بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
دبیر انجمن علمی صنایع‌دستی دانشگاه بیرجند گفت: رنگ‌هایی که علاوه بر زیبایی، خاصیت فوق‌العاده‌ای در جهت بهبود وضعیت روح و روان دارند، در راستای بهاری کردن فضای منزل مناسب هستند.

تدبیر24 »رؤیا نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: رنگ‌های طبیعت همواره در انسان تاثیرگذارند و این آثار به گونه‌ای عمیق و اجتناب ناپذیر در روح و جان ما جا گرفته است.

وی ادامه داد: برای مثال رنگ زرد طلائی خورشید، رنگ آبی آسمانی، رنگ نیلی آسمان شب، رنگ سبز گیاهان، رنگ سرخ غروب آفتاب، رنگ سفید برف و رنگ سرخ خون، هر کدام برای ما معانی خاصی داشته و احساس خاصی را در ما بوجود می‌آورند.

دبیر انجمن علمی صنایع‌دستی دانشگاه بیرجند بیان کرد: این احساس رابطه بین انسان و رنگ‌ها یک رابطه عمومی، فراگیر، مستقل از قوم و نژاد، جنسیت و محیط اجتماعی است و هر رنگی احساس فیزیولوژی خاص و منحصربه‌فردی را  در انسان به وجود می‌آورد. رنگ‌هایی مانند ارغوانی، صورتی، سبز و نارنجی برای دکوراسیون منزل در فصل بهار مناسب هستند.

وی ادامه داد: ارغوانی رنگ خلاقیت است و منجر به افزایش حس خوش‌بینی می‌شود، همچنین رنگ سبز با ایجاد نظم و آرامش در سامانه عصبی کمک بزرگی به وضعیت روحی کرده و خواب را کنترل می‌کند که با قرار گرفتن در کنار زرد و کمی ارغوانی کمک بزرگی به تجسم سازی خواهد کرد.

نوروزی با بیان اینکه تضاد رنگی و کنتراست بین رنگ‌ها در جذابیت فضا نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: برای این کار کافی است درخشان‌ترین رنگ در کنار تیره‌ترین رنگ قرار گیرد تا نتیجه‌ای چشمگیر خلق شود.

دبیر انجمن علمی صنایع‌دستی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: بهتر است در فضاهایی با چیدمان ساده از اختلاف کنتراست‌های شدید استفاده کرد چرا که وسایل تزئینی متعدد از تاثیر رنگ‌ها می‌کاهد.

نوروزی بیان کرد: برای بهاری کردن دکوراسیون منزل می‌توان ازگل‌ها و گیاهان زنده برای جان‌بخشی به فضا و همچنین قراردادن گلدان‌های طبیعی در زوایای مختلف خانه استفاده کرد.

وی ادامه داد: آویختن تابلوهای کوچک یا آینه، تغییر چیدمان مبلمان منزل از جمله پیشنهادات برای بهاری کردن فضای خانه است. همچنین استفاده از رومیزی جدید برای میزها، تعویض روتختی‌ها با رنگ‌های گرم و شاد و استفاده از کوسن‌های رنگی ساده و گل‌دار با طرح‌های بهاری برای مبلمان از جمله کارها برای تغییر دکوراسیون منزل در فصل بهار است. همچنین می‌توان از یک پرده جدید با رنگ‌های گرم و بهاری استفاده و یا به جای پرده جدید، پرده‌های قدیمی را نواردوزی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها