بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه خواست همه ما همچون مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات در کمال امنیت، آرامش و سلامت است،مطرح کرد: که بحول و قوه الهی اینچنین خواهد شد، از وقوع هرگونه تخلفات یا جرایم انتخاباتی پیشگیری و در صورت بروز آن برخورد قاطع و قانونی بعمل آید.
تدبیر24 »غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری ضمن تبریک به مناسبت اعیاد رجبیه و حلول سال نو گفت: از آغازین روزهای سال 1396 شاهد هجمه‌های عظیمی از سوی دشمنان نظام و انقلاب علیه قوه قضاییه هستیم که این امر حاکی از عملکرد مثبت و قاطع این قوه است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی در داخل کشور نیز با دشمنان خارجی و کینه توز انقلاب هم صدا شده‌اند، غافل از اینکه قوه قضاییه در پرتو ولایت فقیه و برابر قانون مصمم تر از گذشته به ایفای وظیفه خطیر خود خواهد پرداخت. باید توجه داشت که دشمنان نظام و انقلاب با آگاهی از اقدامات آتی قوه قضائیه در صدد است که ما را وادار به موضع گیری انفعالی نماید؛ لذا لازم است همکاران مؤمن و متعهد در تشکیلات قضایی در این خصوص ایستادگی کرده و با قوت و جدیت به رسالت الهی خود عمل کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: در آستانه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار گرفته ایم و خواست همه ما همچون مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات در کمال امنیت، آرامش و سلامت است که بحول و قوه الهی اینچنین خواهد شد. مطابق با قانون در این رابطه وظایفی داریم که بخشی از آن مانند انجام استعلامات و ... صورت گرفته، لکن مهم تر از آن پیشگیری و یا برخورد با جرایم و تخلفات احتمالی در عرصه انتخابات و امنیت است و ضرورت دارد با رصد کردن دقیق موضوع و با تعیین شعب ویژه در مرحله دادسرا و دادگاه بدواً از وقوع هرگونه تخلفات یا جرایم انتخاباتی پیشگیری و در صورت بروز آن برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.

وی به برخی از مهم ترین برنامه های دادگستری کل استان تهران در سال 1396 اشاره کرد و گفت: لازم است نقطه نظرات مکتوب اعضای محترم شورا در خصوص راه‌های ارتقای عملکرد دادگستری استان تهران در حوزه‌های مختلف سریعاً توسط دبیرخانه شورا جمع آوری و پس از بررسی دقیق موارد کاربردی آن در دستور کار جلسه آتی قرار گیرد تا پس از انجام کارشناسی های لازم و طرح دیدگاه های حاضرین جنبه عملی به خود بگیرند. ضمنا پیشنهاد می کنم در هر هفته ساعاتی در وقت غیراداری چند معاونت با حضور پرسنل خود نشستی با اینجانب داشته باشند و مدیران محترم قضایی که در بخش صف انجام وظیفه می نمایند، در این جلسات نقطه نظرات خود را ارائه کنند. مهم ترین دغدغه فعلی مدیریت قضایی استان بالا بردن کیفیت دادرسی و اتقان تصمیمات قضایی است؛ فلذا اگر تعدادی از اعضای شورا در صورت صلاحدید و با ابلاغ قضایی مربوطه در رتق و فتق قضایی پرونده های مربوط به محاکم تجدیدنظر استان مشارکت کنند که این امر ضمن کمک به کاهش موجودی، از این طریق به الگوسازی برای سایر همکاران قضائی منجر خواهد شد.

اسماعیلی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: از این روایت می آموزیم که عمر ما با همه ابعادش و آنات آن در گذر است و دیگر برگشت پذیر نمی باشد، سال 1395 گذشت و اعمال و رفتار ما در تمامی لحظات آن ثبت و ضبط گردید حال موظفیم برای سال جدید و ایام پیش رو جهت انجام اعمال خیر و خدمت هرچه بیشتر به مردم در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه برنامه ریزی دقیق نموده و کارهای‌مان را به درستی به سرانجام برسانیم تا در زمان شهادت ایام در روز قیامت از عملکرد خود شرمنده و خجل نباشیم.

در این جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری شد و پس از استماع اخبار مهم از ناحیه تعدادی از اعضای شورا، مباحث کارشناسی لازم مطرح گردید و در نهایت حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها