بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۷۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کاندیدای چپ‌گرای اکوادور مدعی پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد؛ روندی که اوضاع در این کشور آمریکای لاتین را تغییر می دهد اما کاندیدای محافظه کار خواستار بازشماری آرا شده و از حامیانش خواسته تا به نشانه اعتراض به خیابان‌ها بیایند.
تدبیر24 »به نقل از خبرگزاری رویترز، پیروزی لنین مورنو، کاندیدای چپ گرای اکوادور در انتخابات ریاست جمهوری می تواند بعنوان کمکی برای ژولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس باشد چراکه گیلرمو لاسو، کاندیدای محافظه کار قول داده بود تا اگر در انتخابات پیروز شود، آسانژ را از سفارت کشورش در لندن بیرون کند.

پیروزی مورنو در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور حتی می تواند به ایجاد بهترین موقعیت برای یک جنبش چپ گرا در آمریکای لاتین کمک کند. دولت های راست گرا در آرژانتین، برزیل و پرو اخیرا با بحران های اقتصادی و رسوایی های فساد روبرو بوده اند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا در پیامی توئیتری مراتب تبریک خود را به مورنو اعلام کرد.

مورنو موفق شد با کسب 1 / 51 درصد آرا در مقابل 9 / 48 درصد آرای کسب شده از سوی لاسو در انتخابات پیروز شود؛ 95 درصد آرای این انتخابات شمارش شده است. دور نخست این انتخابات در فوریه سال جاری میلادی برگزار شده بود.

لاسو که خودش را پیروز انتخابات می داند نتایج این انتخابات را به چالش کشیده و خواستار بازشماری آرا شده است.

وی به حامیانش که در هتلی در "گوآیاکوییل" تجمع کرده بودند گفت: آنها تخطی کرده اند. من خواستار بازشماری آرا هستم. ما از خواسته مردم اکوادور در مقابل این اقدام برای تقلب، حمایت می کنیم.

صدها تن از حامیان لاسو در مقابل دفاتر شورای انتخابات در کیتو، پایتخت و همچنین گوآیاکوییل تجمع کرده و پرچم های سه رنگ زرد، آبی و قرمز اکوادور را در دست داشتند و فریاد می زدند، "نه به تقلب" و "ما نمی خواهیم ونزوئلا باشیم".

پلیس در گوآیاکوییل برای متفرق کردن حامیان لاسو از گاز اشک آور استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها