرال آمریکا باشد.

روز جمعه جیمز کومی رئیس اف بی آی در نامه ای به کنگره از تصمیم خود به انجام تحقیقات بیشتر روی پرونده ایمیل های خانم کلینتون خبر داد. همین امر به یاری ترامپ شتافت و ابزاری جدید در اختیار او قرار داد تا یک بار دیگر رقیب انتخاباتی خود را بکوبد.

همه حامیان ترامپ شیفته نتایج جدید نظرسنجی نشده اند. نیوت گینگریچ سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا که نامش در فهرست ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری است همواره منتقد نظرسنجی ها بوده و این نظرسنجی نیز استثنا نبود. او روی تویتر نسبت به هر دوی این نظرسنجی ها ابراز تردید کرده است.

هیلاری کلینتون: ترامپ ۳۰ سال سابقه "تحقیر، بدرفتاری، توهین و تعرض" به زنان را دارد
هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات آمریکا دونالد ترامپ را به خاطر انتقاد از ظاهر زنان "زورگو" خوانده است.

کلینتون در تجمعی در فلوریدا گفت که ترامپ ۳۰ سال سابقه "تحقیر، بدرفتاری، توهین و تعرض" به زنان را دارد.

این چهارمین بار ظرف یک هفته است که نامزد دموکرات ها به ایالت حساس فلوریدا در جنوب شرقی این کشور سفر می کند.

او گفت: "ببینید ترامپ چه کارها کرده. همواره زن ها را زشت، زننده و حال به هم زن توصیف می کند. آن ها را خوک صدا می زند. به تناسب اندام آنها نمره یک تا ۱۰ نمره می دهد."

کلینتون را در این تجمع آلیشیا ماچادو ملکه سابق زیبایی جهان معرفی کرد؛ همان زنی که دونالد ترامپ در گذشته به تمسخر "ملکه پرخوری" و "خانه‌داری" توصیف کرده است.

ماچادو هم از رای دهندگان زن خواست به دونالد ترامپ رای ندهند.

باراک اوباما در اهایو برای کلینتون کمپین کرد
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در شهر کلمبوس اهایو در تجمعی به نفع خانم کلینتون شرکت کرد.

اوباما هم با انعکاس سخنان خانم کلینتون گفت که آقای ترامپ "عمری را صرف خوک و سگ و لجن" خواندن زنان کرده است.

او گفت دونالد ترامپ اولین نامزد ریاست جمهوری است که از انتشار سوابق مالیاتی اش خودداری می کند.

اوباما به طبقه کارگر هشدار داد مواظب باشند دونالد ترامپ "سر آن ها کلاه نگذارد".

میلیاردر نیویورکی به گفته رئیس جمهوری دموکرات به فکر کارگران نیست و صلاحیت رئیس جمهور شدن هم ندارد: "ترامپ می گوید که در عرصه سیاست خارجی خودش مشاور خودش خواهد بود، چون که مغزش خوب کار می کند. آخر چه کسی این طور حرف می زند؟ ما نمی توانیم رئیس جمهوری داشته باشیم که مغزش به او می گود باید دیگران را دوباره شکنجه کنیم یا این که تمام پیروان یک دین را به کشورمان راه ندهیم."

ترامپ: هیلاری فاسد است
همزمان دونالد ترامپ کلینتون را "فاسد" خوانده و گفته است که او "سیستم بهداشتی آمریکا را برای همیشه ویران خواهد کرد."

او که همراه نامزد معاونتش مایک پنس در ویسکانسین حاضر شده بود قانون بهداشتی جدید آمریکا که به "اوباماکر" معروف است را "یک فاجعه" خواند و گفت اگر رئیس جمهور شود فورا آن را لغو خواهد کرد.

در یک هفته باقی مانده به روز رای گیری تنش بین ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و پلیس فدرال - اف بی ای - ادامه دارد.

مدیر اف بی ای جمعه گذشته از شروع تحقیقات مقدماتی درباره پرونده ایمیلی های هیلاری کلینتون خبر داد.

اف بی آی حالا اسنادی از تحقیقات گذشته اش درباره بیل کلینتون، همسر خانم کلینتون، را منتشر کرده است. تحقیقات درباره ماجرای عفو بحث برانگیز یک مجرم توسط رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی.

انتشار این اسناد بر اساس ضوابط و مقررات قانونی انجام شده اما به احتمال زیاد بدبینی دموکرات ها به نیات پلیس فدرال را عمیق تر خواهد کرد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها