بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
احمد بخشایش اردستانی:
احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در صورت اعلام نامزدی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‎رو او با شعارها و وعده‌های اقتصادی و معیشتی وارد رقابت با روحانی می‌شود.
تدبیر24 » احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در صورت اعلام نامزدی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‎رو او با شعارها و وعده‌های اقتصادی و معیشتی وارد رقابت با روحانی می‌شود.  

با وجود آنکه اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) پنج‌شنبه گذشته در ظاهر نشست خود را در کمال آرامش به پایان رساندند و گزینه‌های ریاست‌جمهوری را در شرایط دموکرات انتخاب کردند، اما اخبار مربوط به خروجی این نشست چیز دیگری را حکایت و روایت می‌کند.

پس از آنکه پپام ابراهیم رئیسی از سوی صولت مرتضوی، شهردار مشهد برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا به طور شفاهی اعلام شد، رئیسی ساعاتی پس از آن گفت که هیچ پیامی در این رابطه نداده است. از سوی دیگر محمد باقر قالیباف که از کاندیداهای مطرح جبهه مردمی نیروهای انقلاب بوده، یک روز پیش از برگزاری این نشست از حضور خود در انتخابات اردیبهشت ماه اعلام انصراف داد.

با این وجود نام محمد باقر قالیباف به همراه پرویز فتاح که او هم گفته بود در انتخابات به عنوان کاندیدا حضور نخواهد داشت، بعد از علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش در فهرست پنج نامزد نهایی جمنا قرار گرفت اما روز شنبه جمنا اعلام کرد که برای این دو جایگزین معرفی خواهد شد.

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با این برهم ریختگی در جمنا برای معرفی نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و اساسا ساختار این تشکیلات گفت: جمنا دارای ساختار خوبی است، اصولگراها چند سالی است که به هم ریخته‌اند و از آنجا که عاشق قدرت هستند به این موضوع پی برده‌اند که با تفرقه به موفقیتی نخواهد رسید، بنابراین به دنبال کسی بودند که هم وزن روحانی باشد. به عبارتی دیگر هم آخوند و هم دکتر باشد، بنابراین از روز اول به رئیسی می‌اندیشیدند.

وی در ادامه یادآور شد: اعضای جبهه مردمی انقلاب بر این واقعیت واقفند که نام اصولگرایی دیگر برای آنها رای آور و رای ساز نیست بنابراین به این نتیجه رسیده‎اند که برای دستیابی به پیروزی باید یک نام جدید را بر سر زبان‌ها اندازند و به همین دلیل نام «جمنا» را برگزیدند. از سوی دیگر می‎خواهند به مانند سال 76  عمل کنند. به عبارتی دیگر در آن سال سید و شیخ روبرو هم قرار گرفتند و خاتمی شما! با طرح یک واژه جدید (اصلاحات) برنده شد و ناطق ما! از انتخابات بازماند. 

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: جمنا که بیشتر از طرف برخی نهادهای خاص تقویت می‌شود تاکنون دو نشست برگزار کرده است. در فراخوان اول 10 تا 15 نامزد را انتخاب کرد که در فراخوان دوم 5 نفر شدند، البته اعتراضاتی نسبت به این انتخاب‌ها هم صورت گرفته است.

بخشایش در این باره افزود: آقای زاهدی از جمله چهره‌هایی بود که بدون رای‌گیری از فراخوان جمنا حذف شد و وی نسبت به این مسئله اعتراض کرد زیرا براساس مطالعاتی که در شهرستان‌ها صورت داده بود، مطرح کرد که از شرایط مناسبی برای رای‌آوری برخوردار بوده است. غیر از آقای زاهدی کسان دیگری هم بودند که شورای مرکزی به حذف آنها اقدام کرده بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه به چند قطبی شدن انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات آینده سه قطبی خواهد شد. روحانیٰٰٰ، رئیسی و گزینه تیم آقای احمدی‌نژاد انتخابات را سه قطبی خواهند کرد، البته این در صورتی است بقایی تائید صلاحیت شود که در این صورت به نفع روحانی تمام خواهد شد.

 وی درباره برنامه‌های احمدی‌نژاد پس از رد صلاحیت احتمالی بقایی، بیان کرد: این احتمال وجود دارد که طیف آقای احمدی‌نژاد منفعل شوند و یا اینکه گزینه دیگری (یکی از وزرا احمدی‌نژاد) جایگزین بقایی کنند که این احتمال  بیشتر است، اما در کل احمدی‌نژاد به دنبال این است تا در سال 1400 خود وارد کارزار انتخاباتی شود.

این نماینده سابق مجلس درباره شانس رئیسی در برابر روحانی تصریح کرد: آقای رئیسی از لحاظ معیشت و اقتصادی و آقای روحانی به لحاظ سیاسی وارد میدان می‌شوند. البته فضای سیاسی جذابیت بیشتری دارد زیرا روحانی نماد تغییر به حساب می‌آید و حرف‌های گنده زیادی در این رابطه طرح می‌کند که مورد پسند واقع می‌شود، اما مناسب دانشگاهیان است. سرمایه‌گذاران اقتصادی و مردم عامی بیشتر به دنبال بهبود شرایط اقتصادی هستند، بنابراین شانس رئیسی بیشتر خواهد بود.

بخشایش در خصوص استقبال مردم از انتخابات اظهار داشت: مردم متوجه این مسئله شده‌اند که  باید به خاطر نهادینه شدن پروسه انتخابات در آن شرکت کنند، بنابراین انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا دراین‌باره که آیا حمایت آیت‌الله‌ مصباح یزدی از ابراهیم رئیسی منجر به کاهش آرا او همانند سعید جلیلی در سال 92  نخواهد شد، تاکید کرد: این پیش بینی غلط است، زمانی که قالیباف، ایثارگران، پایداری و ... با هم در یک مسیر قرار گیرند به معنای قوت جمنا است. مشکل آیت‌الله مصباح با مرحوم هاشمی بود و در حال حاضر با آقای روحانی است. دلیل اینکه جلیلی با توجه به حمایت مصباح موفق به کسب آرا نشد، این بود که اصولگراها با هم متحد نبودند، اما با آمدن رئیسی نه تنها حمایت جمنا را خواهد داشت بلکه پایداری‌ها هم به دلیل تبعیت از آیت‌الله مصباح از او حمایت به عمل خواهند آورد، بنابراین همانطور که توضیح دادم حمایت آیت‌الله مصباح سبب کاهش آرا نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها