بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
در شرایطی که اردوهای تیم ملی وزنه برداری در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیادی است، به نظر می رسد برای فدراسیون تنها موفقیت در انتخابات فدراسیون جهانی اولویت دارد.

تدبیر24 »پس از المپیک ریو زمزمه های مشکلات مالی فدراسیون شدت گرفت تا جایی که دیگر صدای وزنه برداران اردونشین را هم نسبت به شرایط اردوها، پرداخت نشدن حقوق ها، کیفیت پایین تغذیه و مکمل ها درآورد. سهراب مرادی اولین کسی بود که به صراحت اعلام کرد با این وضعیت دیگر نمی تواند در اردو بماند از این رو در آخرین مرحله اردوی تیم ملی حاضر نشد.

پس از آن بهداد سلیمی اعلام کرد مشکلات مالی نباید به ورزشکاران منتقل شود و صحبت های سهراب مرادی را منطقی دانست.
با توجه به مطرح شدن مشکلات اردوی تیم ملی و نارضایتی ملی پوشان، انتظار می رفت فدراسیون وزنه برداری هر چه سریع تر چاره‌ای پیدا کند تا تیم در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی بیشتر از این دچار مشکل نشود.
اما بر خلاف انتظارات، ناگهان خبر از سفر رییس فدراسیون به کروواسی و حضور در مسابقات قهرمانی اروپا رسید. در حالی که به نظر می رسد وقتی شرایط اردوی تیم ملی بحرانی شده و صدای اعتراض وزنه برداران هم بلند شده، سفر به کرواسی  و حضور در رقابتی که ایران نماینده ای هم ندارد ضرورتی نداشته باشد.
مشکلات مالی از ماه ها قبل وجود داشته و بارها ملی پوشان اعلام کردند شرایط اردوها مناسب نیست و در این وضعیت رییس فدراسیون وزنه برداری برای رایزنی جهت پیروزی در انتخابات سفر هایی را به کشور های دومینیکن، کوبا و مجارستان داشت.

البته اینکه این سفر برای انجام آخرین رایزنی ها جهت موفقیت در انتخابات فدراسیون جهانی و کسب کرسی بوده بر کسی پوشیده نیست. رسیدن به کرسی جهانی می‌تواند اتفاق خوشایندی برای وزنه برداری  و ورزش ایران باشد اما نباید همه چیز فدای آن شود.

رایزنی و به قول معروف لابی کردن نیاز به هزینه دارد و بهتر بود حل مشکلات مالی و سر و سامان دادن به اوضاع اردوها و ایجاد فضایی بدون دغدغه برای ملی پوشان  اولویت تیم ملی باشد نه اینکه فدراسیون فکرش بیشتر معطوف به انتخابات و سفر به کشور های مختلف  شود و مشکلات داخلی به دست فراموشی سپرده شود.
از طرفی زمانی که تیم های ملی وزنه برداری  در مسابقات مختلف شرکت کردند، شاهد اعزام افرادی در کنار تیم ملی بودیم که ضرورتی برای حضورشان در مسابقات احساس نمی شد بنابراین می شد از فرستادن آنها به  سفر ها که بیشتر برایشان جنبه سیاحتی دارد، چشم پوشی کرد تا هزینه اعزام  آنها برای تیم های ملی صرف شود.
به هر حال تیم ملی و موفقیت آن بر همه چیز ارجحیت دارد اما این روزها شاهد هستیم تیم ملی دارد برای موفقیت های دیگر فدا می شود. در واقع هدف از کسب کرسی های بین المللی، رسیدن تیم ملی به موفقیت‌های بیشتر است اما در حال حاضر وضعیت برعکس شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها