بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۷۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در بهزیستی استان با محوریت توقف نرخ رشد طلاق پیش بینی شده است.
تدبیر24 »«علی عرب‌نژاد» امروز(دوشنبه 2 اسفندماه) در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های اصلی در طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی باهدف توقف نرخ رشد طلاق در چهار سطح مشاوره پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های حین عقد، آموزش زندگی خانوادگی، مشاوره زوجین متقاضی طلاق در اداره بهزیستی استان پیش‌بینی‌ شده است.

وی افزود: در طرح آموزش و مشاوره پیش از ازدواج، نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی پیرامون الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج انجام‌شده است.

«مهدی زنگویی‌مطلق»، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی نیز گفت: مبحث پیش‌گیری از رفتارهای پرخطر با اولویت خودکشی و ایدز برای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 10 روان‌پزشک در سطح استان مشغول به کارند و تعداد 96 تخت روان‌پزشکی در بیمارستان‌های استان وجود دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی ادامه داد:در حال حاضر تعداد 58 مرکز درمان نگه‌دارنده با متادون و یک مرکز کاهش آسیب در سطح استان وجود دارد.

زنگویی‌مطلق خاطرنشان کرد: غربالگری جامعه در بخش اختلالات سلامت روان، شناسایی موارد اقدام به خودکشی و درمان دارویی و غیر دارویی و انجام مشاوره‌های روانشناسی قبل از اقدام به خودکشی از اقدامات مرکز بهداشت در این زمینه است.

وی ادامه داد: برگزاری 15 کارگاه در بحث رفتارهای پرخطر، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه پرستاران اورژانس در خصوص اقدام به‌موقع، تشکیل کمیته‌های پیشگیری از خودکشی  در سطح در شهرستان‌ها،  جذب تعداد 11 نفر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی برای مشاوره سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد در سطح استان از دیگر اقدامات در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در بحث ایدز برگزاری کمپین اطلاع‌رسانی ایدز و هپاتیت و انجام مشاوره و آزمون HIV، برگزاری غرفه اطلاع‌رسانی و ایدز در هفته اطلاع‌رسانی ایدز، تعداد 350 مورد مشاوره ایدز و انجام آزمودن تشخیصی، انجام مراقبت دیده‌وری در زندان بیرجند و قاین، تحت پوشش قرار دادن افراد HIV+ برای دریافت رایگان متادون از اقدامات انجام‌شده در زمینهٔ ایدز است.

زنگویی‌مطلق یادآور شد: همه مراقبت‌ها و آزمایش‌های افراد HIV+ رایگان انجام می‌شود.

«مهدی گلدانی‌مقدم»، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خراسان‌جنوبی نیز با بیان این‌که گستره کار در آموزش‌ و پرورش بسیار گسترده است، افزود: امور اخلاقی و فرهنگ در آموزش‌ و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: طرح آموزش مهارت‌های اجتماعی ویژه همه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، طرح آموزش مهارت‌های مدیریت عواطف و هیجانات دوره بلوغ ویژه دانش‌آموزان دختر پایه هفتم و دانش‌آموزان پسر پایه هشتم، اجرای مهارت‌های جراتمندی ویژه همه دانش‌آموزان پایه نهم، طرح مهارت‌های تاب‌آوری ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر و دانش‌آموزان پرخطر از جمله طرح‌های انجام‌شده در حیطه کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: گستره این طرح‌ها 36572 دانش‌آموز را در برگرفته است.

«مریم مهرور»، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز بابیان این‌که مقوله آسیب‌های اجتماعی بیشتر متوجه جوانان است، افزود: در زمینهٔ کنترل آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان منعقد شده است.

وی ادامه داد: در این مقوله برگزاری کارگاه‌های آموزشی خاصی برنامه‌ریزی‌شده است.    

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی یادآور شد: اداره‌کل ورزش و جوانان در خصوص کاهش طلاق و افزایش ازدواج فعالیت‌های درخور توجهی با همکاری سازمان‌های دیگر انجام داده است.

برچسب ها: طلاق ، آسیب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها