بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۷۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
شهردار منطقه 11تهران از شهروندان دعوت کرد تا در روزهای باقی مانده از تعطیلات نوروزی؛ با کوچه گردی در محله‌های طهران قدیم؛ تنها بازارچه "چهارسوق چوبی" باقی مانده از دوران قاجار را ببینند.
تدبیر24 »نصراله آبادیان با بیان این که طهران قدیم جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری دارد؛ گفت: کوچه‌های بسیاری در محدوده بافت تاریخی این منطقه قرار دارد که علاوه بر زیبایی بصری و معماری بی نظیر عهد قاجار؛ حاوی هویت، فرهنگ و تاریخ پایتخت ایران است.
به گفته آبادیان بازارچه تاریخی "چهارسوق چوبی" از جمله بناهای منحصر به فرد باقی مانده از زمان قاجار است که در تقاطع کوچه های زندی، توسلی، میثم و رضایی مجد در خیابان فروزش نزدیک خیابان مولوی واقع شده و با چوب به شکل مخروطی شکل مسقف شده است و به همین علت آن را چهارسوق چوبی نامند.
وی افزود: این بازارچه سرپوشیده که اکنون نیز دایر است تمام ویژگی های یک بازار کامل را دارد ویک گذر تاریخی ارزشمند برای رونق گردشگری است.
شهردار منطقه 11 همچنین در ادامه پیشنهاد کوچه گردی در محله های طهران قدیم و بازدید از بازارچه های قدیمی؛ به "بازارچه نائب آقا "اشاره کرد که در قسمت دیگری از محله فروزش قرار دارد و تمام مختصات بازارچه های قدیمی را داراست و در 4 سوی آن 3 یا 4 طاق ضربی وجود دارد
آبادیان ادامه داد: این بازارچه که قدمتی معادل 100 سال دارد، مربوط به اواخر دوره قاجار است. این بازارچه قدیمی و تاریخی نیز که با سازه خرما ساخته شده دارای خصوصیات کامل و بارز یک بازارچه است
چندی پیش نیز شهرداری منطقه 11 با هدف حفاظت از میراث معماری و فرهنگی طهران قدیم و جلوگیری از بروز آسیب به سازه بازارچه های قاجاری ؛ اقداماتی با همکاری سازمان میراث فرهنگی انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها