بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رییس کل دادگستری استان تهران بازدیدهای برنامه‌ریزی شده و مستمر هیأت نظارت از مراجع قضایی، انتظامی و ندامتگاه‌ها را موجب آثار مثبت و سازنده دانست.
تدبیر24 »غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست هیات نظارت و حفظ حقوق شهروندی در سال 1395 ، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت سالروز ولادت باسعادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات یک ساله اعضای هیات گفت: بحمدالله هیات نظارت و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران پویا و فعال عمل کرده و نتایج ارزشمندی از این طریق بدست آمده، لکن ضرورت دارد همچنان به‌دور از هرگونه آمار غیرواقعی و صرفاً در چارچوب مقررات قانونی مربوطه و در گروه‌های کوچک‌تر به وظایف خطیر خود در بازدید از واحدهای قضایی، انتظامی و ندامتگاه‌ها مبادرت ورزد.

وی افزود: هیات تلاش کند با توجه به مفاد قانون حفظ حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع، انجام اقدامات کیفی و کاربردی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد. باید توجه داشت که بازدید و بازرسی از مراجع قضایی، انتظامی و ندامتگاه ها چنانچه توأم با برنامه ریزی بوده و به نحو مستمر صورت گیرد، آثار مثبت و سازنده در برخواهد داشت که پیشگیری از نقض حقوق شهروندی از مهم ترین آنهاست و نتیجه امر از بررسی و رسیدگی به شکایات انفرادی قطعاً مطلوب‌تر است؛ چراکه در مقوله شکایات بعضاً افراد حرفه ای با طرح موضوعات مختلف مبادرت به فرافکنی می نمایند که این موضوع می تواند هیات را از رسیدن به هدف اصلی خود بازدارد، البته در این میان گروهی نیز هستند که واقعاً مشکل داشته و به دنبال راه چاره می باشند.

اسماعیلی در ادامه به موضوع تعامل بخشی با رویکرد حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه در حال حاضر هیچگونه مانعی برای انجام بازدیدهای هیأت وجود ندارد؛ لذا ضروریست با هیأت های مشابه چه در بخش های مختلف قوه قضائیه و چه در معاونت های دادگستری استان تهران مانند معاونت نظارت و بازرسی تعاملی سازنده و رو به جلو داشته باشد.

اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال 1396، هیات نظارت و حفظ حقوق شهروندی بتواند منشأ خدمات بهتری نسبت به سال جاری باشد.

در این نشست تعدادی از اعضای جلسه و نیز دبیر هیات هر یک به ارائه گزارش عملکرد در حوزه مسئولیت های محوله پرداختند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها