بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
جرمی کوربین
تدبیر24» «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر روز دوشنبه در گفت وگوی با ایرنا در پاسخ به سئوالی در رابطه با تحریم های اخیر کاخ سفید علیه ایران بیان داشت: «به عنوان کسی که همراه هیات [پارلمانی انگلیس] به ایران سفر کرده تا روابط خود را با ایران بهبود بخشیم، به نظر من اعمال تحریم های تازه علیه این کشور اقدام مناسبی نیست.»
وی افزود: «من خواهان گسترش رابطه با ایران هستم. ما بایستی روابط مان را در کل منطقه خاورمیانه گسترش دهیم تا بتوانیم آتش بس معنا داری را در سوریه برقرار و روند صلح را آغاز کنیم.»
کوربین در پاسخ به این سئوال «چنانچه واشنگتن برجام را کاملا نقض کند، موضع لندن چه خواهد بود» گفت: ما نمی توانیم در این مقطع گمانه زنی کنیم، اما به نظر من گسترش روابط با ایران یکی از دستاوردهای بزرگ دولت اوباما است.
وی افزود: تمام دنیا به تلاش های صورت گرفته از سوی دولت اوباما برای حصول توافق هسته ای ارج می نهد و به نظر من ما بایستی از آن استقبال کنیم.
رهبر حزب کارگر همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با احکام دونالد ترامپ رییس جهموری آمریکا علیه مسلمانان و پناهجویان بیان داشت: به نظرم ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور برجسته اسلامی به آمریکا کاملا اشتباه است.
وی افزود: رویکردهای رئیس جمهوری آمریکا همچنین با توجه به کنوانسیون 1951 ژنو در خصوص آوارگان و کنوانسیون سازمان ملل در رابطه با شکنجه نیز اشتباه است.
رهبر حزب کارگر انگلیس با بیان اینکه «قوانین بین المللی برای هدفی وضع شده اند» افزود: این دو کنوانسیون از سوی کنگره به تصویب رسیده اند و به همین دلیل بخشی از قانون آمریکا هستند.
کوربین تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور دوست آمریکا، بایستی به آنها بگوییم که موظف هستیم به قوانین بین المللی احترام بگذاریم نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم.
رهبر حزب کارگر همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان دعوت وی از دونالد ترامپ برای دیدن از مساجد پا برجاست گفت: من قبلا هم گفته ام که نوشیدن چای تاثیر بهتری نسبت به ساخت دیوار برای جدا کردن یکدیگر دارد.
وی با بیان اینکه مساجد مکانی هستند که پذیرای همه اقشار مردم می باشند، افزود: مسلمانان قلب بزرگی دارند. من امیدوارم که او (ترامپ) درک کند همه ما در یک دنیای مشترک زندگی می کنیم.
جرمی کوربین در همین حال بیان داشت: مساجد بخش بزرگی از جامعه ما را تشکیل می دهند. مسلمانان در مساجد به جامعه ما کمک می کنند، برای پناهجویان پول جمع آوری می کنند، به افراد بی خانمان غذا می دهند و گاهی برای اجرای جلسات فضای مسجد را در اختیار مردم قرار می دهند.
وی تصریح کرد: مساجد مکانی هستند که به پل زدن میان تمام اقلیت های مذهبی و قومی در جامعه ما کمک کرده و این مایه افتخار است.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس بعد از ظهر روز یکشنبه نیز ضمن حضور در مسجد 'فینزبری' در شمال لندن و استقبال از باز شدن درهای مساجد این کشور بر روی عموم مردم، سیاست های ضدمهاجرتی رییس جمهوری آمریکا را مورد حمله قرار داد و گفته بود که دونالد ترامپ نیازمند درک بیشتری از مسایل است.
رهبر حزب کارگر همچنین با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی رهبران مسلمان انگلیس برای افزایش تعامل با جامعه این کشور، افزود: اینکه مساجد درهای خود را بر روی تمام مردم باز کرده اند، اقدامی تحسین برانگیز است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها