بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
مردان مسلح که گمان می رود تروریست های همپیمان داعش باشند با حمله به یک کشتی باری ویتنامی در آب های فیلیپین، یک خدمه ویتنامی را کشته و 6 نفر دیگر از جمله کاپیتان کشتی را ربودند.
تدبیر24 »تارنمای 'فیل استار' روز سه شنبه به نقل از گارد ساحلی فیلیپین و مالک کشتی اعلام کرد این کشتی یکشنبه شب در منطقه ای در آب های شمال استان 'تاوی تاوی' مورد حمله قرار گرفت.
پیش از این هم کشتی هایی در آب های 'تاوی تاوی' مورد هجوم افراد مسلحی که از آنها به عنوان دزدان دریایی یاد می شود، قرار گرفته است، اما اصولا این گروگان گیری ها توسط گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش در جنوب شرق آسیا صورت می گیرد.
پلیس و تفنگداران دریایی کشتی ویتنامی را در نزدیکی جزیره 'باگوان' یافته اند که در آن 10 ملوان ویتنامی زنده پیدا شده و افراد مسلح یک ملوان را کشته بودند.
این کشتی حامل چهار هزار و 500 تن سیمان از اندونزی به فیلیپین بود.
افراد مسلح که به نظر می رسد اعضای گروه تروریستی ابوسیاف باشند برخی از تجهیزات کشتی را نابود کردند، اما 10 خدمه کشتی را باقی گذاشتند.
چند ماهی پس از افزایش گشت های دریایی مالزی، فیلیپین و اندونزی از دزدی های دریایی ابوسیاف در منطقه کاسته شده بود.
افراد مسلح ابوسیاف در یکی از آخرین موارد این دزدی ها آذر ماه امسال 5 خدمه یک کشتی باری ویتنامی را در آب های جنوب فیلیپین ربودند، منطقه ای که گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش با آدم ربایی باج طلب می کند.
گروه تروریستی ابوسیاف طی یکسال گذشته ده ها تن از ملوانان اندونزی، مالزی و ویتنام را در آب های جنوب فیلیپین ربوده است.
همپیمان داعش سال گذشته چند گروگان خارجی را پس از اینکه خواسته اشان برای پرداخت میلیون ها دلار باج اجابت نشد، سر برید، اما بسیاری از ملوانان اندونزی و مالزی پس از پرداخت باج درخواستی ابوسیاف آزاد شدند.
'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین هفته جاری از نیروهای مسلح این کشور و پلیس ملی خواست به عملیات تهاجمی خود برای مقابله و خنثی کردن تهدیدهای گروه تکفیری داعش که توسط ابوسیاف اجرا می شود، ادامه دهند.
کارشناسان سازمان ملل در گزارشی هشدار داده اند کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا با توجه به رخدادهای تروریستی سال گذشته در این منطقه به ویژه در اندونزی، فیلیپین و تایلند، امسال نیز در صورت عدم همکاری موثر کشورهای عضو اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا (آسه آن)، شاهد افزایش حملات تروریستی خواهند بود.
ابوسیاف گروه حامی داعش به تنهایی در سال 2016 میلادی در فیلیپین بیش از 800 حمله تروریستی انجام داد که درنتیجه آن 300 نفر کشته و 600 نفر مجروح شدند.
برچسب ها: تروریست ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها