بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
رئیس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل گفت: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل 2 میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.
تدبیر24 » مالک اژدر حسینی رئیس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از عملکرد متولیان امر به نظر می آید که آنها خواسته یا ناخواسته در جهت نابودی هنر صنعت فرش قدم برمی دارند و بی توجهی مسئولان دولتی موجب شده تا این صنعت که سالها به عنوان هویت ملی ایران در تمام دنیا شناخته شده ، رو به افول گذارد.

وی در ادامه افزود: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل 2 میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.

اژدرحسینی تصریح کرد: با ازبین رفتن این مشاغل ، امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور به خطر افتاده و دولت باید هزینه های بالایی برای ایجاد یک شغل در جامعه بپردازد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل همچنین اذعان داشت: کاری از دست مرکز ملی فرش ایران که متولی فرش در کشور است ، برنمی آید و گویا سیاست های دولت این است که هنرصنعت ایرانی از بین برود.

وی در ادامه با بیان راهکارهای برون رفت از بحران موجود ، عنوان کرد: در ابتدا باید به صورت جامع از طرح های پشتیبانی قالیبافان همچون بیمه قالیبافی ، تسهیلات ارزان قیمت و حل مشکلات فروش فرش حمایت شود.

اژدر حسینی در پایان تأکید کرد: با حمایت دولت از اتحادیه های صنفی و تشکل های حوزه فرش ، آنها می توانند در هر منطقه ای فروشگاه فرش احداث کرده و تولیدات بافنده ها را بخرند تا قالیبافان در زمینه فروش محصولاتشان به مشکل برنخورند.
برچسب ها: فرش ، شغل خانگی ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها