بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از جوانان جویای کار خواست تا برای ایجاد شغل منتظر اقدام دولت نمانند و خودشان کسب و کار مورد علاقه‌شان را راه‌اندازی کنند.
تدبیر24 »امید شنعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشتغال بخشی از فرایند اقتصاد کشور است و تا زمانی که اهداف رشد اقتصادی محقق نشود نمی‌توان اشتغالزایی کرد.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در رشته‌های علوم انسانی خاطرنشان کرد: در حالی که ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی هزینه‌ای ندارد متاسفانه بسیاری از تحصیل‌کردگان این رشته بیکارند و فضای کسب و کار آن مساعد نیست.

شنعه افزود: برای ایجاد یک شغل دستکم ۳۰ میلیون تومان نیاز است در صورتی که در حوزه علوم انسانی سرانه ایجاد اشتغال پایین‌تر است و ایجاد شغل خیلی هزینه‌بر نیست.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران تعبیر کارجویان از اشتغال را پشت میزنشینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از جویندگان کار و فارغ التحصیلان، پست‌های دولتی و کارمندی را شغل می‌دانند و به پشت میزنشینی علاقه دارند در حالی که اگر فرد در سن جوانی که توانایی اجرایی و ریسک پذیری بالایی دارد از فرصت جوانی استفاده نکند و وارد شغلی نشود به تدریج انرژی او از بین رفته و دیگر قادر به انجام کاری نیست.

به اعتقاد وی، جوانان به جای آنکه منتظر اقدام دولت بمانند باید خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند کما اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان با مدارک عالی با انتخاب مشاغل آزاد وارد بازار کار شده‌اند و یا به شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای و فروش در سایتهای مجازی روی آورده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها